mboost-dp1
Ø/K: Macbook Pro Mainboard!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Et familiemedlem har været så uheldig at havde fået spildt vand i sin macbook pro. Den er futtet af, og står ikke til at redde desværre.
Mainboarded er rent faktisk brændt enkelte steder, hvilket betyder jeg nu leder efter et nyt.
Der er tale om en 2.26Ghz Macbook Pro(09)..
Nogen der kan finde et mainboard til salg nogle steder i dk?
Har selvf. fundet enkelte til salg på ebay, men vil helst undgå den side så længe som muligt.
Mainboarded er rent faktisk brændt enkelte steder, hvilket betyder jeg nu leder efter et nyt.
Der er tale om en 2.26Ghz Macbook Pro(09)..
Nogen der kan finde et mainboard til salg nogle steder i dk?
Har selvf. fundet enkelte til salg på ebay, men vil helst undgå den side så længe som muligt.
Tror du får svært ved at finde et selv.
Det kan dog købes for ca. 4.000 kr. igennem humac/eplehuset.
De tager 6.000 kr. for at skifte det.
Det hedder desuden et logicboard
Det kan dog købes for ca. 4.000 kr. igennem humac/eplehuset.
De tager 6.000 kr. for at skifte det.
Det hedder desuden et logicboard
Norrah (5) skrev:#2 Hun har allerede været igennem Humac, og de ville havde 10.000,- for det.
Da det ikke er svært at skifte, så gør jeg det gerne for mindre. Jeg skal bare finde en del, ligeglad om den er brugt, men jo billigere jo bedre!
Okay, men min gamle MBP, fra '08 (ikke vandfarve?) fik brændt logicboardet af.
Der var jeg nede i Eplehuset i Købmagergade i KBH og spørger hvad det ville koste at få den skiftet, og der var prisen 6.000 kr. hvis de skulle gøre det.
Jeg kunne dog købe et af dem, og det ville så koste 4.000 kr.
Det var brugt, men testet og 'godkendt' af dem.
Det kostede så over 1.000 kr. at få dem til at tjekke computeren, som man dog fik igen hvis man købte en ny eller fik den repareret.. Jeg købte en ny i stedet :P
Jeg gættede på at Humac var samme pris, da de får dem fixet samme sted (infocare vidst nok)
XorpiZ (9) skrev:Det virker helt vanvittigt, at det skal være så dyrt. Er der nogle ekstra ting ved deres 'logicboards' ifht. et alm. bundkort?
Nej, men for det første er det Apple.. Alt tilbehør er dyrt hos dem (tjek ifixit.com som er billigere end Apple selv), for det andet kan man kun få de bundkort som brugte, og så er det jo udbud/efterspørgsel der sætter prisen (jeg fik over 2.000 kr. for min ødelagte, ridsede, grimme og slidte MPB uden ram og hd, og med pixelfejl på skærm, samt et brændt logicboard.. Jeg kunne sagtens have fået 3.000 hvis jeg har sat den til salg på eBay.co.uk), for det 3. så er bundkort til laptops som regel dyrere da de kun virker til et begrænset antal produkter.
LinguaIgnota (12) skrev:Får Apple penge, når Minisnøvs køber et brugt logicboard af Eplehuset?
De får nok penge fra Eplehuset, vil jeg tro i hvert fald.
#9 Udover at cpu og gpu er loddet fast på?
#1 Det kan fås til 649 $ på ifixit.com
Ifixit.com
Hvis jeg vel og mærke har fundet det rigtige, skal du nok lige selv tjekke.
#1 Det kan fås til 649 $ på ifixit.com
Ifixit.com
Hvis jeg vel og mærke har fundet det rigtige, skal du nok lige selv tjekke.
Daniel-Dane (17) skrev:#15
Hvis man spilder vand I Thinkpads, går de også i stykker.
Ikke hvis du har Windows 7 Ultimate.
DanaKaZ (16) skrev:Ifixit.com
Det tror jeg du har.. jeg tog udgangspunkt i en 15" MacBook Pro IKKE-unibody..
Har ingen erfaring i unibody
Jeg var i dag nede i en æblehuset, for at få en pris på delen alene.
Jeg går hen til disken, en dame siger til mig. Hej.. lige 2 sekunder.
Så pejer hun på en kollega og siger kan du ikke lige tage de andre! Hvorefter hun kigger på mig og siger, der går lige 2 sekunder.. og så går hun ud i baglokalet.
Så står jeg der i 10min og stirre ud i luften mens jeg bliver ignoreret af de andre medarbejdere, fordi jeg er jo allerede blevet antastet.
Da jeg så ikke gad det mere, så gik jeg..
Det man kan lære af det er, at æblehuset ikke eksistere for at tjene penge, hvis de ikke kan li' en, så sælger de ikke.
Jeg går hen til disken, en dame siger til mig. Hej.. lige 2 sekunder.
Så pejer hun på en kollega og siger kan du ikke lige tage de andre! Hvorefter hun kigger på mig og siger, der går lige 2 sekunder.. og så går hun ud i baglokalet.
Så står jeg der i 10min og stirre ud i luften mens jeg bliver ignoreret af de andre medarbejdere, fordi jeg er jo allerede blevet antastet.
Da jeg så ikke gad det mere, så gik jeg..
Det man kan lære af det er, at æblehuset ikke eksistere for at tjene penge, hvis de ikke kan li' en, så sælger de ikke.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.