mboost-dp1

Restskat eller overskydende skat 2010?

Gå til bund
Gravatar #51 - Magten
9. mar. 2011 16:26
Nej, min arbejdsgiver har ikke indberettet noget forkert. De har indberettet det jeg tjente hele 2009. Men jeg steg i løn i starten af 2010 (eller var det slutningen af 2009? Anyways er det ligegyldigt) så jeg burde selv have rettet det.

Det er mit og kun mit ansvar at sørge for mine oplysninger hos Skat er rigtige.
Gravatar #52 - Windcape
9. mar. 2011 16:28
Magten (51) skrev:
Men jeg steg i løn i starten af 2010 så jeg burde selv have rettet det.
Hvorfor har din arbejdsgiver så ikke indberettet dette til SKAT?

Daniel-Dane (50) skrev:
Det er menneskeligt at fejle. Get over it.
Dvs. hvis jeg administerede din løn, måtte jeg gerne lave fejl med den? :p

Jeg skal nok undskylde når du sidder på gaden med din sovepose!
Gravatar #53 - OxxY
9. mar. 2011 16:36
Err.. Arbejdsgivere opgiver hvad man tjener i slutningen af året til selvangivelsen. Arbejsgiveren hverken kan eller skal opgive noget som helst til forskudsopgørelsen.

Det skal du betaler i løbet af året er bestemt af forskudsopgørelsen.

Resultatatet af din årsopgørelse er bestemt af selvangivlsen.

Og da jeg fik SU fik SU styrelsen automatisk ens forskudsopgørelse, og trak skat efter det. Da jeg ikke længere er på SU skal jeg ikke kunne sige hvordan det virker, men selvom de ved en fejl får sat nogle forkerte tal på er det stadig din pligt at sørge for at de er rigtige, og hvis ikke at indberette det til skat (det er først en plig på selvangivelsen, du kan i princippet skrive hvad du vil på forskudsopgørelsen).
Gravatar #54 - Norrah
9. mar. 2011 16:38
#Windcape.

Dit behov er idylisk, men ligesom communisme så vil det aldrig kunne fungere i praksis.

Bare se på Grækenland.

Mennesker snyder.
Gravatar #55 - Windcape
9. mar. 2011 16:38
OxxY (53) skrev:
Det skal du betaler i løbet af året er bestemt af forskudsopgørelsen.
Det giver bare ikke mening, da jeg fik udbetalt 35000 kr. mere i SU i 2009 end i 2010.

Hvilket er det som undre mig!

OxxY (53) skrev:
Og da jeg fik SU fik SU styrelsen automatisk ens forskudsopgørelse, og trak skat efter det.
Det plejer de også at gøre. Så jeg kan ikke forstå hvordan de har kunne regne så meget forkert.
Gravatar #56 - Daniel-Dane
9. mar. 2011 16:39
Windcape (52) skrev:
Daniel-Dane (50) skrev:
Det er menneskeligt at fejle. Get over it.
Dvs. hvis jeg administerede din løn, måtte jeg gerne lave fejl med den? :p

Jeg skal nok undskylde når du sidder på gaden med din sovepose!
Ja, hvis jeg nogensinde bliver en så kæmpe idiot, som aldrig checker årsopgørelse, forskudsopgørelse, mv., så må du gerne sende mig på gaden.
Gravatar #57 - Slettet Bruger [153337738]
9. mar. 2011 16:39
12k

tilbage
Gravatar #58 - Slettet Bruger [153337738]
9. mar. 2011 16:43
gætter på Psykocyber får 1kr tilbage i skat. det er snart en tradition
Gravatar #59 - OxxY
9. mar. 2011 16:45
windscape hvis du linker en kopi af din forskuds+årsopgørelse skal jeg nok forsøge at forklare dig hvor det gik galt (streg personfølsom information ud ;)) Fordi det lyder som om det er dig der ikke har styr på dine papirer, også selvom du bare får SU.
Gravatar #60 - Thinq
9. mar. 2011 17:23
Windcape (44) skrev:
Men jeg har ingen muligheder for at ændre på trækprocenten.

Øh, du skal da bare ændre din forskudsopgørelse. Det er det man gør hvis ens indkomst ændrer sig i løbet af året. Det gøres meget nemt online og så genereres et nyt skattekort som man sender til sin arbejdsgiver, dvs SU styrelsen i dit tilfælde.

Det fik jeg så heller ikke gjort sidste år så jeg skylder nu 23k i restskat. Men hey, 4,5% er da et billigt lån!
Gravatar #61 - Caek of Doom
9. mar. 2011 18:48
Jeg får penge tilbage, fordi jeg er awesome.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login