mboost-dp1

Nicks og deres oprindelse

Gå til bund
Gravatar #1 - Gruesome
13. maj 2003 14:24
Okay... hvor har i så alle sammen fået jeres nicks fra? En film? En bog? Eller bare det pure hjernespind?

Da jeg var bette knøs skulle jeg afsted til mit første LAN og blev nødt til at finde på noget "sejt" at hede... Gruesome lå godt i munden (ihvertfald dengang) og holdt så ved. Nu er nicket ikke så "sejt" som det var for et par (vel 8 næsten?) år siden. Men det er svært at begynde at skifte når man går som "Grue" i virkelighedens verden også :)
Gravatar #2 - Yasw
13. maj 2003 14:26
Fire helt tilfældigt valgte bogstaver, da jeg skulle logge på en mystisk IRC server for et par år siden.
Gravatar #3 - Simm
13. maj 2003 14:43
Hedder Simon rigtigt - men er altid blevet kaldet Simm [sim] af venner og bekendte, så er det jo ligesom nærliggende at fortsætte på nettet. Jeg synes også at det er dejligt neutralt.. SupaCoolDudeFromOutaSpace og lign. navne er ikke lige mig :)

p.s. gælder mig til at høre OndePiks fortælling :D
Gravatar #4 - H.E.R.O.
13. maj 2003 14:52
Activision
Gravatar #5 - Cyrack
13. maj 2003 15:18
Hmmm... har haft en masse nicks...

Hed oprindeligt Hunter (go figure, var 7 år)
Skiftede, svjh, til CyberKiller, hvilket hurtigt blev til Cyber, men pga. af en stavefejl på en IRC kanal blev det til Cybor, så forsvandt "r"'et. Sammen med nogle venner dannede vi Klan SnabelA (like 8. klasse) hvor man skulle have et 'Z' i sit nick, og sådan blev ZyBo dannet. For nogle måneder ændrede jeg det til CyRacK (sad og stenede en aften) hvilket affødte en lille sjov tråd Bemærk at der er byttet rundt på ZyBo/CyRacK da jeg omdøbte min oprindelige konto :-/

Alt i alt har mine nicks været ok tilfældige.... :)
Gravatar #6 - sKIDROw
13. maj 2003 15:19
Skulle bruge ET ELER ANDET, første gang jeg skulle på nettet.. ;)
Og havde jo set Elite/Democene gruppen sKIDROw's logo et par gange.
Basalt set ikke så inovativt, men det hang ved som et af aliaserne.. :)
Bruger ikke det nick ret mange steder mere når jeg opretter mig, men gider ikke lave det om de steder jeg nu er oprettet.. ;)
Gravatar #7 - funkymonkey
13. maj 2003 15:33
først hed jeg Mr. Ukendt/Mr. Unknown, syntes dog det blev lidt, skiftede det med alderen, derefter valgte jeg FunkyMonkey fordi jeg sad og lyttede til en sang (beastie boys - brass monkey)
er dog nogen steder skiftet til methangas fordi ingen andre bruger det(indbygget typo, hedder metan på dansk og methane på engelsk) +det er på 8 bogstaver
Gravatar #8 - Yasw
13. maj 2003 15:37
#3 - Mener faktisk jeg har hørt OndePik's forklaring en gang. Noget med at han til et LAN hørte en sang der hed "Evil Dick", hvilket så gav lidt inspiriation.
Håber ikke den OndePik slagter mig for det her ;)
Gravatar #9 - TWFH
13. maj 2003 17:21
Var først det platte "Dreadlord", efter det "Dreadnought", sidenhen "Wuss", mest grundet mine dengang uheldige erfaringer med ikke-narkotiske rusmidler, hvilket så gik over til at være med to z'er grundet mit efternavn. End of track, turn tape over.
#10 - 13. maj 2003 17:32

Bliver kaldt LAZ af venner, men da LAZ tit er taget måtte der noget mere på... det blev så i en brandert til inkorporeret altså : LAZinc
og det har så hold ved...

