mboost-dp1

Newz på Wikipedia

Gå til bund
Gravatar #1 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. mar. 2011 19:22
Var i egentligt godt klar over at Newz.dk har sin egen side på wikipedia?

- Nu hvor linket er givet, hvor lang tid går der så før den bliver redigeret? :P
Gravatar #2 - vandfarve
3. mar. 2011 19:39
Thoroughbreed (1) skrev:
Var i egentligt godt klar over at Newz.dk har sin egen side på wikipedia?

- Nu hvor linket er givet, hvor lang tid går der så før den bliver redigeret? :P

Artiklen har eksisteret i over fem år, hvilket man tydeligvis også kan se af indholdet.

Den trænger virkelig til en overhaling!
Gravatar #3 - vandfarve
3. mar. 2011 19:40
HA!

http://da.wikipedia.org/wiki/Newz.dk skrev:
Newz brugerne har et stærkt fællesskab, og nye brugere skal gennem nogle prøvelser for at blive accepteret. Dem der især bliver hårdt ramt, er brugere der bliver oprettet kun for at kunne oprette en salgstråd, værst stillet er dem der ikke er seriøse som f.eks overpriser eller WOW-salg.
Gravatar #4 - Bllets
3. mar. 2011 20:35
85.236.65.183

Who is it!?
Gravatar #5 - arne_v
3. mar. 2011 20:39

En lookup siger Fujitsu i Tønder??
Gravatar #6 - Ildhesten
3. mar. 2011 20:41
Gravatar #7 - Daniel-Dane
3. mar. 2011 21:07
Hvem arbejder der og på denne tid?!
Gravatar #8 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. mar. 2011 21:12
Hold kæft jeg elsker Newz ... hahahah - det var mig der postede det sidste (er på arbejde - i tønder - på en Fujitsu maskine)

Dertil er der sektionen RAID1, som omhandler nyheder for IT-professionaelle.

/fixd
Gravatar #9 - Daniel-Dane
3. mar. 2011 21:17
Jeg synes, fidomuh skulle fikse artikel.
Gravatar #10 - Alrekr
3. mar. 2011 21:26
Skal vi terrorisere artiklen og gøre det til den mest vandaliserede på den danske Wikipedia?
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. mar. 2011 21:28
Alrekr (10) skrev:
Skal vi terrorisere artiklen og gøre det til den mest vandaliserede på den danske Wikipedia?

Vi ejer Newz = vi ejer Newz på wiki :D
Gravatar #12 - Chewy
3. mar. 2011 22:03
@11

Er der ikke noget med at man ikke må skrive om et emne på wikipedia, hvis man selv ejer eller er emnet?

F.eks. må en kendt person ikke selv skrive sin wikipedia artikel, og kunne forestille mig at det var det samme med f.eks. Steve Jobs om Apple, eller Bill Gates om Microsoft...??
Gravatar #13 - Alrekr
3. mar. 2011 22:07
Chewy (12) skrev:
@11

Er der ikke noget med at man ikke må skrive om et emne på wikipedia, hvis man selv ejer eller er emnet?

F.eks. må en kendt person ikke selv skrive sin wikipedia artikel, og kunne forestille mig at det var det samme med f.eks. Steve Jobs om Apple, eller Bill Gates om Microsoft...??

Man må godt. Men det er meget ilde set, også selvom det er nøgternt og sandfærdigt det man skriver. Mener at kunne huske noget med en politiker som fik ørerne i klemme, fordi han rettede nogle usandheder i det CV der stod på Wikipedia...
Gravatar #14 - vandfarve
3. mar. 2011 22:07
Chewy (12) skrev:
@11

Man må gerne skrive om sig selv. Hvad du tænker på er nok nærmere retningslinjerne for, hvornår man må oprette en artikel.

Her er tommelfingerreglen, at hvis du skal oprette den selv (om dig selv, din virksomhed m.m.), så er den ikke relevant nok.

Hvis artiklen derimod allerede eksisterer, så opfordres der til, at alle med viden på området bidrager konstruktivt og sagligt uanset baggrund. Så længe det sker med alle kort på bordet.
Gravatar #15 - XorpiZ
4. mar. 2011 07:30
Jeg har rettet lidt til og tilføjet et par ting.
Gravatar #16 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. mar. 2011 08:16
Kan godt lide "skandaler" - skulle man have nogle skræmme-historier med for at afholde sælgere og wow-scammere? :P
Gravatar #17 - Slettet Bruger [353999306]
4. mar. 2011 08:49
"På Newz.dk's forum kan man finde spændende emner der strækker sig over alt fra atomfysik til Kinesisk mytologisk selvhelbredene hippiesnask"

Hvem tilføjer?
Gravatar #18 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. mar. 2011 09:33
Nogle "rigtige" brugere fjerner hele tiden? Hvorfor må skandalerne ikke stå der? Pffh! Vi ved mere om Newz end de nogensinde kommer til :p
Gravatar #19 - MiniatureZeus
4. mar. 2011 09:49
Thoroughbreed (18) skrev:
Nogle "rigtige" brugere fjerner hele tiden? Hvorfor må skandalerne ikke stå der? Pffh! Vi ved mere om Newz end de nogensinde kommer til :p

