mboost-dp1

Rækkefølge af søgeresultater i bing

Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
13. jun. 2009 21:50
Jeg prøvede for sjov skyld at søge efter nogle tilfældige ting i bing for at se hvor gode resultater den kunne finde.

Jeg bemærkede at når jeg søgte efter openoffice kom den officielle hjemmeside først som resultat nummer 33. I mellemtiden er det faldet endnu længere ned og ligger nu som resultat nummer 42.

Jeg prøvede samme søgning med tre andre søgemaskiner, og i alle tre kom projektets officielle hjemeside som det første resultat.

Er her nogen som ved hvorfor rækkefølgen er så forskellig?
Gravatar #2 - Coney
14. jun. 2009 06:17
Husker du at bruge Bing.com eller bruger du Bing.dk?? For den danske virker ikke og det har været kendt længe...

En søgning på Openoffice smider ganske rigtigt andre relevante links ind end google gør, heriblandt en side der hedder Openoffice.net, samt wikien for Openoffice... Så stort et problem synes jeg ikke det er?

Jeg er helt enig i at den gør ting lidt anderledes, men det kan jo også være de ikke er helt færdige med indekseringen...
Gravatar #3 - kasperd
14. jun. 2009 08:29
Coney (2) skrev:
Husker du at bruge Bing.com eller bruger du Bing.dk?
Jeg brugt bing.com

En søgning på Openoffice smider ganske rigtigt andre relevante links ind end google gør, heriblandt en side der hedder Openoffice.net, samt wikien for Openoffice... Så stort et problem synes jeg ikke det er?
Mener du wikipedia artiklen om openoffice? Det er selvfølgelig et relevant søgeresultat. Den ser jeg som det femte søgeresultat i bing, på de andre søgemaskiner var den nummer tre.

Jeg har aldrig hørt om openoffice.net før, men det udelukker ikke, at det kan være et relevant søgeresultat. Men to relevante links er altså ikke nok til at www.openoffice.org skulle ryge helt ned på den femte side med søgeresultater.

Jeg er helt enig i at den gør ting lidt anderledes, men det kan jo også være de ikke er helt færdige med indekseringen...
Hvor mange år er de har haft til det? Det er jo ikke nogen ny søgemaskine, det er en gammel søgemaskine der er blevet rebrandet for anden eller tredje gang.
Gravatar #4 - Coney
14. jun. 2009 08:53
kasperd (3) skrev:
Hvor mange år er de har haft til det? Det er jo ikke nogen ny søgemaskine, det er en gammel søgemaskine der er blevet rebrandet for anden eller tredje gang.

Det ved du jo reelt ikke... Desuden er den stadig i Beta.. Og så vidt jeg husker er det heller ikke ALT fra Google der virker med det samme... Desuden er det meget muligt at den smider nogen ting ind lidt langt nede, men til gengæld synes jeg at samtlige resultater fra de første tre til fire sider har en hvis relevans... Med google holder jeg ganske enkelt op med at kigge efter nummer 15, for derefter er det ganske enkelt bare fyld...
Gravatar #5 - GormDK
15. jun. 2009 00:34
Hos mig (http://www.bing.com/search?q=openoffice&go=&am...) ligger www.openoffice.org som "Best match", og en.wikipedia.org/wiki/Openoffice ligger som 3.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login