mboost-dp1

Ødelagt audio input jack

Gå til bund
Gravatar #1 - GentleGiant
13. feb. 2011 16:40
Hej Newz.dk

Fik mig lige en Acer AS 5741G for cirka et halvt år siden. Her forleden kommer jeg så til at træde i kablet på mine høretelefoner, så indgangen (plug eller jack?) i min computer går i stykker. Jeg kunne indtil nu vrikke høretelefonerne på plads sådan at lyden var ok, men nu er der ingen respons, hvis jeg prøver at tilslutte noget.

Mit første spørgsmål er: Er det for besværligt at sende den til reparation når den er købt på nettet? (wupti.com)

Og dækker garantien denne fejl?

På forhånd tak, GentleGiant
Gravatar #2 - OxxY
13. feb. 2011 17:36
garanti nej, da det er tydeligt at stikket er mishandlet og det ikke er produktionsfejl.

Du kan nemt resikere at hele bundkortet skal skiftes, og så er det alt for dyrt at lave.

Hvis jeg var dig ville jeg købe et billigt usb lydkort, og så ellers passe lidt bedre på dine ting i fremtiden.
Gravatar #3 - GentleGiant
13. feb. 2011 17:53
Ville det være for risikabelt at åbne den selv, og prøve at lave det selv? Min mor er montrice i Vestas, og har godt styr på ting som disse. Er det muligt at fikse det selv, nu når garantien ikke dækker?
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
13. feb. 2011 20:24

Det skulle ikke være det store problem at åbne og lodde stikket. Skulle selve stikket være i stykker, er der nok tale om en standardkomponent der hurtigt kan skaffes.
Gravatar #5 - GentleGiant
13. feb. 2011 20:39
Jeg er ikke særlig god til at lodde, men det kan min mor vel nok godt klare? Med 11-12 år og flere kursusser på bagen, har hun godt styr på det :) Vil hun kunne skaffe sådan et komponent fra sit arbejde, hvis jeg skal skaffe det? Eller er det kun selve udbyderen der har en komponent der "passer"?
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
13. feb. 2011 20:42
Det er en standardkomponent, som alle større elektronikhuse så som Farnell, RS-Components og Mouser burde have.

Ellers kan du se om du kan finde et gammelt lydkort, der er en god chance for at de passer over.
Gravatar #7 - GentleGiant
13. feb. 2011 21:01
Er det sikkert, at indgangene sidder direkte på lydkortet? Jeg har hørt, at indgangene på nogle bærbare kan være et "stykke" for sig selv (Kan ikke begreberne, sorry)

Eller ser alle lydkort sådan her ud? :
http://www.laptopparts101.com/laptop-notebook-part...

Kan jeg i så fald finde sådan en indgang der passer på mit lydkort? Hvor klogt ville det i øvrigt være, at bryde garantien for at fikse dette? Jeg går meget op i, at jeg ikke skal til at fylde mine sparsomme usb-indgange med lydkort.
Gravatar #8 - XorpiZ
13. feb. 2011 21:09

Jeg ville åbne den bærbare og se hvordan det ser ud. Umiddelbart burde det ikke være den helt store operation at skifte et stik, men det afhænger lidt af hvordan det er bygget op.

Det er selvfølgelig trist at bryde garantien, men det er også trist ikke at kunne bruge et head-set uden at sætte et usb-lydkort til :)
Gravatar #9 - GentleGiant
13. feb. 2011 21:15
#8 Lige min tankegang! :)
Hvis lydkortet skal skiftes ud, kan jeg så skifte det ud med et bedre kort? Eller er alle lydkort anderledes? Det må jo være ret kompakt i sådan en bærbar, så jeg kan vel ikke komme et helt andet kort i, medmindre jeg er meget heldig?
Gravatar #10 - terracide
13. feb. 2011 21:33
GentleGiant (5) skrev:
Jeg er ikke særlig god til at lodde, men det kan min mor vel nok godt klare? Med 11-12 år og flere kursusser på bagen, har hun godt styr på det :) Vil hun kunne skaffe sådan et komponent fra sit arbejde, hvis jeg skal skaffe det? Eller er det kun selve udbyderen der har en komponent der "passer"?

Hvorfor spørger du ikke din mor?
Gravatar #11 - rasmusssen
13. feb. 2011 21:49
terracide (10) skrev:
Hvorfor spørger du ikke din mor?

