mboost-dp1

Regneark-hjælp

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
9. maj 2009 19:17
Jeg har siddet og grublet lidt over, hvordan bankerne laver afdragsplaner for realkredit-lån, og har forsøgt mig i et regneark. Nogle, der lige kan give en hånd med?

Jeg har følgende variable, som jeg vil bruge til at lave en tabel med ydelsesforløb:

* rente (fast / annuitet)
* hovedstol
* Antal rater

Jeg vil gerne have ydelsen (både renten og afdraget) returneret.
Gravatar #2 - Dreadnought
9. maj 2009 19:32
Jeg har forsøgt at beregne mit eget forbrugslån. Men jeg kunne ikke genskabe den afdragsoversigt, som jeg fik af banken, selvom mine formler var lige i øjet i følge min bankrådgiver. Jeg forsøgte både med komplette kommatal, samt afrunding til forskellige cifre mellem hver udregning.
Gravatar #3 - KC
9. maj 2009 19:33
jeg tror der er nogle standard skabeloner i excel du kan bruge, jeg har en som bruger nye beregninger for hver måned eller noget. Kig skabelonerne igennem er mit umiddelbare forslag
Gravatar #4 - frozenyak
10. maj 2009 16:53
Jeg tror det er denne template du er ude efter: (engelsk)Amortization template (dansk)Afskrivning af lån

De kan findes ved: Filer->Ny...->Skabeloner: på denne computer...->Regnearksløsninger.

Kan det bruges?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login