Ja, mit tiltag blev også fjernet næsten lige efter jeg skrev det :( Havde skrevet at Vandfarve døde i en ballonulykke, hvilket jo er sandt!
Gravatar #20 - Makey
4. mar. 2011 10:30
Thoroughbreed (18) skrev:

Det er lidt trist at vi ikke kan få lov at lege som vi har lyst :s
Gravatar #21 - MiniatureZeus
4. mar. 2011 10:57
Så må vi jo bare bygge videre på den her:
http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Newz
Gravatar #22 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. mar. 2011 11:56
This page has been deleted. The deletion and move log for the page are provided below for reference.

* 11:37, March 4, 2011 Mhaille (Talk | contribs) huffed "Newz" ‎ (content was: "Newz.dk is not only the worlds largest community, it also so considered as the worlds most secret braintrust! More too come! {{Construction}}" (and the only contributor was "62.199.179.77"))

Ikke engang DER kan man skrive hvad man vil?

Jeg forlanger ytringsfrihed! Mon vi kan få noget publiceret gennem Wikileaks? :P

MiniatureZeus (19) skrev:
Ja, mit tiltag blev også fjernet næsten lige efter jeg skrev det :( Havde skrevet at Vandfarve døde i en ballonulykke, hvilket jo er sandt!

Ja, så godt det var der kort ... Sjovt nok, så står mit der stadig om vores mening om wow-scammers :P
Gravatar #23 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. mar. 2011 11:58
Knud Winckelmann (diskussion | bidrag) (4.153 bytes) ({{kilder}}, trænger vist til en oprydning) (fjern redigering)

Hvem hulen er denne Knud Winckelmann? Det er da belastende han heletiden skal rydde på ... Nå, bliver nok nødt til at lave et par kilder :P

Newz brugerne har et stærkt fællesskab, og nye brugere skal gennem nogle prøvelser for at blive accepteret. Dem der især bliver hårdt ramt, er brugere der bliver oprettet kun for at kunne oprette en salgstråd, værst stillet er dem der ikke er seriøse som f.eks overpriser eller WoW-salg. (kilde1) (kilde2)

Kilde 1 = powerleveling af WoW (WoW-toons.dk)
Kilde 2 = High-end train komplet... Eller var det en computer - kan ikke huske det længere
Gravatar #24 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. mar. 2011 12:10
nåede ikke at redigere ..

Så er der skam også en diskussion på Newz-wiki

MZ, det er dig! ;)
Gravatar #25 - Daniel-Dane
4. mar. 2011 12:27
Hvis I bliver ved, bliver jeg nødt til at requeste semi-protection. (Så kun jeg kan redigere i artiklen :D.)
Gravatar #26 - MiniatureZeus
4. mar. 2011 12:31
Nu har jeg ændret i faktaboksen og tilføjet lidt om newz media. Så må vi se om det bliver fjernet.

Ellers må vi jo lave en vendetta mod ham Knud
Gravatar #27 - MiniatureZeus
4. mar. 2011 12:51
Knud! skrev:
Hejsa og velkommen til. Jeg kan se at I har tænkt Jer at opdatere artiklen, hvilket den også trænger til. Brug dog gerne 10 min på at læse den ovenstående velkomst, så det kan gøres i god ro og orden. Kort fortalt, så tag lige stilling til hvad der egenligt er relevant at have med. F.eks. syntes jeg ikke at en top ti over forumbrugere er relevant, ligesom fiktive ballonulykker hellere ikke bør være med.

Hvis I så endeligt kan finde kilder til det hele, så behøver I ikke iværksætte en vendetta i mod mig. Det ville forresten også være temmelig dårlig stil. Mvh Knud Winckelmann 4. mar 2011, 13:38 (CET)

Nå ja forresten, diskussionssider er beregnet til at diskutere selve artiklen og den indhold, og er ikke beregnet som en chat eller lign. Mvh Knud Winckelmann 4. mar 2011, 13:40 (CET)

Spooky!
Gravatar #28 - Daniel-Dane
4. mar. 2011 12:53
Burned.
Gravatar #29 - NightZtorm
4. mar. 2011 12:55
bliver da lidt skuffet når man hører at vores dejlige tråde ikke er gode nok som kilder :(
Gravatar #30 - MiniatureZeus
4. mar. 2011 12:59
Nå, men så må vi hellere være lidt seriøse, hvis vi skal overtage verdensherredømmet udvide newz.dk-wikisiden.

Lad os starte med at finde ud af hvad der mangler:
- Logo
- newz-lan
- CeBit turene
- Terracides vendetta mod alt godt
- reklamer-modstanden
- ??
Gravatar #31 - Daniel-Dane
4. mar. 2011 13:01
MiniatureZeus (30) skrev:
Gravatar #32 - XorpiZ
4. mar. 2011 13:03
Jeg bliver ked af det, når jeg læser wiki-artiklen om newz.dk. Det er godt nok skidt skrevet.