For en gangs skyld giver den kommentar mening

Gravatar #12 - coday
13. feb. 2011 22:17
rasmusssen (11) skrev:
For en gangs skyld giver den kommentar mening

Hvad med:

"Har snakket med hende, sku ikk være noget problem..." :P
Gravatar #13 - GentleGiant
13. feb. 2011 22:24
coday (12) skrev:
Hvad med:

"Har snakket med hende, sku ikk være noget problem..." :P

Den sætning findes ikke.
Gravatar #14 - XorpiZ
14. feb. 2011 05:59
GentleGiant (9) skrev:
#8 Lige min tankegang! :)
Hvis lydkortet skal skiftes ud, kan jeg så skifte det ud med et bedre kort? Eller er alle lydkort anderledes? Det må jo være ret kompakt i sådan en bærbar, så jeg kan vel ikke komme et helt andet kort i, medmindre jeg er meget heldig?

Jeg ville nok holde mig til at udskifte til samme model.. men du kan sikkert nøjes med at sætte et nyt stik på :)
Gravatar #15 - Jakob Jakobsen
14. feb. 2011 07:35
GentleGiant (9) skrev:
Hvis lydkortet skal skiftes ud, kan jeg så skifte det ud med et bedre kort?

Lydkortet er integreret på bundkortet, så det kan du ikke lige skifte ud, medmindre du skifter hele bundkortet.
Gravatar #16 - GentleGiant
14. feb. 2011 10:23
XorpiZ (14) skrev:

Jeg ville nok holde mig til at udskifte til samme model.. men du kan sikkert nøjes med at sætte et nyt stik på :)

Hvor kan jeg så finde sådan et stik? Kan de bestilles på nettet? :)
Gravatar #17 - XorpiZ
14. feb. 2011 10:25

Pas - det må være JJ, der er eksperten der.
Gravatar #18 - Chewy
14. feb. 2011 14:57
@16
Hvor kan jeg så finde sådan et stik? Kan de bestilles på nettet? :)

ALT!!! kan bestilles på nettet....
Gravatar #19 - Ronson ⅍
14. feb. 2011 16:51
Du skal nok en tur på ebay eller besøge din lokale hardware/radio/tv-pusher, så længe de har et værksted kan de som regel skaffe (næsten) alt hjem
Gravatar #20 - reefermadness  
14. feb. 2011 19:55
Kom til at gøre præcis det samme som dig OP... "heldigvis" brændte grafikkortet af i min bærbar to uger efter, sendte den til reparation hvor de skiftede bundkortet, så fik begge problemer løst ganske gratis...

Ikke at jeg anbefaler dig at sætte 3dmark i loop og gemme din bærbar væk under en dyne.. Men skulle dit bundkort få en fejl som er dækket af garantien, så er der en god chance for at denne lille fejl vil blive overset og fikset gratis.
Gravatar #21 - GentleGiant
14. feb. 2011 20:02
reefermadness (20) skrev:
Ikke at jeg anbefaler dig at sætte 3dmark i loop og gemme din bærbar væk under en dyne..

BORDET FANGER!

Så du foreslår at jeg rent faktisk skal vente på at min bærbar går i stykker?
Gravatar #22 - Chewy
14. feb. 2011 20:08
@21

Nej nej da...

Han foreslår at du hjælper din bærbare med at gå i stykker.... ;-) <------- Læg venligst mærke til smiley... (Vil gerne være sikker på ikke at blive misforstået.... :-)
Gravatar #23 - reefermadness  
14. feb. 2011 20:21
Vil lige tilføje at jeg altså ikke hjalp min bærbar med at brænde af.. Købte et USB lydkort :-)
Gravatar #24 - GentleGiant
14. feb. 2011 20:24
Der er bare det problem, at jeg ikke gider at fumle rundt med sådan et usb-stik. På trods af at jeg får bedre lyd (ikke engang sikkert), så synes jeg bare at det er for besværligt, da jeg har den med rundt i skole, og lan i ny og næ. Er bare ikke hardcore gamer nok til, at føle et behov for en bedre lydkvalitet som jeg har med mit nuværende lydkort.
Gravatar #25 - Ronson ⅍
14. feb. 2011 20:36
USB-hovedtelefon/headset?
Gravatar #26 - GentleGiant
14. feb. 2011 21:05
#25 Kunne faktisk godt tænkes. Men endnu engang spild af penge og usb-slots. Det er dog LIDT mere praktisk end eksternt lydkort.

