mboost-dp1
Overvågning af indgang
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej,
Hvad ville være den billigste måde at få overvåget en indgang/dør?
Det skal være således at det enten er en film som bliver optaget konstant, og så bliver slettet automatisk efter 30 dage f.eks. eller at den kun optager når døren åbnes, hvorved der altså skal bruges en form for fysisk trigger.
Umiddelbart er det første så nok det nemmeste og billigste.
Det skal være så billigt som muligt, så havde tænkt på at bruge et helt almindeligt webcam til 150-200 kr. hvilket vel burde kunne klarer opgaven med at få et tydeligt billede af personen som kommer ind, dog primært om dagen / ved dagslys, så det skal ikke være sådan noget fancy nightvision fidus..
Jeg har en ældre bærbar som vel kunne bruges, så det jeg mangler, er sådan set bare et program (windows xp helst) og/evt. nogle gode fifs eller tips, og måske anbefaling af et webcam?
Hvad ville være den billigste måde at få overvåget en indgang/dør?
Det skal være således at det enten er en film som bliver optaget konstant, og så bliver slettet automatisk efter 30 dage f.eks. eller at den kun optager når døren åbnes, hvorved der altså skal bruges en form for fysisk trigger.
Umiddelbart er det første så nok det nemmeste og billigste.
Det skal være så billigt som muligt, så havde tænkt på at bruge et helt almindeligt webcam til 150-200 kr. hvilket vel burde kunne klarer opgaven med at få et tydeligt billede af personen som kommer ind, dog primært om dagen / ved dagslys, så det skal ikke være sådan noget fancy nightvision fidus..
Jeg har en ældre bærbar som vel kunne bruges, så det jeg mangler, er sådan set bare et program (windows xp helst) og/evt. nogle gode fifs eller tips, og måske anbefaling af et webcam?
Havde engang et program der fulgte med mit bundkort, som jeg engtlig synes var lidt sjovt. Det var lavet til hvis man havde webcams... Så kunne man sætte den til at overvåge, og hvis der kom bevægelse ville den tage billeder (evt. sende dem videre), og sætte en alarm igang over højtalerne.
Sådan noget du tænker på?
NioBe (3) skrev:Havde engang et program der fulgte med mit bundkort, som jeg engtlig synes var lidt sjovt. Det var lavet til hvis man havde webcams... Så kunne man sætte den til at overvåge, og hvis der kom bevægelse ville den tage billeder (evt. sende dem videre), og sætte en alarm igang over højtalerne.
Jep! :D
fe950 (4) skrev:Prøv denne side:
http://www.webcamxp.com/download.aspx
Ser meget interessant ud.. Vil jeg lige rode lidt med.
Tak for det :)
l
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.