/LAZ

▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓
Gravatar #11 - DiZaster
13. maj 2003 18:58
Har heddet "pitbull" i starten da man skulle finde på et navn, siden hed jeg "Player01" i meget lang tid (Gør jeg stadigt nogen steder, da det kan pisse folk af. Ved ikke hvor tit man bliver kaldt noob osv. he he) Siden blev det til Disaster, og Z blev smidt ind fordi... ja... Nu hænger navnet bare ved.
Gravatar #12 - WKM
13. maj 2003 19:21
WKM fandt jeg på da jeg var mindre, og tegnede grafitti (KUN på papir) og så skulle jeg jo have nogle initialer, og samtidig hørte jeg en sang hvor rapperen råbte "wanna kill me?" og det kunne jeg jo både bruge i CS og IRL. Senere har det så udviklet sig til WKM aka Mathias Himself, men selvom jeg ikke synes at wanna kill me? er det fedeste nick vil jeg gerne holde fast i det, da det er det alle kender mig for...

Jeg har også, lige inden WKM kaldt mig Xtazy (lige da der var mest fokus på det) men det droppede jeg fordi en ven efterlignede det >:|
Gravatar #13 - Gecko
13. maj 2003 19:41
Hmm, hed aller foerst Virus (hvor cliché), derefter skiftede jeg til Lost_Soul (Jeezuz, hvor kikset), saa laeste jeg en gang for en del aar siden, om netscape havde udgivet sourcen til deres html-renderer, under navnet Gecko, og saa synes jeg ligesom det hang ved...
Gravatar #14 - izmkr
13. maj 2003 20:42
Mit døbenavn er Jonas, og så blev bogstaverne i det, så ændret ud fra etellerandet underligt system, da jeg mente at det var tid til at skifte.
Gravatar #15 - <3Thinkpads
13. maj 2003 21:35
Tja det er snart ved at være 5år siden jeg startede med McNasty, fik det fra et barspil hvor man skulle mixe drinks.. Før det "Netkiller" hehe hvor grimt:)
Gravatar #16 - Acro
13. maj 2003 21:45
#15:
Det var et super godt spil - mmm, hvad siger du til et glas salt?
Gravatar #17 - Dan
13. maj 2003 22:04
Dan... På grund af garnet på mit hoved... Dan Eggens hår er/var SEJT!
Men normalt er det FHJK, hvilket kom af det gamle strippokerspil hvor man ikke kunne se forskel på ansigt og kønsorgan. Man skulle vælge nogle bogstaver, som skulle sættes sammen til et navn, og FHJK var hvad der kom ud af det.
For resten er koden MACHO, men hvorfor spille hvis man ikke kan tabe?
Gravatar #18 - Raenil
13. maj 2003 22:14
Skulle finde på et nyt nick, fordi mit første (floppy) var rimeligt belastende...
Jeg kiggede mig rundt i lokalet - og der - med englekorsang og solstråle og åbenbaring og det hele - stod min CD-afspiller, som havde en feature der hedder "Linear PCM konverting"

