mboost-dp1

Og så skal der uddeles dummeslag...

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
5. mar. 2008 17:32
... og denne gang til mig selv!

Jeg synes, at vi skal have en tråd, hvor vi kan komme af med vores frustrationer ved at beskrive om en irriterende, tankevækkende, underlig, tragikomisk eller blot dårlig behandling. Det skal fungere præcis ligesom vores kære Smiley-ordning og offentliggørelsen af gennemsnitkaraktererne i Folkeskolen, blot med den tvist at oplevelsen var noget ud over det sædvanlige - på flere end én måde.

Jeg vil gerne lægge ud med en typisk fejl, som mange (læs: sikkert ingen) har lavet i tidens løb. Jeg samlede min nuværende computer i sensommeren 2007, og lige siden da har jeg undret mig over, hvorfor processoren var så relativ varm. Kabinettet er noget af det bedste, som man kan tænke sig, og køleren i sig selv er også en af de bedre, så det har undret mig meget. Blandt mine mange (mere eller mindre gode) overvejelser har jeg bl.a. spekuleret over, om jeg har brugt for meget/lidt kølepasta.

I dag gik det så op for mig, at jeg simpelthen har placeret køleprofilen forkert i forhold til fanen. D'oh! Det er en Scythe Ninja Plus, hvor der går nogle meget kraftige og parallelle køleprofiler ved bunden, som kun meget naturligt løber en ene vej - eksempelvis nord-syd, og ikke øst-vest. Denne del skulle naturligvis aftage det meste af varmen, men da jeg har vendt fanen forkert i forhold til denne profil, så blæser den blot luften uden om og ikke igennem profilen - og det forklarer nok, hvorfor processoren er 10-15-20 grader varmere, end den burde.

Akja, man lærer, så længe man lever.

Og hvad er din historie? Hvem fortjener at blive hængt ud for en lignende idiotisk, ikke-så-velovervejet beslutning?
Gravatar #2 - myplacedk
5. mar. 2008 17:41
På et tidligere arbejde skrev jeg et program, som kunne spare et 5-cifret beløb for en kunde, hver gang det blev kørt. *)

Det var næææsten færdigt. Det virkede, men GUI'en skulle tilpasses så programmet var nemmere at bruge. (Noget med at input var hardcoded og sådan...)

Så sagde jeg op, og skulle rydde op på min PC. I stedet for en geninstallation, skulle jeg fjerne alt "mit", så maskinen kunne bruges til noget andet. I den process var det jeg kom til at slette mit fine nye program. Kilde og det hele.
Det skal siges at det ikke var en software-udviklingsvirksomhed. Dvs. jeg var den eneste der kunne programmere bare lidt, og der var ikke noget med versionsstyring, backup el. lign.

Oh well. De kunne have behandlet mig ordentligt, så ville jeg ikke have sagt op. ;-)

*) Nej, jeg kunne ikke bare køre programmet 100 gange, kun når behovet var der. ;-)
Gravatar #3 - Norrah
5. mar. 2008 19:42
Var det ikke dig der skrev den der guide til at samle pcer?
Gravatar #4 - Dreadnought
5. mar. 2008 20:17
Jeg er velsignet med en røvdårlig hukommelse, så jeg har lykkeligt glemt alle mine bommerter.
Gravatar #5 - vandfarve
5. mar. 2008 20:23
3 skrev:
Var det ikke dig der skrev den der guide til at samle pcer?

Der er en forskel på at kunne noget og lade som om, at man kan det...
Gravatar #6 - zin
5. mar. 2008 20:59
Jeg har en historie, men det er ikke mig der har begået bummerten. Jeg arbejder jo på en HelpDesk - under dette job består mange af opgaverne i at kunne skifte password på brugere, som har glemt deres eller det er udløbet. Dertil bruger jeg en intern side, som jeg vil kalde adminsitet. Dette site brugte nogle scripts til at gå ned og direkte skrive i AD'et, og skulle dertil selvfølgelig have en bruger. Denne bruger blev samtidig brugt til at oprette gæste-brugere samt at resette ansattes passwords fra den interne side (som brugere havde adgang til). Jeg opdagede ved et tilfælde at den omtalte bruger faktisk kunne finde brugere min egen administrator konto ikke kunne - faktisk kunne den finde alle konti - selv system administratorer m.fl.. Efter denne opdagelse snakkede jeg selvfølgelig med mine kolleger og satte - for sjov - en kommentar i vores interne kommunikationssystem på min profil til "Ikke røre ved sysadmin kontierne! Det er slemt!" - kort tid efter fik jeg et opkald fra vores Change Manager (hvis man er bekendt med ITIL så ved man hvem han er - hvis ikke, så er han gutten der står for alle varige ændringer i systemet - som selvfølgelig altid skal være velovervejede og forsigtige for at sikre at der ikke sker uventede fejl m.m.). Han spørger mig så; "Jeg hører du kan resette password på sysadmin konti?" hvortil jeg så fortæller ham hele smøren.
Han går promte ind og fjerner samtlige omtalte kontos rettigheder, hvorefter alle brokker sig over at gæstekonto opretning ikke virker og at de ikke længere kan resette password på den interne side (som mange foretrak da denne ikke ville kræve at du havde 5 forskellige passwords).
Efter kort tid ringede han igen til mig og sagde til mig, at jeg skulle sige til ham der havde lavet scriptsene i første omgang at han skulle give brugeren de originale rettigheder igen (han sad i samme afdeling som jeg).
Så meget for en Change Manager ><!
Gravatar #7 - Carstone
9. mar. 2008 00:04
Har samme blæser !

Var lige nede på knæ og se om jeg havde lavet samme trick :D Ser ikke sådan ud, men er ikk 100% sikker endnu hehe !
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login