mboost-dp1

Nogen der kender en billig Internetudbyder?

Gå til bund
Gravatar #1 - Wolly
23. maj 2003 09:57
Er der nogen der kender en billig internet udbyder? Jeg skal bruge en 4 - 10 Mbit forbindelse til en computercafe. Vi kører lige nu med CC G. forbindelse, og det kan ikke anbefales!!!
Forbindelsen skal være relativ billig, og meget stabil!

Hvis du har et godt bud, så hold dig ikke tilbage for at skrive, da jeg selv er rigmelig lost :-)

De eneste jeg ikke vil have er TDC og Webpartner :-)
Gravatar #2 - nightH
23. maj 2003 10:35
hmmm.. mener du G.SHDSL ?? hvis du gør hvad er det så der er galt ? prisen eller stabiliteten (hastighed)? eller oppetid ?
eller noget helt 3 ?
Gravatar #3 - Wolly
23. maj 2003 10:49
Yeps jeg mente G.SHDSL... Prisen er super bla. derfor jeg valgte den oprindeligt, men så stopper det også der. Ping tiderne er generelt dårlige, samtidig er pakkeprioriteringen i routeren helt hen i vejret!

Hvis man begynder at downloade en fil eller streame en film fra nettet, stiger pingtiderne på de andre maskiner til 300 - 500. Da det er helt uacceptabelt kontaktede jeg CC for at høre om ikke de kunne ændre pakkeprioriteringen i routeren (det er en del af den service der følger med en G. forbindelse)
De var som altid virkelig flinke og har brugt lang tid på at forsøge at få forbindelsen til at virke optimalt til formålet, men har lige kontaktet mig og måtte meddele at dette ikke kunne lade sig gøre :-/

Det er lidt nederen da cafeen kun er 1½ måned gammel, og vi derfor lige har betalt ca. 15.000 for oprettelsen af forbindelsen. De er nu ved at finde ud af om vi kan få de 15.000 tilbage...
Gravatar #4 - Wolly
23. maj 2003 13:15
Det blev værre endnu :-/ CC kan ikke lave fejlen, men selv om at teknikeren indrømmede at det var en fejl der gjore at vi ikke kunne bruge forbindelsen til en netcafe ( som de ellers selv havde anbefalet os ) kunne vi ikke få oprettelses beløbet refunderet.

Jeg sagde pænt øv til manden fra kunde afdelingen, og spurgte ham så om vi havde bundet os for en periode da vi købte produktet. Jeg fik af vide at vi havde bundet os for 1 år. Herefter spørger jeg naturligvis om vi så ikke kan bryde den aftale, da vi ikke har noget at bruge forbindelsen til, og mindede ham om at det var dem selv der havde anbefalet mig denne forbindelse til netcafeen. Men det kunne der ikke være tale om, produktet virkede jo som det altid havde gjort, og jeg kunne da ikke regne med at forbindelsen kunne alt.
Jeg sagde pænt til ham ( igen ) at de jo selv havde lovet mig at man kunne kører en computercafe på denne forbindelse, og at teknikeren havde givet mig ret i at jeg ikke kunne brugen den til noget som helst. Manden fra kundeservice var dog temmelig ligeglad, og sagde blot at han ikke kunne gøre noget ved det.

Så nu skal jeg betale 3200 om måneden i et år, for en forbindelse jeg ikke kan bruge til noget. Det giver incl. oprettelse en udgift på ca 53.400 kroner... Til det har jeg kun en ting at sige -> FUCK CYBERCITY!!!
Gravatar #5 - H.E.R.O.
23. maj 2003 13:23
hmm kan du holde biksen kørende så?

netcafeer giver jo ikke ligefrem overskud
Gravatar #6 - Wolly
23. maj 2003 13:38
Det går nok, men det er f... surt!!! Min næste plan er at sætte en *nix server op som router, indtil jeg får en ny forbindelse...
Gravatar #7 - RedCalf
23. maj 2003 13:56
Tja den danske lovgivning er noget lort på det område. De sælger lort til folk og de ved det.
Der var idag et debatindlæg på P1 fra en tidligere sælger inden for IT brancen under overskriften "IT-firmaer sælger computer-programmer med fejl, helt bevidst, for at få flere ordrer til deres firma.". Her blev det synligt at man lovede meget mere end man kunne holde for at få kunder.
http://www.dr.dk/p1/p1debat/lydarkiv.asp?action=sh...
Gravatar #8 - Wolly
23. maj 2003 15:15
Der er ingen tvivl om at CC har det juridiske på deres side, men de er sq stadig nogle svin :-)

Jeg synes det er dårlig kundebehandling at holde en kunde op på en kontrak, når det er en selv der ikke kan levere den aftalte vare!
Gravatar #9 - Acro
25. maj 2003 19:12
Jeg forstår ikke helt den hurlumhej - hvis de besøgende på din netcafé virkelig er så opsatte på at have gode pingtider, så er det da deres problem. Jeg vil da hellere have at spillet kører ordenligt og min ping går amok, end at jeg skal have en langsom forbindelse for at pingpakkerne kan få første prioitet.

Du kan stadig sagtens bruge linjen til en netcafé, du kan ikke på den måde du selv ønsker det - men det kan jo ikke være CyberCitys problem, de har solgt dig en vare der holder hvad den ifølge specifikationen kan. At det du ønsker ikke teknisk kan lade sig gøre er reelt ikke deres problem, det er bare synd.

Men smid en FreeBSD-server op, og sæt nogle køer op - således at det er vægtet hvad der er vigtigt, og hvad der ikke er. Kig eventuelt på denne side om spørgsmålet.
Gravatar #10 - Wolly
25. maj 2003 22:15
@ Acro

Hmm... Ja måske tuder jeg lidt, men synes sq stadig at det er for dårligt at de ikke gør opmærksom på problemet ( som de vidste eksisterede ) da jeg første gang kontaktede dem, for at høre lidt om deres forbindelse.

Takker mange gange for linket, det er SUPER. Jeg har selv brugt et par timer på at undersøge hvordan jeg kunne sætte det op, da jeg ikke har prøvet at dele et helt netværk over en server før.
Gravatar #11 - JAB
26. maj 2003 05:43

da jeg boede på kollegiet delte jeg en 2 Mbit linie med ca 20 andre og der gav det samme problem med ping tiderne .. snøft ... vi begyndte at kigge på at sætte QOS op, det lykkedes dog ikke helt men har en buddy der siger at han har haft det sat op og det skulle virke fint. dvs man kan specificere hvor meget den enkelte ip max må suge med ... måske det kunne være en hjælp
Gravatar #12 - Wolly
26. maj 2003 07:04
Yeps... det er lige det jeg er i gang med :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login