mboost-dp1

Newz.dk bare med normale nyheder?

Gå til bund
Gravatar #1 - LecTer
21. feb. 2005 15:50
Hej

Jeg har tænkt tanken utallige gange, men er af forskellige årsager kommet fra det igen. Nåh men nu vil jeg altså lige bringe forslaget på banen.

Hvorfor ikke lave et site som newz.dk og filmz.dk, bare med helt normale nyheder? Synes personligt det kunne være helt vildt fedt.

Er det bare mig?
Gravatar #2 - RedCalf
22. feb. 2005 11:05
Bare gå igang - der er ingen der holder dig tilbage
Gravatar #3 - Deternal
22. feb. 2005 11:27
Tror hans pointe var at det ville være nemmere for newz crewet da de har setup'et klart.

Men ja, sikkert nogle der ville lave det hvis newz crewet nu spiste deres egen medicin og frigav koden til newz/filmz sites'ne.
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
22. feb. 2005 12:58

Jeg tror ikke det vil være en speciel god idé, da newz/filmz bygger på at brugere ser nyheder på andre sider, og derefter sender dem ind, hvorefter de skal godkendes. Dette tager tid.

Det er OK at man får en nyhed om et grafikkort/etc. 1-2 dage senere, men hvis det kommer til almindelige nyheder, så vil jeg have dem hurtigst muligt.
Gravatar #5 - freesoft
22. feb. 2005 13:08
Wikinews? Den findes ikke på dansk endnu, men det kunne man jo starte.

Her er den engelske udgave.
Gravatar #6 - Acro
22. feb. 2005 13:49
#1 LecTer:
Du kunne foreslå crewet bag newz, at du får et subdomæne (common.newz.dk?), hvor du kan vælge redaktører på. Brugerdatabasen kunne med fordel være den samme, så det som helhed var et overordnet koncept i flere afdelinger. På den måde kunne man langsomt udvide konceptet, og hver enkelt bruger kunne vælge et hav af kategorier, så man kan sammensætte en personlig nyhedsportal.
Gravatar #7 - LecTer
22. feb. 2005 16:02
#4 Du kan bestemt have en pointe. Det kræver en del admins. Men okay, det kunne løses ved at "ansætte" en masse mods, i stedet for som her hvor der er meget få admins.

#1 Ja det kunne være en ide. Men man burde kunne lokke en hel anden skare til også, der ikke er IT interesseret.
Gravatar #8 - SKREWZ
2. mar. 2005 23:30
#1 -- Agree. Det har faktisk været i tankerne på mig, også.
Problemet ligger i nogen grad i at komme igang. Slash (navnet på slashdots kildekode) er tilgængelig under GPL'en, og systemet skulle være nogenlunde let-implementérbart.

Jeg melder mig gerne som "superbruger" -- altså, som nyheds-certificør.

(Gammel tråd, egentlig. Den fortjener imidlertid noget opmærksomhed.)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login