linear = raenil - og et nyt unikt nick var fundet. Jeg er faktisk aldrig stødt ind i en dobbeltgænger...
Gravatar #19 - Fafler
14. maj 2003 07:04
Brugte tidligere RDX, fik det fra noget militært plastisk sprængstof et-eller-andet, men 3 tegn er upraktisk i nogle sammenhænge, f.eks. online forums der kræver mere end 3 tegn i brugernavne, så det blev til fafler, som kommer fra en drage i en sibyline tegneserie. Det er fedt fordi det kan staves fafler, faphler, phafler og phaphler, så jeg kan have flere maskiner på IRC samtidig.
Gravatar #20 - addlcove
14. maj 2003 07:13
Plejede at hedde Loco, men da jeg så begyndte at bruge IRC (8 år siden eller deromkring ;)) var det nick jo selvfølgelig taget. Så en kammerat fandt på Addlcove (og i de 8 år er jeg ALDRIG stødt på en anden, der er 3 addlcover på ICQ det er alle sammen mig ;), det der med at glemme passwords og så komme i tanke om dem efter man har lavet en ny konto..... )
Gravatar #21 - Chokehold
14. maj 2003 08:11
Har aldrig nogensinde selv tænkt på den gang jeg valgte et nick, at det var noget der skulle hænge ved. Men valgte det dengang for lang tid siden, efter at have hørt en sang med The Haunted, som jo sjovt nok hed Choke Hold. Synes deres indstilling om at kvæle alle folk var fed og fornuftig, og ville også gerne lige selv prøve at kvæle et par stykker. Så jeg skiftede mit nick (Kan ikke engang huske hvad jeg hed inden). Har siden dengang (6-7 år siden) ikke fået lov at kvæle så mange endnu, at jeg kan kaldes en serie morder, tror jeg ikke... Måske. Men navnet har sat sig fast, og gider da heller aldrig at skifte det. Jo måske hvis politiet ringer om de der mennesker med kvæletags mærker om halsen.
Gravatar #22 - KozmoNaut
14. maj 2003 08:29
Jeg begyndte at bruge mit dengang jeg rockede i Doom i netværk :D

Det har sådan nærmest hængt ved siden...
#23 - 14. maj 2003 08:36
(Klyde) pågrund af at mine venner og mig startede en klydeklub www.klyde.dk og snot taget fra et band der hedder snot.

Før det hed jeg:

snot, dan og en masse andre jeg ik kan huske.
Gravatar #24 - RedCalf
14. maj 2003 08:58
hmmm man burde næsten starte med "der var engang" :o)
Det er vel efterhånden 8 år siden. Jeg skulle teste en ny IRC server som var blevet sat op. Jeg havde primært kun bevæget mig rundt på Gopher, ftp og http. Derfor havde jeg aldrig haft brug for et nick. Red delen var rimeligt oplagt pga. min naturlige hårfave. Det eneste jeg på daværende tidspunkt med Red var RedBull, men da jeg ikke ville virke anmasende ( var jo en grønskolding inden for IRC ) nedgraderede jeg det sidste til Calf. Og det har så hængt ved siden - har aldrig overvejet et nyt.
Som gamernick har jeg brugt RedCalf som default ind til jeg har fudet ud af om det er et spil jeg gidder bruge tid på. Hvorefter jeg har et nick alt efter hvilket humør jeg er i fx. "Hot_as_Hell" , "TeamKiller", "Kangeroo", "RoboNoobs" osv osv
Gravatar #25 - Ronson ⅍
14. maj 2003 09:52
Folk begyndte at kalde mig Ronson i folkeskolen, det læner sig nok op af mit navn "Rune". Længere er den vist ikke.
Gravatar #26 - trekster
14. maj 2003 10:19
Jeg så engang, for ret lang tid siden, en rigtig B-Film kaldet "BrainScan" Der var der en badguy med, der hed Trickster, og da jeg er stor fan af Star Trek, ændrede jeg lidt på det, så det blev til Trekster. :)
Gravatar #27 - Samuraikaj
14. maj 2003 12:25
Mit første nick var ZZZ, og er fra dengang man oftest kun kunne skrive tre tegn i Highscores o.l.
Den holdt lige indtil NFS2 udkom, og en af mine venner delvist huggede det, ved at kalde sig for SuperZZZ... så måtte der noget nyt på banen, hvilket passede godt med at jeg skulle have oprettet min første email. Samuraikaj blev det til, og det har hængt ved siden... Har dog altid to alternativer i ærmet for en sikkerhed skyld, som jeg kun bruger et par enkelte steder... det er NegerKurt og Josef Pelle-Klipsten.
Alle er opstået af sig selv i min kringlede hjerne.
Gravatar #28 - Wolly
14. maj 2003 12:58
Da jeg er ualmindelig uopfindsom, gik jeg rundt i længere tid og ville finde mig et godt nik. Det eneste min lille hjerne kunne finde på var MagicMike... Alle grinede af det og jeg blev drillet i flere måneder :-( Havde på det tidspunk oprettet en profil på dating, og alle dåserne spurgte om jeg kunne trylle... LOL

