mboost-dp1
Opsætning af router til at agere switch?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Nu har jeg forsøgt at rode en hel del med det, men har måttet opgive mit forsøg og tyer nu til jeres hjælp.
Hvordan opsætter man en Netgear router således at den kan agere switch?
Jeg får mit internet fra TDC hvor jeg har en home trio, og de har leveret modem/router dertil. Denne router er så primær, hvor både bærbar og pc i stuen går til. Problemet er nu, at jeg har et soveværelse med endnu et fjernsyn, hvor jeg har en stationær og endnu et fjernsyn som jeg gerne vil have sat til, jeg kan dog ikke få begge ting til at virke på samme tid. Jeg har kun et internetstik inde på værelset men har til gengæld en Netgear router i overskud som jeg tænkte kunne bruge til formålet.
Jeg havde forestillet mig følgene opsætning:
internet fra tdc går ind i deres router
TDC Router
- fjernsyn i stuen er forbundet (boks)
- bærbar trådløst forbundet
- Netgear router forbundet
Netgear router
- værelsefjernsyn forbundet (boks)
- stationær forbundet
Nogen der kan hjælpe mig, og på forhånd tak!
mvh.
Wraith
Hvordan opsætter man en Netgear router således at den kan agere switch?
Jeg får mit internet fra TDC hvor jeg har en home trio, og de har leveret modem/router dertil. Denne router er så primær, hvor både bærbar og pc i stuen går til. Problemet er nu, at jeg har et soveværelse med endnu et fjernsyn, hvor jeg har en stationær og endnu et fjernsyn som jeg gerne vil have sat til, jeg kan dog ikke få begge ting til at virke på samme tid. Jeg har kun et internetstik inde på værelset men har til gengæld en Netgear router i overskud som jeg tænkte kunne bruge til formålet.
Jeg havde forestillet mig følgene opsætning:
internet fra tdc går ind i deres router
TDC Router
- fjernsyn i stuen er forbundet (boks)
- bærbar trådløst forbundet
- Netgear router forbundet
Netgear router
- værelsefjernsyn forbundet (boks)
- stationær forbundet
Nogen der kan hjælpe mig, og på forhånd tak!
mvh.
Wraith
jeg har prøvet at deaktivere dhcp fra i routeren (havde lavet et reset lige inden jeg gjorde det på den), og havde tdcrouter-kabel på indgangen til netgear og havde sat boksen og stationær til som man gør normalt med kabel, men der gad boksen ikke, så genstartede jeg tdcrouter og tvboks for at se om det hjalp hvilket resulterede i at bærbar kunne gå på net men det kunne stationær ikke. (det kunne den inden genstart...)
Det vil i mange tilfælde være nok med den ene ændring. Dog kan det også være nødvendigt at ændre routerens LAN IP. Da den stadig kan skabe en konflikt selv hvis DHCP er slået fra.kimx (2) skrev:Du burde bare kunne slå dhcp fra og så kun bruge LAN portene på din egen router.
Man kan f.eks. have to identiske routere der begge er konfigureret til at bruge 192.168.1.1 på deres LAN side og uddele IP adresser fra 192.168.1.10 til 192.168.1.250 med DHCP.
Hvis man slår DHCP fra på den ene router og forbinder kablerne korrekt, så vil computere stadigvæk få DHCP svar fra den rigtige router. Men når de senere skal kommunikere med Internettet og spørger efter MAC adressen på 192.168.1.1, så vil begge routere svare med deres MAC adresse, og så vil det være et spørgsmål om hvilken der svarer hurtigst.
Så inden man slår DHCP fra skal man ændre routerens LAN IP. Man kan f.eks. vælge en ledig IP adresse fra det interval som de to routere allerede er sat op med. I ovenstående eksempel kunne man vælge 192.168.1.7 som hverken er tildelt den anden router eller uddeles med DHCP.
Hvis man vil slå DHCP serveren til igen er det som regel nemmest at gøre ved at nulstille routeren helt.
Hvis du vil bruge en router som en switch, så skal du huske at WAN porten ikke må forbindes til noget.newz-Wraith (3) skrev:og havde tdcrouter-kabel på indgangen til netgear
Svjv kan man kun bruge tv'et direkte forbundet til TDC-modemmet?
Vi fik tilsendt en speciel switch til to tv?
Det er dog et års tid siden jeg slap for Home Trio :)
Vi fik tilsendt en speciel switch til to tv?
Det er dog et års tid siden jeg slap for Home Trio :)
Der var en anden tråd om noget lignende for nyligt. Men den er komplet umulig at finde igen. Så jeg ved ikke hvilken udbyder der var tale om.
Vi fandt aldrig ud af præcist hvad det var den udbyder gjorde, men der var noget der tydede på at deres router automatisk fandt ud af hvilken af portene deres TV boks var forbundet til.
Routeren ville så sætte den TV boks op på en anden måde end de andre porte.
Det er altsammen skrevet fra hukommelsen. Hvis nogen kan finde tråden er jeg nysgerrig efter at høre hvordan I gjorde.
Vi fandt aldrig ud af præcist hvad det var den udbyder gjorde, men der var noget der tydede på at deres router automatisk fandt ud af hvilken af portene deres TV boks var forbundet til.
Routeren ville så sætte den TV boks op på en anden måde end de andre porte.
Det er altsammen skrevet fra hukommelsen. Hvis nogen kan finde tråden er jeg nysgerrig efter at høre hvordan I gjorde.
Nu har jeg fundet ud af hvorfor jeg ikke kunne finde den tråd jeg havde i tankerne. Det var fordi det skete gennem personlige beskeder og ikke i en offentlig tråd. Det viste sig dog at det var Fullrate og dermed næppe har noget med denne tråd at gøre som jo omhandler en TDC opkobling.kasperd (8) skrev:Der var en anden tråd om noget lignende for nyligt. Men den er komplet umulig at finde igen. Så jeg ved ikke hvilken udbyder der var tale om.
Du vil typisk ikke kunne have både computere og TV tilslutte samme port på TDC udstyret da TV boksen typisk skal forbindes til et segmenteret TV netværk hvorimod computeren skal tilsuttes routerens LAN.
Med det sagt, hvis du ønsker at bruge din Netgear router som switch så skal kablet fra TDC boksen ind i en af de fire LAN porte, ikke WAN porten.
Hvis du sætter kablet i WAN porten vil den prøve at route traffikken i stedet for at switche den.
Med det sagt, hvis du ønsker at bruge din Netgear router som switch så skal kablet fra TDC boksen ind i en af de fire LAN porte, ikke WAN porten.
Hvis du sætter kablet i WAN porten vil den prøve at route traffikken i stedet for at switche den.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.