mboost-dp1

Roadtrip i USA - Hvad ville du se?

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
23. aug. 2011 19:29
Heya!

Mig og nogle venner er begyndt at snakke om at lave en roadtrip i USA om 2 år (yeah, vi er ude i god tid ^^). Vi snakker jo selvfølgelig om hvad vi gerne ville se derovre på de 4 uger vi havde tænkt os det skulle vare.

Af ting og byer vi har snakket om er:
-Chicago
-Mount Rushmore
-Yellowstone National Park
-Grand Canyon
-Las Vegas.. For hvad er en roadtrip i USA uden Las Vegas?
-SeaWorld i San Diego
-Los Angeles
-San Francisco

Anyways, jeg er selvfølgelig blevet nysgerrig og vil gerne høre hvad andre ville bruge 4 uger på derovre. Så fyr løs! :)
Gravatar #2 - DarX
23. aug. 2011 19:35
Area 51
Gravatar #3 - ty
23. aug. 2011 19:36
Den sorte postkasse
Gravatar #4 - MiniatureZeus
23. aug. 2011 19:36
Nu er jeg jo lige et svin og smider dette lille link, som du så kan gøre med hvad du vil:
http://Roadtripping.dk
Gravatar #5 - Magten
23. aug. 2011 19:40
Hehe ja, det ville ikke være dårligt ^^

wat?

Har skam kigget en del allerede :D

Og er godt igang med at læse http://usaroad.wordpress.com/ :p
Gravatar #6 - fjols
23. aug. 2011 19:46
http://en.wikipedia.org/wiki/Nevada_State_Route_375 skrev:
As the highway heads northwest through Tikaboo Valley, it meets Mail Box Road. Marked by a single postal drop known as the "black mailbox", the dirt access road leads to the restricted lands surrounding Area 51

Altså må 3 være en gentagelse af 2 :)
Gravatar #7 - vandfarve
23. aug. 2011 19:50
Glem Chigaco. Hvis du endelig skal se en by, så gå efter NYC foruden både SF og LA, som begge er på din liste (og også højt på min liste).

Derudover skal du køre på Route 66, gamble i Las Vegas, gerne se Niagara-vandfaldet, hvis du har tid, tage et smut til Canada (fordi man kan), fare vild i midtvesten og så en milliard ting, jeg har glemt nu.

Jeg vender tilbage. Stærkt tilbage.
Gravatar #8 - arne_v
23. aug. 2011 19:56

Hvis man alligevel skal se Niagara, så er det ihvertfald ikke nogen stor omvej at komme til Canada ...

Gravatar #9 - MiniatureZeus
23. aug. 2011 20:26
Nu ligger Niagara Falls jo teknisk set også i Canada..

(Eller ikke helt teknisk, men altså næsten.. hvis i forstår..)

Edit: Jeg vidste at Arne_v forstod!
Gravatar #10 - arne_v
23. aug. 2011 20:30

Den ene side er amerikansk og den anden er canadisk.
Gravatar #11 - Fjolle
23. aug. 2011 20:35
Jeg synes personligt at Zion national park var mere imponerende end Grand canyon.
Gravatar #12 - Magten
23. aug. 2011 20:35
vandfarve (7) skrev:
Glem Chigaco. Hvis du endelig skal se en by, så gå efter NYC foruden både SF og LA, som begge er på din liste (og også højt på min liste).
NYC ville jeg også gerne se, men jeg ville ikke have noget imod at gøre det på en senere tur hvor man så ville kunne bruge lidt længere tid der, og komme lidt rundt til bl.a. Niagara og Toronto (en kollega har anbefalet en burger i Toronto som han spiser hvert år når han er der, så det er jo det hele værd!).

Men det er klart med i overvejelserne at tage NYC istedet for Chicago!

