mboost-dp1

Newz Julekalender ?

Gå til bund
Gravatar #1 - nightH
24. dec. 2004 12:15
ved godt at det er for sent i år, men jeg har i ca en uge tænkt på en teknisk julekalender.
så jeg ville høre om hvad i syntes om ideen, og om der evt. skulle være nogle der havde lyst til at være medforfattere.
min plan er at "udgive" den under noget ligende GPL, ie del/kopier den lige så tosset som du vil, men giv dem der laver den credit.

min ide er følgende : der skal være x antal personer i den, en af dem skal være paranoid, (dette lukker op for DRM, CIA, BSA, og hvad der elles er af vandrehistorier. (hvem husker ikke den med at der skulle være indbygget mikrofoner i alle motherboards.) jeg har ikke fundet på hovedplottet endnu, men regner med at det bliver baseret på "brugeruvidenhed" mellem standarder/teknologier (ie modem vs adsl) (har en ide om at julekalenderen skal foregå i en eller anden form for helpdesk-miljø, da dette burde give mulighed for masser af sjov i julekalenderen, se bare på guld.dk)

nå men nu vil jeg tage til julefrokost, så hav en god jul og et godt nytår. :D
Gravatar #2 - Gruesome
24. dec. 2004 12:51
Kunne være ret sjovt at gå igang med :). Du kan jo smide nogen arbejdsopgaver ud, og så kan folk der er interesserede jo se om der er noget vi/de kan hjælpe med :).
Gravatar #3 - amokk
24. dec. 2004 14:39
hehe, 11 måneder til at lave den, der er jo god tid... jeg vil da også gerne følge lidt med i hvad der bliver fundet på, hvis der er noget jeg kan hjælpe med...

i øvrigt "(hvem husker ikke den med at der skulle være indbygget mikrofoner i alle motherboards.) "

jeg gør da ikke... har du noget link?
Gravatar #4 - nightH
24. dec. 2004 16:53
#3 ja, og det lader til at det ikke er en joke desværre (jeg har altid troet at den var en "urban legend" "opfundet" af en eller anden paranoia-freak.
"Almost every computer system purchased after March 1996 contains a hidden microphone. It allows internet providers and government officials to record conversations that are within about 5 - 8 feet of the computer. Often the mic is easy to see but sometimes it's hidden either in the keyboard or behind a tiny grill. Get the free software that will flash a light on your taskbar if this microphone is turned on by remote software."

dette er taget fra Crack Talk 1999
http://web.archive.org/web/19991009145431/http://w... som henviser til en artikel fra PC Computing Online (ZDNet)
da artiklen er så gammel måtte jeg "fange" gen gennem archive.org
beklager det roede link, men newz´s script lavede sjove ting da jeg prøvede at lave et link. (tror det skyldes at der er to gange htt....)
Gravatar #5 - amokk
25. dec. 2004 15:07
#4 en mikrofon i keyboardet... LOL nej...

tror nu bare det er nogen som prøver at få deres spyware ind på folks computere, under dække af at det finder den (hypotetiske) skjulte mikrofon ...

den historie der, minder lidt om de falske virusadvarsler, der handler om vira som kan inficere alle disketter i 3 meters nærhed fra computeren
Gravatar #6 - nightH
26. dec. 2004 00:47
well, efter lidt mere grundig søgning viser det sig som jeg forventede, at det er en aprilsnar (ved ikke om det bare er mig, men jeg mener ikke at man bør udgive en aprilsnar den 3 marts.) at historien er så oser af aprilsnar, så man burde vide bedre, er noget andet :)
http://lists.essential.org/am-info/msg02763.html
"Polar Foil --- (de-scramble) ---> April Fool"
men andre virkelige ting der kunne komme med i julekalenderen er GUID og ligende.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login