Nå men en dag sad jeg og spillede Monkey Island 1 eller 2, og dem der har spillet det kan nok huske den lille iriterende dreng "Wolly"! Der var det, det bedste jeg kunne komme på, og det hænger stadig ved :-)
Gravatar #29 - Gruesome
14. maj 2003 13:47
1. Det er ikke en dreng men han er bare ikke så høj
2. Han hedder Wally ;)

Prøver lige at få det 100% verificeret men jeg ligger på 85% lige nu ;)

Til alle:

Gode historier. Det er lidt hyggeligt at side og læse.
Gravatar #30 - Wolly
14. maj 2003 14:09
@Gruesome

Mener du har ret, omdøbte ham vist nok bare til Wolly :-)
Gravatar #31 - hundeboll
14. maj 2003 20:01
Fandt på mit første nick, da jeg sad og tegnede skitser (grafitti). Det var Pusher. Synes dog selv at det var lidt mainstream, så jeg skiftede til ZAS. Tror egentlig det var jeg havde set et lignende navn på et andet grafittimaleri, men ikke ville stjæle et nick.
Så en aften til et LAN, hvor alle de andre sov, ville jeg finde et nyt nick. Mit efternavn er Hundebøll (believe it or not), så jeg overvejede lidt Hunni. Det blev dog hurtigt kasseret, da jeg synes det var lidt for 'tøset'.
Hunn var derimod mere oplagt, da jeg, pga. flere Martin'er i klassen, altid er blevet kaldt Hundebøll eller Hund.

Har sjældet oplevet, at det var optaget.
Gravatar #32 - DiZaster
16. maj 2003 01:07
Hmm... Kender en stak folk der hed hundebøl... det var defor fladfisken blev blå? Eller var det fordi at Bolette ikke gad karate mee?
Gravatar #33 - DUdsen
16. maj 2003 10:39
Hed oprindeligt Ratatosk efter det lille egern der bringer fornærmelser rundt mellem beboerne i ygdrasils grene men det var lidt useriøst, og da nettet rigtigt tog fart var der lige pludseligt mange der brugte det.

DUdsen, eller dudsen som det staves i senere versioner er en sammentrækning af mit fornavn og mit efternavn.
Oprindeligt kon det af en procedure med navngivninger af kontoer der gav mig brugernavnet DUD.
Men 3 bugstaver var for kort og DUD udtales dude hvilket lød for poppet til mig ;-)
Gravatar #34 - Bloonz
16. maj 2003 12:59
hmm, da jeg kom på mIRC for første gang sqlle jeg ha et nick, hed bare TheBone ...
Så mødte jeg en der hedder Bloody_Looney og har åbenbart blevet inspireret af hans nick og begyndte at kalde mig selv Blooneyz, derefter Bloonz da det er kortere :D!

