mboost-dp1
Ordet "hjemmeside"
Havde lige en diskussion med en om betydningen af ordet "hjemmeside".
Jeg mener det blot er et synonym for webside, men bruges oftest når der er tale om personlige websider.
Han mener derimod det er det samme som forsiden på en webside. Altså det der normalt er index.htm fx.
Mig bekendt er der ingen officielle standarder på dette område, så det gældende må vel være det der bliver mest brugt. Eller hvad? Nogle der kan opklare lidt af dette?
Jeg mener det blot er et synonym for webside, men bruges oftest når der er tale om personlige websider.
Han mener derimod det er det samme som forsiden på en webside. Altså det der normalt er index.htm fx.
Mig bekendt er der ingen officielle standarder på dette område, så det gældende må vel være det der bliver mest brugt. Eller hvad? Nogle der kan opklare lidt af dette?
Jeg bruger primært udtrykket "hjemmeside" om et personligt website.
Men det sker da også jeg siger ting som "Microsofts hjemmeside".
At det bruges om forsiden har jeg aldrig hørt om før. Har aldrig set en side hvord er står "Gå til hjemmesiden" (eller noget lignene) for at komme til startsiden.
Men det sker da også jeg siger ting som "Microsofts hjemmeside".
At det bruges om forsiden har jeg aldrig hørt om før. Har aldrig set en side hvord er står "Gå til hjemmesiden" (eller noget lignene) for at komme til startsiden.
Wikipedia
Det ser også ud til at det er samme konklusion, med at begge dele er rigtigt.
Men jeg mener nu stadig der er forkert at kalde en forside for hjemmeside.
Det ser også ud til at det er samme konklusion, med at begge dele er rigtigt.
Men jeg mener nu stadig der er forkert at kalde en forside for hjemmeside.
Jeg bruger det også i den betydning at det er en generel eller personlig webside, det andet kommer vel fra diverse "Home" knapper i browsere, vil jeg tro.
I mit hovede ser det sådan ud:
www.somedomain.dk = site = webside
www.somedomain.dk/~someuser/ = homepage = hjemmeside
www.somedomain.dk = site = webside
www.somedomain.dk/~someuser/ = homepage = hjemmeside
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund