mboost-dp1

Råd søges angående tv uden MPEG4 K: 4/9-08

Gå til bund
Gravatar #1 - Wraith
28. mar. 2012 18:03
Goddag kære mednewz'ere!
Jeg har netop hørt om følgende sag:

http://www.domstol.dk/oestrelandsret/nyheder/Press...

og jeg håber lidt at den kan danne præcedens..
Mine forældre købte d. 4 september 2008, hvor de gav 8999 i Bilka Odense for et TV uden mpeg4-understøttelse (KDL-40V42PAEP ifølge købsbeviset, men bag på fjernsynet står der kdl-40v4210).

De har bon/kvitteringen hæftet på købsbeviset, så jeg vil egentlig gerne høre, hvad deres muligheder kunne være, og hvilken fremgangsmåde de bør tage, for at sikre dem bedst muligt. Vi fik intet oplyst mht. mpeg4, da vi købte dette (jeg var selv med), men det er vel ord mod ord..

Håber I kan og vil hjælpe.
Mvh.
Wraith aka. Nikolai

ps.
den eneste side jeg kan finde på nettet med direkte MPEG-specifikationer er denne:

http://www.vergelijk.nl/lcd_plasma_televisie/sony/...
Gravatar #2 - Mnc
28. mar. 2012 18:18
Jeg kan ikke finde en kilde på det, men jeg mener at have læst noget om det her i forbindelse med domsagsigelsen... At man skulle have haft klaget inden 2 år efter købet, for at dommen kan komme til at betyde noget for en.
Gravatar #3 - Wraith
28. mar. 2012 19:03
Hmmm.. Spørgsmålet er så, om jeg skal høre forbrugerklagenævnet ad..?
Gravatar #4 - Mnc
29. mar. 2012 06:02
Her var noget

Politiken.dk som linker til Konkurrence og Forbrugerstyrrelsen

[list][li]Østre Landsrets dom kan få betydning for forbrugere, der ser tv via egen antenne, og som fra december 2007 har købt et tv med DVB-T MPEG2-modtager uden at blive vejledt om, at MPEG2-standarden ville blive erstattet af MPEG4-standarden i januar 2012.[/li]
[li]Det er dog en betingelse, at forbrugeren har klaget til sælgeren senest to år efter leveringen. En forbruger, der har købt et tv 20. januar 2008, skal derfor senest have reklameret 20. januar 2010.[/li][/list]
Gravatar #5 - Wraith
29. mar. 2012 15:21
tak for det.. så dropper vi det bare ;)
selvom det satme er lidt ærgeligt..
Gravatar #6 - terrаcide
29. mar. 2012 15:44
*shrugs*

Hvis man er dum nok til ikke at undersøge tingene selv har man fortjnet det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login