mboost-dp1

Problemer med git

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
3. dec. 2011 23:07
Ja, jeg ved det, jeg roder mig ud i de mest underlige ting, og jeg har trukket en del på jeres ekspertise, det seneste stykke tid. Jeg vil ikke love at dette er sidste gang, men jeg er ved at nå enden af denne del af projektet.

Denne gang er problemet git. Der er, så vidt jeg kan se, intet specielt OS specifikt i git, og det compiler da også uden problemer på platformen.

Git er compilet med:
./configure --prefix=/boot/NIX/git --without-tcltk && make NO_MMAP=1 && make install

Når jeg forsøger at lave et checkout, er dette resultatet:

# git clone git://source.ffmpeg.org/ffmpeg.git
Cloning into 'ffmpeg'...
/PyroSource/test/ffmpeg/.git/: Invalid argument

Nu er problemet så, at jeg intet har at sammenligne med, for git har ikke tidligere eksisteret på platformen, så jeg har ikke den fjerneste ide om, om der mig, eller git, eller måske OS'et der gør noget anderledes end hvad git forventer. Det sidste burde dog ikke være tilfældet, da det er et POSIX compatibel OS.

Er der andre der har oplevet noget tilsvarende, når i selv har compilet git, og hvad var løsningen? Ellers nogle indput/forslag?
Gravatar #2 - kasperd
3. dec. 2011 23:36
Vil du ud med hvilket OS det drejer sig om? Hvis jeg kører ovennævnte git kommando på Ubuntu får jeg ikke nogen fejl.
$ git clone git://source.ffmpeg.org/ffmpeg.git
Initialized empty Git repository in /tmp/whatever/ffmpeg/.git/
remote: Counting objects: 188990, done.
remote: Compressing objects: 100% (41330/41330), done.
remote: Total 188990 (delta 148063), reused 188189 (delta 147386)
Receiving objects: 100% (188990/188990), 49.14 MiB | 1007 KiB/s, done.
Resolving deltas: 100% (148063/148063), done.
Det er nok ikke præcist samme version af git da jeg ikke ser beskeden "Cloning into 'ffmpeg'..." som du åbenbart får.

Hvis jeg skulle komme med et gæt er det at systemet måske har et problem med filnavne startende med .git, men det er altså bare et gæt, som jeg ikke har ret meget at bygge på.
Gravatar #3 - BurningShadow
3. dec. 2011 23:47
OS'et er en, endnu, uannonceret fork af Syllable.

Vi bruger AFS (AtheOS FS), så filnavne der starter med DOT skulle ikke være et problem.
Har lige prøvet, og det ser også ud til at mapper kan starte med DOT.

Jeg bruger git v1.7.7.4.
Har du selv compilet git, eller stammer den fra en allerede lavet pakke, og hvilken version er det?
Gravatar #4 - arne_v
4. dec. 2011 00:10

Dot først er så OK men hvad med eksplicit slash til sidst?
Gravatar #5 - BurningShadow
4. dec. 2011 00:15

Det plejer ikke at være et problem, det er der en del software der bruger.
Gravatar #6 - kasperd
4. dec. 2011 17:30
arne_v (4) skrev:
Dot først er så OK men hvad med eksplicit slash til sidst?
Så vidt jeg husker er posix opførslen at tillade det hvis det man tilgår er et directory (eller et symlink til et directory) men fejle hvis det er noget andet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login