mboost-dp1

Nyhed: OL data stjålet (fysisk)

Gå til bund
Gravatar #1 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. dec. 2011 22:59
http://m.jv.dk/?article=1245067 skrev:

En biltyv har stjålet to computere og en harddisk fra Dansk Atletik Forbund. - Et rent helvede, lyder det. Af RITZAU, 9. december 2011 kl. 23:18 Panikken er ved at brede sig i Dansk Atletik Forbund, efter at en biltyv fredag aften stjal to computere og en harddisk fra cheftræner Lars Nielsens bil i Aarhus. Computerne og harddisken, der lå i en sportstaske i Lars Nielsens bagagerum, indeholdt vigtige dokumenter med oplysninger om blandt andet forbundets OL-forberedelser.

.......

- Ingen andre kan bruge det til noget, men det er livsvigtige informationer for os. - Jeg risikerer at skulle bruge flere måneder på at genskabe dokumenterne, men jeg kan jo ikke huske alle detaljerne, så vi kan i sidste ende miste en masse erfaringer og en masse viden, siger Lars Nielsen. Han beder nu til, at tyven kommer på bedre tanker og afleverer maskinerne tilbage til deres ejermand. - Jeg aner ikke, hvad man kan få for computerne på det sorte marked, men jeg vil hellere end gerne betale prisen for at få dem tilbage, for man kan ikke gøre deres værdi for os op i penge, siger Lars Nielsen.

Ved ikke hvad jeg skal sige?
Sikke dog en idiot!... Fint, han havde åbenbart backup, men helt ærligt! At have det hele samlet et sted er da for åndsvagt! Især hvis det er "livsvigtige" oplysninger!

Har manden ikke hørt om online backup? Eller kunne han ikke sende det i en mail til sig selv/den nye computer?

Imho er han en fucktard!
Gravatar #2 - meh
9. dec. 2011 23:52
Thoroughbreed (1) skrev:
Fint, han havde åbenbart backup

Det må være en meget kedelig backup løsning hvis det tager "måneder for at genskabe dokumenterne".

Så det tror jeg ikke han har haft.
Gravatar #3 - Mnc
9. dec. 2011 23:54
meh (2) skrev:
Det må være en meget kedelig backup løsning hvis det tager "måneder for at genskabe dokumenterne".

Så det tror jeg ikke han har haft.

Thoroughbreed (1) skrev:
http://m.jv.dk/?article=1245067 skrev:
en biltyv fredag aften stjal to computere og en harddisk
Gravatar #4 - meh
9. dec. 2011 23:59
mener en rigtig backup har man ikke under "armen"
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. dec. 2011 01:40
meh (4) skrev:
mener en rigtig backup har man ikke under "armen"

Ifølge artiklen kunne det tyde på at han har haft en backup på en (ekstern?)harddisk - ellers er han retard og har delt dataen op tre steder?!

Anyhow, hvis dine data er sync. på 2 computere og en ekstern er det sguda ikke nødvendigt at have hele lortet med for at få det over på en ny computer? Man tager bare computeren med hjem og henter det fra den eksterne ...

Alt i alt lyder det til at manden er for dum til at eje en computer, og at nyheden burde ligge under "joke"-sektionen i avisen ...

Hvis jeg havde noget vigtig data i stil med OL dokumenter kan jeg garantere for at det var på min stationær i RAID, NAS'en - også RAID, på min bærbar OG online på både mailserveren og evt. på mit "her ligger der meget lort"-domæne

Pffh!

IT sikkerhed/backup/whatever hører til i IT afdelingen - ikke hos en retard der tror at "en PC'er" er korrekt formuleret!
Gravatar #6 - drbravo
10. dec. 2011 08:55
Kan du nævne en online backupudbyder som er til at bruge for menigmand og som samtidig ikke er i konflikt med persondataloven?
Gravatar #7 - trylleklovn
10. dec. 2011 09:09
#6 Er der grund til at tro at der er personfølsomme data?
Gravatar #8 - Dr_Mo
10. dec. 2011 12:20
Krypter din backup.
Gravatar #9 - Ndrskv
10. dec. 2011 13:03
Jeg aner ikke, hvad man kan få for computerne på det sorte marked, men jeg vil hellere end gerne betale prisen for at få dem tilbage, for man kan ikke gøre deres værdi for os op i penge, siger Lars Nielsen.

Tror Lars selv på at tyven(e) vil nøjes med "markedsprisen" på gaden for de 2 computere nu?

Giv mig 250.000,- eller computerne ryger i havnen!

Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. dec. 2011 13:20
drbravo (6) skrev:
Kan du nævne en online backupudbyder som er til at bruge for menigmand og som samtidig ikke er i konflikt med persondataloven?

Ved ikke helt hvor du vil hen?

One.com har domæner og 3 gb plads til ingen penge - plus de har noget cloud-backup-halløj
Gravatar #11 - trylleklovn
10. dec. 2011 13:26
#10 Ellers dropbox, dropbox, dropbox.
Gravatar #12 - Dr_Mo
10. dec. 2011 14:07
Gravatar #13 - Alrekr
10. dec. 2011 14:19
Mr_Mo (12) skrev:
Dropbox til personfolsømme oplysninger? Ehmm... nej.

For nu at citere en ganske klog mand:

Mr_Mo (8) skrev:
Krypter din backup.
Gravatar #14 - Daniel-Dane
10. dec. 2011 14:22
#Dropbox
TrueCrypt file container med automount. Så bliver det ikke mere transparent.
Gravatar #15 - Dr_Mo
10. dec. 2011 14:34
Still, jeg ville vælge en anden af de utallige udbydere som er lovligt i datatilsynets øjne, samt ikke er designet på en måde hvor alle kan få adgang til alle konti og filer.
Gravatar #16 - Windcape
10. dec. 2011 15:02
SkyDrive, DropBox, iCloud. Der er ingen undskyldning for ikke at have backup.

Og jer med paranoia på ... i græder bare, som rigtige mænd der ikke tager backup.
Gravatar #17 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. dec. 2011 15:49
Windcape (16) skrev:
SkyDrive, DropBox, iCloud. Der er ingen undskyldning for ikke at have backup.

Og jer med paranoia på ... i græder bare, som rigtige mænd der ikke tager backup.

True dat ...

Men - manden havde jo tydeligvis lavet en backup ... Hans fuckup var bare at tage alle 3 enheder med i samme taske - noget der imho burde give prisen for årets retard!

- nu ved jeg ikke hvad de forskellige cloud-services koster - men har selv et par domæner hos One, og jeg har fra 3 til 20 gb data, og deres cloud-app-thing fungerer ganske fint på min iPad ihvertfald, har dog kun lige kort testet det. Og hvis det ligger på mit domæne, så kan Datatilsynet vel bare lukke? Eller?
Gravatar #18 - trylleklovn
10. dec. 2011 16:01
#17 Det der bliver nævnt omkring datatilsynet har udelukkende at gøre med håndtering af persomfølsomme data. Dvs. at kommunen må ikke opbevare dokumenter, der omhandler dig, i dropbox f.eks. af flere forskellige årsager, f.eks. at det ikke er tydeligt hvor dataerne befinder sig, hvordan man får fat i dem i tilfælde af konkurs hos firmaet eller krig, hvem der har adgang til filerne, osv. At bruge den slags vurdering til at træffe en beslutning om hvordan man skal tage backup af sine egne data er komplet misforstået.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login