Jeg må fluks igang med at omskrive!

edit,

I øvrigt.
"f og til er der diskussioner om, hvorvidt newz.dk kun skal handle om computerrelaterede emner, eller om siden også skal vise nyheder om andre emner, hvilket endte med, at undersiderne MacNation (om Apple-relaterede nyheder) og Railgun (om computer- og konsolspilrelaterede nyheder) blev skabt, som også nævnt i starten. "

Giver jo ingen mening. Apple og spil er da også "computerrelaterede". Shame on you, hvem der end har skrevet det! >:I
Gravatar #33 - Magten
4. mar. 2011 13:26
Hvem finder link til ballonulykken?
Gravatar #34 - MiniatureZeus
4. mar. 2011 13:26
Nå, men så må vi hellere være lidt seriøse, hvis vi skal overtage verdensherredømmet udvide newz.dk-wikisiden.

Lad os starte med at finde ud af hvad der mangler:
- Logo
- newz-lan
- CeBit turene
- reklamer-modstanden
- MacNation
- Railgun
- Raid1
- ??

Husk at skrive seriøst og godt, ellers bliver Knud skuffet!
Gravatar #35 - LinguaIgnota
4. mar. 2011 13:30
Så ingen liste over trolls, der gør livet surt for voksne og seriøse brugere? Der slap du sgu heldigt, arne_v!
Gravatar #36 - NightZtorm
4. mar. 2011 13:31
vi får nok brug for en der er klar på at gå undercover på wiki, lave en masse gode rettelser og den slags derinde, og inden for et halvt år blive godkendt som admin. Derefter (lidt mere end et halvt år fra nu) vil vi være klar til at overtage verdensherredømmet udvide newz.dk-wikisiden med hvad VI synes er relevant
Gravatar #38 - LinguaIgnota
4. mar. 2011 13:35
I husker at få med, at Newz er alletiders sted at sælge sine WoW-accounts, right? Jeg føler selv, at alt der der diskussion og nyhedsfis er sekundært - WoW-salg is where it's at.

Ifølge avisens oplysninger omkom den danske mand, da han fik et videokamera i hovedet.

Husk også at få specs med på det der videokamera.
Gravatar #39 - NightZtorm
4. mar. 2011 13:38
ye... and gief WoWsalg.Newz.dk plz
Gravatar #40 - D_V
4. mar. 2011 14:08
Er der ikke en eller anden der retter det til, så der står at den er ejet af:
Newz Media ApS kilde: newzmedia.dk

Og ikke newz.dk media, det lyder jo tåbeligt...

#37, hah.. døde af at få et videokamera i hovedet...
Gravatar #41 - MiniatureZeus
4. mar. 2011 14:27
Hvordan fanden får man sat logoet ind?
Gravatar #43 - MiniatureZeus
4. mar. 2011 14:31
Men hvor uploader jeg det til?
Gravatar #44 - Daniel-Dane
4. mar. 2011 14:32
Se mit første (opdaterede) link.
Gravatar #45 - MiniatureZeus
4. mar. 2011 14:39
har fundet ud af det, men skal have en tilladelse fra newz.dk, så det har jeg skrevet til hmn om.
Gravatar #46 - Daniel-Dane
4. mar. 2011 14:44
Gravatar #47 - Alrekr
4. mar. 2011 15:06
Magten (37) skrev:
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-3395463...

There it was.

Nu er jeg måske ikke gammel nok i Newz-regi, men er det Vandfarve der skulle være død? I så fald, hvordan kom det på TV2?!
Gravatar #48 - Daniel-Dane
4. mar. 2011 15:09
Han skulle sejle sig en tur (med den båd, hvor de folk er taget til fange, eller sådan noget), og så oprettede Lingu denne tråd:
http://newz.dk/forum/tagwall/vandfarve-102682 (jeg kan ikke finde den rigtige tråd ):)

Vi burde lave en knowyournewz.dk
Gravatar #49 - Alrekr
4. mar. 2011 15:14
Daniel-Dane (48) skrev:
Han skulle sejle sig en tur (med den båd, hvor de folk er taget til fange, eller sådan noget), og så oprettede Lingu denne tråd:
http://newz.dk/forum/tagwall/vandfarve-102682 (jeg kan ikke finde den rigtige tråd ):)

Wait.. Så ham gutten er død rigtigt? Og folk bliver sur når Terra flamer familien, som er taget som gidsler - men det er helt i orden når alle andre joker om en som faktisk er omkommet?? Fucking dobbeltmoralske *******

Daniel-Dane (48) skrev:
Vi burde lave en knowyournewz.dk

Jeg tror det er det Wikipedia er til for?
Gravatar #50 - vandfarve
4. mar. 2011 15:16
MiniatureZeus (19) skrev:

Undskyld mig, supermand, men kan du ikke lige linke til den? Jeg er selv interesseret i at vide, hvordan jeg egentlig døde.

I sagens natur har jeg overordentligt svært ved at huske ulykken.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login