mboost-dp1

qrkode pastebin

Gå til bund
Gravatar #1 - Mamad (moveax1ret)
8. jan. 2012 19:57
Hejsa, eksisterer der en pastebin hvor jeg kan copy paste en opskrift ind i, så bliver der vist en qr kode, jeg tager et billede, og så har jeg en url til når jeg skal ned og handle?

Jeg gør det manuelt lige nu..........
Gravatar #2 - Windcape
8. jan. 2012 20:08
http://www.windowsphone.com/da-DK/apps/490f5889-28...

Der findes vel noget lign. til din telefon.

Ellers er der jo http://qrcode.kaywa.com/ , første hit på Google for "qr to url"
Gravatar #3 - Mamad (moveax1ret)
8. jan. 2012 20:10
det er det jeg gør manuelt.......jeg vil høre om nogle kender en side hvor jeg kan paste og få en qr kode med det samme.
Gravatar #4 - Windcape
8. jan. 2012 20:12

Kig link nr. 2. Og hvorfor helvede vil du paste og tage et billede, frem for at klikke på en knap i din browser, og så dukker det direkte op på telefonen?

Sense, you make none.
Gravatar #5 - BurningShadow
8. jan. 2012 20:12

Du mener så du ikke skal klikke den ene gang?

Mon ikke han ville sige sense, you do not make...

Of the Sith legend speak, greeat bad-asses they were...
Gravatar #6 - Mamad (moveax1ret)
8. jan. 2012 20:17
Windcape (4) skrev:
Kig link nr. 2. Og hvorfor helvede vil du paste og tage et billede, frem for at klikke på en knap i din browser, og så dukker det direkte op på telefonen?

Nej, som det er nu skal jeg først ind på en pastebin site, der paster jeg min indkøbsliste, så skal jeg bagefter ind på en qr kode generator side, og generere en qr kode ud fra den url jeg har fået på pastebin sitet.

Jeg efterlyser en pastebin der automatisk giver mig en qr kode url!
Gravatar #7 - Windcape
8. jan. 2012 20:21

Du skal jo stadigvæk til at finde telefonen, og tage et billede, frem for at trykke paste, og så trykke "send to phone", direkte i din browser.

Ellers kunne du jo paste direkte ind i f.eks. Evernote (eller Skydrive/Office 365 på Windows Phone), og det ville ligge direkte på din telefon, hvor du så kan åbne det.
Gravatar #8 - Mamad (moveax1ret)
8. jan. 2012 20:23
Der er ikke nogen "send to phone" knapper i mine browsere.....

Og jeg bruger i øvrigt android.
Gravatar #9 - BurningShadow
8. jan. 2012 20:25
Gravatar #10 - Mamad (moveax1ret)
8. jan. 2012 20:27
hmm, måske chrome to phone er noget for mig- det vil jeg undersøge- tak :)
Gravatar #11 - Windcape
8. jan. 2012 20:28
Mamad (moveax1ret) (8) skrev:
Og jeg bruger i øvrigt android
Det havde jeg gættet, da kun Android brugere søger så komplicerede løsninger ;-)

Gravatar #12 - Alrekr
8. jan. 2012 20:42
Mamad (moveax1ret) (10) skrev:
hmm, måske chrome to phone er noget for mig- det vil jeg undersøge- tak :)

Chrome-to-Phone sender linket til din telefon med ca. 1½ sekunds forsinkelse. Meget smart løsning.
Gravatar #13 - kasperd
8. jan. 2012 23:26
Hvis jeg har markeret noget tekst på min computer og vil kopiere det over på min telefon plejer jeg at gøre følgende:
1. Kør qrencode kommandoen
2. Kopier teksten over til kommandoen
3. Vis billedet på computerskærmen
4. Scan den med standard stregkodelæseren på telefonen
5. Vælg del via. email
6. Vælg en notepad applikation
Når blot man har installeret de nødvendige programmer på forhånd kan ovenstående metode anvendes helt uden netforbindelse.

Jeg installerede qrencode med apt-get install. Jeg har altid qrencode kommandoen og kommandoen til at vise det genererede billede i min .bash_history, så jeg kan hurtigt finde kommandoen. Og qrencode læser som default fra stdin, så jeg skal bare paste teksten over i terminalen hvor jeg kørte kommandoen og trykke ctrl+d. Alt i alt synes jeg ikke det er voldsomt besværligt. Jeg burde nok overveje om man kan sætte noget op med en genvejstast til at gøre det samme og om der findes et program til at tage den valgte tekst og sende til stdout så man ikke selv skal paste det.

Jeg ved ikke om der findes programmer til at gøre det samme på et operativsystem som bruger et andet grafiksystem end X, men i princippet burde der ikke være noget problem i at lave et program til at gøre ovenstående på ethvert operativsystem med support for cut'n'paste. Det burde også kunne gøres via et website, men jeg kender dog ikke noget site til at gøre det. Hvis jeg selv skulle lave et script til at gøre det ville jeg bruge førnævnte qrencode på serversiden.