Min bærbar slukker nogle gange for ikke at tage skade under nogle spil. Er det undskyldning nok til at sende den til reparation? Det sker under spil der kræver meget (altså meget, er ifølge min bærbar, FIFA 11).
Gravatar #27 - Ronson ⅍
14. feb. 2011 21:28
Det kommer an på om det er et støvproblem eller et designproblem.

Hvis du kan lyse gennem køleribberne SÅ KLIK DOG HER MENNESKE! så sidder der nok ikke et blokerende støvtæppe, så burde du kunne sende den ind uden problemer.
Gravatar #28 - GentleGiant
14. feb. 2011 22:10
Men så skifter de nok ikke bundkortet ud (jævnfør indgangen til mine høretelefoner).

53-56 grader (de 4 cores)
59 grader (GPU)

Har kun Google Chrome åbent. Udover MSN og Steam i baggrunden.

Det ser også ud til at jeg kan lyse ind igennem.
Gravatar #29 - Ronson ⅍
14. feb. 2011 22:58
Nu spurgte du jo også om den formodede overophedning var grund/undskyldning nok til at sende den ind. Det var det jeg svarede på.

Jeg sendte faktisk en godt 1½ år gammel Acer ind for en kunde i sidste uge, han havde smadret dc-indgangen og fik at vide at der nok kom et tilbud på ret tilbage.
Acer valgte så at skifte bundkortet uden beregning.
Gravatar #30 - GentleGiant
14. feb. 2011 23:25
Okay. Jamen så har jeg jo nok chancen. Den er købt på Wupti.com. Skal jeg ringe til dem, eller direkte til Acer? Kan ikke lige huske om jeg har nogle papirer mht garanti mm. Det tjekker jeg lige imorgen. Hvad ville det umiddelbart koste, hvis de nu fik lyst til at sende en regning med?
Gravatar #31 - Ronson ⅍
14. feb. 2011 23:50
Kender ikke lige Acers priser, men regn med en plovmand plus/minus lidt.

Du kan fejlmelde computeren her
https://customercare.acer-euro.com/CustomerCare/De...

De sender en UPS-label.
Gravatar #32 - GentleGiant
15. feb. 2011 00:41
Okay. Hvordan foregår betalingen, hvis jeg nu skal betale? Og hvad er fristen i øvrigt? Hvis der er nogen. Jeg står nemlig ikke i penge til halsen lige pt, og jeg får ikke en formue i forvejen, så det ville være rart at vide hvor meget tid jeg har til at betale.
Gravatar #33 - GentleGiant
16. feb. 2011 21:58
BUMP.

giro-kort? Kommer der Mafia og tager mit tv, hvis jeg ikke betaler i tide? Eller betaler jeg inden de sender den tilbage?
Gravatar #34 - Rainmeter
17. feb. 2011 13:36
måske noget med RKI hvis du fucker det helt op?... kommer vel an på hvor gammel, hvis du er under 18 så er det vel dine forældres problem at du betaler til tiden, er du over er det dit eget og du får nok nogle rykkere inde der sker noget.
Gravatar #35 - GentleGiant
17. feb. 2011 21:00
Venter bare med at fejlmelde den inden jeg har fået løn igen så :)
Gravatar #36 - GentleGiant
2. mar. 2011 21:13
Det skal forresten lige siges, at den allerede nu, af en eller anden grund ikke gider at lade batteriet over 80%. Derudover, bliver den meget varm, når jeg spiller, og kan derfor finde på at slukke midt i det hele, hvor jeg så er nød til at vente nogle minutter på at den køler af. Venter bare lidt, og ser om der er noget der brænder af (hvilket jeg har fornemmelsen på), og sender den afsted dér.

Undskyld at jeg vækker en død tråd til live, btw.
Gravatar #37 - Ronson ⅍
2. mar. 2011 21:31
Håber ikke du får den lavet så.

Man skal altid indlere sit grej når det fejler og ikke når der er 100 andre følgeskader.
Gravatar #38 - GentleGiant
3. mar. 2011 09:48
Indlere? Ved ikke hvad du mener.
Gravatar #39 - Ronson ⅍
3. mar. 2011 12:08
indlevere
Gravatar #40 - GentleGiant
3. mar. 2011 19:18
Når, okay! Får jeg så mine penge tilbage, eller en ny? Hvordan foregår det?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login