mboost-dp1

Oplevelser med Mandrake 9.1

Gå til bund
Gravatar #1 - Xanthia
11. sep. 2003 20:24
Jeg kan med glæde melde, at dette indlæg skrives fra min første Linux-installation (Mandrake Linux 9.1) i Mozilla.

Indtil videre er alt forløbet let og smertefrit, installationen kunne selv finde ud af at identificere min hardware og den grafiske del (X) virker fint. Jeg har dog lidt svært ved at komme på icq-netværket, idet jeg har nogle problemer med at få den klient jeg hentede (centerICQ) til at fungere.

Indtil videre er mit indtryk dog overvejende positivt, selvom jeg ikke skal bevæge mig ret langt uden for de i installationen inkluderede programmer før jeg er på herrens mark. More to come.
Gravatar #2 - *Iceman
11. sep. 2003 22:54
Må også indrømme at jeg var positivt overrasker. Dog ville den slet ikke starte op, hvis jeg kørte med den standard grafiske installation, men så snart jeg valgte den text baserede, så gik det hele som en leg.

Det eneste problem jeg løb ind i var, at den ikke ville genkende mit lydkort, hvilket åbenbart ikke lige var til at løse, ihvertfald ikke med min viden indenfor Linux. Så jeg postede mit problem news.sunsite.dk og fik at vide, efter selv at have fundet links på nettet med lignende problemer, at jeg skulle lave en rebuild af min kerne, med nogle parametre som skulle ændres inden. Der må jeg sige at jeg tog en pause, da problemet med lidt held skulle være ændret i 9.2 udgaven.

Derfor har jeg lagt mit korstog ind den ny og fagre verden på hylden indtil videre. Mest fordi jeg arbejder bedst hvis der kører noget musik i baggrunden og dels fordi jeg godt kunne tænke mig at udforske linux som alternativ på den lidt mere multimedia-fokuserede del. Men helt sikkert en positiv overraskelse. Glæder mig faktisk til at lege med Gimp under Linux.

Hvis der er nogle som kan supportere mig, mht rebuilding af kernen eller nogle links omkring samme emne, så skal i være yders velkomne. Jeg blev nemlig lidt blank da jeg endelig fandt prompten og der så bare stod root, og halvdelen af mine dos-kommandoer ikke virkede. Men ellers en lækkert software pakke, hvis man henter alle 3 isoer ned!
Gravatar #3 - sKIDROw
11. sep. 2003 23:19
Rart at høre om folk første spæde forsøg med GNU/Linux.
Specielt at høre om de gode erfaringer, de eventuelle problemmer er normalt til at løse.. :)
Held og lykke.
Bare skriv en besked herinde, per mail: skidrow AT io DOT dk eller ICQ: 105597878 hvis i behøver støtte.. ;)
(Ikke lige aktiv på ICQ fra 10-17 af naturlige årsager ;])
Gravatar #4 - Xavier Poulsen
12. sep. 2003 06:30
alle problemer er til og løse hvis man har tid og lyst til det :)
Gravatar #5 - Gruesome
12. sep. 2003 06:30

Du er også en af dem der bruger lang tid på toilettet? :P

I stedet for centerICQ kunne du prøve Gaim. Min Debian unstable med Gaim havde det dog med at lukke programmet (crashe måske nærmere?) hvis det havde stået i noget tid eller hvis man holdte musen over et link :). Den sidste bug er dog blevet rettet igen.

Som sKIDROw skriver er det spændende at høre hvordan det er gået for førstegangs installationer (gode _OG_ dårlige ting imho).

Vil nok være online på Jabber ( [email protected] ) det meste af lørdag og søndag hvis der er noget der driller (sKIDROw er nok et bedre valg at kontakte først ;))
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login