mboost-dp1
Panik - Ekstern harddisk, død?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hejsa allesammen, jeg har brugt flere måneder på at få lagt mine film over på en ekstern harddisk.
Nu dummede jeg mig vidst..
Jeg satte den til min Mac, som spurgte mig om jeg ville bruge den til backup. (Timemachine) ved en fejl trykkede jeg "Ja, slet alt" og i panikken hev jeg USB-stikket ud efter 2-3 sekunder.
Nu vil min Windows maskine ikke vise disken i "Min Computer" - men installere drivere osv. fint.
Kan den reddes? Og i så fald hvordan? Kan jeg få mine film tilbage?
Maskinen jeg prøvede at sætte den til efter at jeg hev stikket ud, var en Windows 7.
Mvh, Christian.
Nu dummede jeg mig vidst..
Jeg satte den til min Mac, som spurgte mig om jeg ville bruge den til backup. (Timemachine) ved en fejl trykkede jeg "Ja, slet alt" og i panikken hev jeg USB-stikket ud efter 2-3 sekunder.
Nu vil min Windows maskine ikke vise disken i "Min Computer" - men installere drivere osv. fint.
Kan den reddes? Og i så fald hvordan? Kan jeg få mine film tilbage?
Maskinen jeg prøvede at sætte den til efter at jeg hev stikket ud, var en Windows 7.
Mvh, Christian.
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec skulle være et udmærket og gratis program, som vist ikke skriver til disken.
fra linket skrev:For more safety, PhotoRec uses read-only access to handle the drive or memory card you are about to recover lost data from.
Computeren og den eksterne = 2 steder.coday (3) skrev:[...] det kræver nemlig at det ligger minimum 2 steder..
Så er han eddermaneme fucking dum (og uheldig, men mest dum).
(P.S. Du har vel indset, at jeg allerede vidste det, men blot ønskede, at du skulle skrive ovenstående indlæg, så jeg kunne fyre mit lort af.)
(P.S. Du har vel indset, at jeg allerede vidste det, men blot ønskede, at du skulle skrive ovenstående indlæg, så jeg kunne fyre mit lort af.)
Daniel-Dane (6) skrev:Så er han eddermaneme fucking dum (og uheldig, men mest dum).
coday (5) skrev:Nemlig, men han har tydligvis ikke filmene på computeren da han så ikke ville bede om hjælp til at rede dem.
TL;DR ha data 2 steder..
Jeg har dem 3 steder -> Men har dog ikke konverteret diverse raw blu-ray filer til .mkv
And that takes a while..
Tror han føler sig som en rigtig mand, en grædende mand..Daniel-Dane (6) skrev:Så er han eddermaneme fucking dum (og uheldig, men mest dum).
Edit: #7 The internet is your friend?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.