mboost-dp1

Nyt bølleregister risikerer Sony-hack

Gå til bund
Gravatar #1 - idiotiskelogin
10. maj 2011 21:29
http://politiken.dk/tjek/digitalt/computer/ECE1277...

Hovsa.

Ud over den manglende sikkerhed, vil du stole at meget på diverse medarbejdere i diverse barer etc, at du vil give dem dine personlige informationer helt op til cpr numre.
Jeg ville bare gå hjem i stedet for. :).
Gravatar #2 - Killa
11. maj 2011 00:28
idiotiskelogin (1) skrev:
Ud over den manglende sikkerhed, vil du stole at meget på diverse medarbejdere i diverse barer etc, at du vil give dem dine personlige informationer helt op til cpr numre.

Hvis sikkerhed var i orden ville det vel ikke være anderledes end når du giver oplysninger til dit teleselskab, din ISP eller dit forsikringsselskab.
Det der undre mig lidt er at de vil have en email-adresse. Den har jo ikke noget med ID at gøre, og så kan man jo ikke lade være med tænke at den sikkert skal bruges til en masse reklamer.
Derudover så er jeg lidt bekymret for "retssikkerheden". Kan en tilfældig dørmand forbyde én adgang til alle andre steder i byen i en længere periode?
Gravatar #3 - Hubert
11. maj 2011 06:25
Hva' helvede skal det nu til for..?
Gravatar #4 - starn
11. maj 2011 06:35
Så for at komme en tur i byen og have det sjovt med vennerne, skal jeg lige registreres først med mine personlige oplysninger. Det giver mening at registrere dem som laver ballade, men ellers ikke.

Så et eller sted er du "skyldig" i at kunne lave ballade inden du kommer ind, hmm.
Gravatar #5 - Mnc
11. maj 2011 06:47
http://politiken.dk/tjek/digitalt/computer/ECE1277643/nyt-boelleregister-risikerer-sony-hack skrev:
Bøllerne er nemlig ikke de eneste, der registreres. Alle gæster vil ifølge diskoteks- og restaurationsbranchen kunne blive bedt om at oplyse navn, cpr-nummer, fingeraftryk, e-mail og foto.

So... Guilty until proven innocent?
Welcome to Ch- ...Denmark.
Gravatar #6 - idiotiskelogin
11. maj 2011 08:06
#2 Lidt anderledes, håber jeg. Syntes langt fra det er alle steder jeg har været at personerne ligner nogen jeg har lyst til at udlevere personlige informationer til.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login