En af de andre har lavet følgende udkast til en rute.
Gravatar #13 - DiZaster
23. aug. 2011 20:38
Det mest irriterende ved at krydse den canadiske grænse ved Niagara er ventetiden. Det sker at man næsten kan køre lige over, men ellers er der altid lange køer. Længste tid jeg har siddet i kø ved den grænse? 5 fucking timer (begik den dumhed at køre fra Canada til US på Canada Day :-/)

Andre gange bliver du udvalgt til at køre over i en kø hvor de røntgenscanner din bil. Men det er vel også en slags oplevelse :-)

Kan dog tilføje at alle jeg har talt med herovre anbefaler at skal man endeligt se det vandfald, så skal det være fra den Canadiske side. Noget med at udsigten er markant bedre fra den side. Vil man til gengæld være våd og sejle i båd er det den Amerikanske side.

Mener også at helikopterne er på den Canadiske side (Hvis jeg husker skiltene korrekt)
Gravatar #14 - LinguaIgnota
23. aug. 2011 20:38
Gravatar #15 - arntc
23. aug. 2011 20:49
Område - Seværdighed:

Florida - Indersiden af en alligatormave
Monterey Bay - Indersiden af en hajmave
Kodiak Island (Canada) - Indersiden af en Kodiakbjørnemave (større end gennemsnitlige brunbjørne)

Flere?
Gravatar #16 - DiZaster
23. aug. 2011 20:51
Hvis det har jeres interesse kan I i Vegas også prøve flere superbiler, fra omkring $199 for 5 omgange. Er man en gruppe kan man ofte købe nogle pakkeløsninger med flere biler.

Derudover har de flere gun ranges hvor du kan skyde med alt fra tommy guns til AK's :-)
Gravatar #17 - WinPower
23. aug. 2011 21:12
Hoover Dam.

Hvis i er i San Diego så Mexico: Tijuana. Gåtur over grænsen.

I LA:
Universal studios.
Livet på Venice Beach.
Walk of fame. (køb et starmap)
Rodeo Drive og omegn.
Six Flags Magic Mountain - Hvis i er til rutchebaner. (min. 10*sjovere end SeaWorld)

Gravatar #18 - Alrekr
23. aug. 2011 21:15
Mardis Gras. Mardi fucking Gras.
Gravatar #19 - DiZaster
23. aug. 2011 21:21
Moonlite Bunny Ranch
Gravatar #20 - vandfarve
23. aug. 2011 21:21
DiZaster (16) skrev:
Derudover har de flere gun ranges hvor du kan skyde med alt fra tommy guns til AK's :-)

I N.Y. skulle man desværre være amerikansk statsborger for at prøve dette, og jeg mener, at de henviste til The Patriot Act eller en af de milliarder andre tåbelige amerikanske love som forklaring. (MZ, du kontaktede dem, ikke?)

Jeg frygter derfor, at det desværre ikke længere er muligt at prøve våben uanset hvilken stat. :(
Gravatar #21 - DiZaster
23. aug. 2011 21:27
vandfarve (20) skrev:
I N.Y. skulle man desværre være amerikansk statsborger for at prøve dette, og jeg mener, at de henviste til The Patriot Act eller en af de milliarder andre tåbelige amerikanske love som forklaring.

Svjv. er N.Y. særligt restriktiv hvad angår våben. Men der findes mange stater hvor der ikke er nogen restriktioner og du kan prøve hvad du vil såfremt der er en instruktør.
Gravatar #22 - MiniatureZeus
23. aug. 2011 21:30
vandfarve (20) skrev:
(MZ, du kontaktede dem, ikke?)

Jo, I stort set alle østkyststaterne, dog vidst nok ikke Florida, er det stort set umuligt at få lov til at skyde som turist..
Gravatar #23 - vandfarve
23. aug. 2011 21:34
DiZaster (21) skrev:
Svjv. er N.Y. særligt restriktiv hvad angår våben. Men der findes mange stater hvor der ikke er nogen restriktioner og du kan prøve hvad du vil såfremt der er en instruktør.

Min pointe var snarere, at når de henviste til en føderal lov, så ville det gælde for samtlige stater og ikke blot den stat, som jeg henviste til.

