mboost-dp1

NOSMOKE

Gå til bund
Gravatar #1 - sKIDROw
6. jun. 2004 18:33
After experiencing difficulties with his computer, a poor, incognizant user called the system maker's technical support line for assistance:

Technican: Hello. How can I help you today?
Customer: There's smoke coming from the power supply on my computer...
Tech: Looks like you need a new power supply...
Cust: No, I don't! I just need to change the startup files...
Tech: Sir, what you described is a faulty power supply. You need to replace it....
Cust: No way! Someone told me that I just had to change the system startup files to fix the problem! All I need is for you to tell me right command...

For the next ten minutes, in spite of the technician's efforts to explain the problem and its solution, the customer adamantly insisted he was right. So, in frustration, the technican desponded...

Tech: I'm sorry. We don't normally tell our customers this, but there's an undocumented DOS command that will fix the problem...
Cust: I knew it!
Tech: Just add the line "LOAD NOSMOKE.COM" at the end of the CONFIG.SYS file and everything should work fine. Let me know how it goes...

Ten minutes later, the technician received a call back from the customer...

Cust: It didn't work. The power supply is still smoking...
Tech: Well, what version of DOS are you using?
Cust: MS-DOS 6.22...
Tech: Well, that's your problem. That version of DOS doesn't include NOSMOKE. You'll need to contact Microsoft and ask them for a patch. Let me know how it all works out...

When nearly an hour passed, the phone rang again...

Cust: I need a new power supply...
Tech: How did you come to that conclusion?
Cust: Well, I called Microsoft and told the technician what you had said, and he started asking me questions about the make of the power supply...
Tech: What did he tell you?
Cust: He said my power supply isn't compatible with NOSMOKE...
Gravatar #2 - Wolly
6. jun. 2004 19:04
LOL

Off-Tropic:
(hvorfor fanden skal jeg indtaste 10 karakterer for at lave et reply?)
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
6. jun. 2004 19:31
nice :)

---
#2 det skal man bare...
Gravatar #4 - freesoft
6. jun. 2004 19:41
dansk ;)
Gravatar #5 - Acro
6. jun. 2004 20:09
#2 Wolly:
Det skal du, da de færreste har behov for at læse et indlæg, hvor der er mindre end 10 tegn. I en gængs debat vil et sådan være overflødigt.

#4 FreeSoft:
Kig lige på hvordan ..

Cust: Well, I called Microsoft and told the technician what you had said, and he started asking me questions about the make of the power supply...

.. bliver til ..

Erik: Jeg ringede til Microsoft og fortalte dem hvad der er sket, jeg fik en masse at vide om opbygningen af en strømforsyning.
Gravatar #6 - PlattFuss6.7
6. jun. 2004 20:12
ok det var en af de bedre..
Gravatar #7 - sKIDROw
6. jun. 2004 20:20
Håber ikke den er autentisk... ;)
Men i så fald kan man da konstantere at Microsoft har god værkstedshumor i supporten... :D
Gravatar #8 - Acro
6. jun. 2004 20:24
#7 sKIDROw:
Det kan den sagtens være, jeg kender en, der har ændret på sin strømforsyning, så han kunne nøjes med at køre 110 volt og derved spare strøm.

Desuden har jeg hørt om mange andre, der har prøvet det samme, men halvdelen er nok bare fortællinger, der har ladet sig inspirere sig af andre.
Gravatar #9 - Wolly
6. jun. 2004 20:39
En af mine venner har lige lavet nummeret med de 110 Volt :-) Det var dog ikke med vilje, men det var stadig sjovt!

@Acro
Jeg synes nu stadig det er skørt, man ikke må tilkendegive sin holdning med et LOL. Så må jeg jo bare til at skrive Lauging out loud i stedet for, det er da på over 10 karakterer :-)
Gravatar #10 - Acro
6. jun. 2004 21:11
#9 Wolly:
Det er også udemærket i en tråd som denne, men til en almindelig nyhed kan man lige så godt undlade at kommentere, hvis man ikke kan bidrage med noget mere konstruktivt end en forkortelse.
Gravatar #11 - Wolly
6. jun. 2004 21:25
@Acro
Det kan jeg kun give dig fuldstændig ret i, men jeg synes nu ikke der har været det store problem med det!
Gravatar #12 - ZOPTIKEREN
6. jun. 2004 21:30
Du skal måske give mig skylden Wolly. Jeg har tidligere spurgt om de ikke kunne lade sig gøre at udelade tomme indlæg. Jeg foreslog at sortere efter antal anslag (10styks). Sorry :)
Gravatar #13 - Wolly
6. jun. 2004 21:39
ahhh ja det giver mening... der har været mange tomme indlæg og de er temmelig irriterende, så der kan jeg kun give dig ret! Måske ideen ikke var så dårlig alligevel...
Gravatar #14 - Acro
6. jun. 2004 23:55
#12 ZOPTIKEREN, #13 Wolly:
I så fald kunne man jo teoretisk sagtens have lavet, så der blot blev tjekket, om indlægget er præcis et tegn eller derover.
Gravatar #15 - ZOPTIKEREN
7. jun. 2004 09:23
#skidrow
[Men i så fald kan man da konstantere at Microsoft har god værkstedshumor i supporten... :D]
Heh, det har du helt ret i. :)

Fra original tekst:

Quote (ZOPTIKEREN):
[3.
Kan en funktion laves sådan at man ikke kan skrive tomme indlæg? Eller at man mindst skal skrive over 10 bogstaver. Jeg ser da en gang imellem at folk kommer til at poste tomme indlæg. Hvis man satte en grænse på 10bogstaver, ville man slå indlæg, som "LOL" ihjel.]

Der var som en grund til at jeg foreslog 10bogstaver og ikke bare 1. Åbenbart var det en god ide. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login