At man skal vælge del via email for at kopiere til en notepad applikation er ikke helt intuitivt, men når man har valgt del via email vises en række applikationer, hvoraf enkelte intet har med email at gøre. Jeg bruger selv AK notepad, og når den applikation vælges fra listen oprettes helt automatisk en ny note med den scannede tekst. Så hverken telefon eller computer havde brug for en netforbindelse. Stregkodelæseren lægger automatisk teksten i telefonens clipboard, så kunne også selv starte den applikation hvor man vil bruge den scannede tekst og så paste den.

Hvis det jeg vil kopiere er en URL plejer jeg i stedet for ovenstående metode at bruge en bookmarklet der findes til chart.apis.google.com som automatisk åbner et nyt vindue med en QR kode af den URL man er på. Det er enormt nemt. Måske kan den bookmarklet modificeres til at gøre det du efterspørger.
Gravatar #14 - Windcape
9. jan. 2012 00:28

Du hader virkelig simple løsninger, gør du ikke? Jeg højre-klikker og trykker på "send to phone".
Gravatar #15 - Alrekr
9. jan. 2012 01:02
Windcape (14) skrev:

Du hader virkelig simple løsninger, gør du ikke? Jeg højre-klikker og trykker på "send to phone".

Du hader virkelig simple løsninger, gør du ikke? Jeg trækker musen op ved siden af adresselinjen og trykker på en knap (Chrome to phone).
Gravatar #16 - Windcape
9. jan. 2012 01:13

At skulle flytte musen er da mere komplekst end at højreklikke!
Gravatar #17 - Alrekr
9. jan. 2012 01:33
Windcape (16) skrev:

At skulle flytte musen er da mere komplekst end at højreklikke!

Ikke hvis man har en fornuftig mus - vil til hver en tid hellere flytte musen (trackpad eller ægte mus) end at skulle højre-så-venstreklikke. Jeg går ud fra at du også flytter på musen for at ramme et lille link i kontekstmenuen?
Gravatar #18 - Windcape
9. jan. 2012 02:01

Jeg tænkte mere på markeret tekst, eller links der ikke var åbnet endnu.
Gravatar #19 - Alrekr
9. jan. 2012 02:09
Windcape (18) skrev:

Jeg tænkte mere på markeret tekst, eller links der ikke var åbnet endnu.

Marker tekst -> højreklik -> Chrome to Phone
Højreklik på link -> Chrome to Phone

Der er vist ikke den store forskel på implementering dér. Gad vide om MS anlægger patentsag mod Google, om Google anlægger patentsag mod MS, eller om en patenttroll (Apple medregnet) går ind og kræver penge af dem begge? :P
Gravatar #20 - Windcape
9. jan. 2012 02:15
På min står der "Send to Windows Phone" ;-) (i Chrome)
Gravatar #21 - Chewy
9. jan. 2012 03:35
Hvad med at skrive indkøbslisten i Google Docs, og installer app'et.
Google Docs gemmer automatisk, og så snart den er gemt, kan den tilgåes via app'et. Det er umiddelbart den simpleste metode jeg kan komme i tanke om..
Gravatar #22 - Alrekr
9. jan. 2012 03:40
Windcape (7) skrev:
Ellers kunne du jo paste direkte ind i f.eks. Evernote

Nogenlunde det samme du forelår :)
Gravatar #23 - Chewy
9. jan. 2012 03:44
@ #22
Jeg kender ikke evernote så godt, så jeg ved ikke om den autosaver, eller om man skal gøre det manuelt.
Hvis det er det sidste er der et ekstra skridt, iforhold til KISS...
Gravatar #24 - Alrekr
9. jan. 2012 03:57
Jeg var lige forbi webdelen. Der er auto-gem slået til som standard, men det kan slås fra. Man kan endda hente et program til computeren så man ikke behøver sin browser åben (selvom den altid kigger på newz.dk/forum om der er noget nyt :) ).
Gravatar #25 - kasperd
9. jan. 2012 10:15
kasperd (13) skrev:
Jeg burde nok overveje om man kan sætte noget op med en genvejstast til at gøre det samme og om der findes et program til at tage den valgte tekst og sende til stdout så man ikke selv skal paste det.
Nu har jeg lavet mig en genvejstast der automatisk viser clipboardet som qr kode. For at bruge det skal man først sikre sig at kommandoerne xclip, qrencode og display er installeret. På ubuntu gør man det med apt-get install, på Fedora bruger man yum.

Scriptet ser sådan ud:
#!/bin/bash
# To set as hotkey use "System > Preferences > Keyboard Shortcuts"

umask 077
DIR="$(mktemp --tmpdir -d clipboard-qr.$(date +%s.%N).$$.XXXXXX)"
cd "$DIR" || exit 1
xclip -o | qrencode -s 9 -o clipboard-qr.png
(
display clipboard-qr.png
rm clipboard-qr.png
rmdir "$DIR"
) &
Gravatar #26 - Daniel-Dane
9. jan. 2012 11:51
BurningShadow (9) skrev:

-link-

Perfekt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login