Det lyder barnligt osv men jeg holder ved det... :]!
Gravatar #35 - P.rednaTor
19. maj 2003 19:48
Mit nuværende nick stammer fra den gang jeg spillede rollespil. Jeg var efterhånden træt af at min karakter altid hed Anders, men jeg er ekstremt dårlig til at finde på sådanne navne, så jeg tog mit fornavn og stavede det bagfra. Det blev så til Sredna, hvor s'et hurtigt blev skiftet ud med et z. Det nick brugte jeg så i rimlig lang tid på nettet såvel som i rollespil, og aldrig oplevede jeg det allerede var taget. Indtil en dag, for verden er selvfølgelig fyldt med andre Anders'er, og chancen for en finder på samme nummer er stor (Der findes vidst 5 Zredna'er). Jeg havde fornyligt oplevet to gange i træk, at jeg ikke kunne tilmelde mig som Zredna, og da en af mine venner fornyeligt lokkede mig ind på quakenet var der efter en dags tid en svensker, som henvendte sig til mig. Han bad mig om at skifte nick, da han havde haft sit i næsten 2 år. "Fuck dig", tænkte jeg, og vidste at jeg havde haft mit meget længere tid, men da jeg havde ærget mig enormt meget over ikke at kunne bruge mit nick på nogen sider lod jeg mig overtale. Efter bestået google- og icq-test valgte jeg så mit nye nick: P.rednaTor. En kombination af Zredna, P. (Pedersen) og predator
Gravatar #36 - <3Thinkpads
19. maj 2003 20:01
Jeg har oplevet folk kalder mig "nickstealer" og de kan ærligtalt rende mig.. Jeg har heddet McNasty i lang tid og jeg er faktisk lidt ligeglad om en eller anden gut har det samme...
Gravatar #37 - JAB
26. maj 2003 05:56
Well, mit nick kommer tilbage fra de dage hvor at man havde en C64 at stå og hamre på, og highscore listen krævede 3 chars. Gang i tænkeren ..... JAB .... hmmm det lydder sgu ok .... den gang var der sgu ikke rigtig noget internet så nick steal ... sikkert men der var ikke noget at tjekke op mod :) har dog senere fundet ud af at det er navnet på et gulvtæppe og på et eller andet tysk firma (www.jab.de) ....... meeen fuck det det er ved at være så lang tid siden at man valgte det så nu hænger det ved !!!
Gravatar #38 - DetVarSoerens
26. maj 2003 12:36
Tja, jeg hedder så Søren og da det tit er taget, og jeg en dag skulle finde på noget hurtigt så blev det til DetVarSoerens og det har hængt ved siden!
Gravatar #39 - The-Lone-Gunman
16. jun. 2003 00:38
Jaa... Det startede da jeg skulle lave min første e-mail, som var [email protected], så blev 909.dk købt af SOL.dk. Og efter en del år hos sol skiftede jeg (da jeg voksede fra subnet), også lyder "super-man" lamt! Så jeg skiftede til Hotmail...

Nu er jeg jo en meget stor X-Files fan, så at nicket skulle komme derfra var ikke så svært at finde ud af, men Mulder er tit taget (og er lidt x-files newbie agtigt). Så faldt valget på The Lone Gunmen, men vidste ikke om jeg skulle kalde mig Frohike, Byers eller Langly så jeg valgte at sætte det i ental også havde jeg "The-Lone-Gunman", på steder hvor man ikke må have et så langt nick bruger jeg TLGunman eller Gunman1013. Jeg kan bedst lide Gunman1013 og har tænkt på at skifte her, da "1013" viser man er nede med x-files. 1013 er Chris Carters fødselsdag, 13/10, og er også brugt til Mulders fødselsdag. Også hedder dem der laver X-Files "Ten Thirteen Productions".

Se også [url=http://www.thelonegunmen.com/<a>.]http://www.thelonegunmen.com/<a>. The Lone Gunmen har jo fået deres eget show EFTER jeg skiftet til det nick (kan ses på TV2 torsdag aften/nat).
Gravatar #40 - seahawk
16. jun. 2003 09:53
Tjaaa - har altid haft det samme - fandt på det da jeg spillede F15-strike eagle II(i slutningen af 80'erne), og så hang det bare ved - så det er vel ca 13-14 år gammelt... :)
Gravatar #41 - The-Lone-Gunman
16. jun. 2003 17:09
Kom i tanke om mine andre nicks fra waaaay back:

KÆLKEN (ja, det er dumt...)
-O_O- (det skulle være en ugle)
chat'R'us (dengang jeg var chatter, er jeg IKKE mere)
Host !!! (gamer navn, var altid "host" i Carmaggedon)

Der er sikkert flere, men kan ikke huske dem alle.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login