Jeg kan dog godt lide finde mailkorrespondencen frem, hvis I er interesserede. Jeg har den nok et sted.
Gravatar #24 - DiZaster
23. aug. 2011 21:36
Hvis i nu søgte på gun ranges + tourists ville i hurtigt finde ud af at det er big business og tilladt ret mange steder :-)

Sikker på at de ikke troede MZ ville købe et våben?
Gravatar #25 - Ronson ⅍
23. aug. 2011 21:40
Apropos, kunne USA være et fremtidigt terrormål rejsemål for newz? Engang når strålings- og automobilrejserne er afholdt.
Gravatar #26 - MiniatureZeus
23. aug. 2011 21:42
vandfarve (23) skrev:
Min pointe var snarere, at når de henviste til en føderal lov, så ville det gælde for samtlige stater og ikke blot den stat, som jeg henviste til.

Jeg kan dog godt lide finde mailkorrespondencen frem, hvis I er interesserede. Jeg har den nok et sted.

Ved ikke hvor stor selvstændighed de forskellige stater har..

DiZaster (24) skrev:
Hvis i nu søgte på gun ranges + tourists ville i hurtigt finde ud af at det er big business og tilladt ret mange steder :-)

Sikker på at de ikke troede MZ ville købe et våben?

Jeg skrev til West Point Shooting Range i New York, og de skrev tilbage det ikke længere var muligt i new york pga. 9/11
Gravatar #27 - DiZaster
23. aug. 2011 21:47
MiniatureZeus (26) skrev:
Jeg skrev til West Point Shooting Range i New York, og de skrev tilbage det ikke længere var muligt i new york pga. 9/11

Ja jeg fik samme svar dengang jeg kiggede på det. I staten N.Y. ligger der en mindre range oppe nord på, hvor du kan leje våben. Udvalget er dog ret ringe.

Den range jeg fandt hvor man kunne prøve noget ordentligt lå i Kentucky, eller ca. 12 timers kørsel fra hvor jeg var på daværende tidspunkt.

Firmaet jeg er her for har ofte undersøgt om det er muligt at tage deres gæster ud at skyde. Men som nævnt tidligere er N.Y. en af de mest restriktive stater hvad det angår, så det er et no go... (Men så er det jo fint med ansatte der har tons af våben og endda en fucking kanon :D)
Gravatar #28 - Brugernavn
23. aug. 2011 21:50
New York er altid et besøg værd. Der er også andre ting at se i nærheden, som f.eks. Niagara Falls, Washington etc.
Men østkøsten er nok lidt mere roadtrip venlig.
Gravatar #29 - arne_v
23. aug. 2011 21:52

"i nærheden" må så være efter USA standard, fordi der er halvlangt efter dansk standard.
Gravatar #30 - arne_v
23. aug. 2011 21:53
#Mexico

Check grundigt. Visse steder syd for grænsen kan være farlige.
Gravatar #31 - Brugernavn
23. aug. 2011 21:53
arne_v (29) skrev:
"i nærheden" må så være efter USA standard, fordi der er halvlangt efter dansk standard.

Det er nu ikke engang en dags kørsel.
Gravatar #32 - Chewy
23. aug. 2011 22:00
Personligt ville jeg tage en tur forbi Pittsburgh for at se Pittsburgh Steelers spille på hjemmebane. Men det er nok bare mig :-)
Gravatar #33 - Alrekr
23. aug. 2011 23:14
Ang. våben: Nikolaj Sonne har skudt med Uzi, AK-47 og M-249 Saw i det USAske. Så mon ikke vi andre kunne få lov?
Gravatar #34 - tormok
24. aug. 2011 02:58
http://en.wikipedia.org/wiki/Fear_and_Loathing_in_Las_Vegas skrev:
We had two bags of grass, seventy-five pellets of mescaline, five sheets of high-powered blotter acid, a saltshaker half-full of cocaine, a whole galaxy of multi-colored uppers, downers, screamers, laughers... Also, a quart of tequila, a quart of rum, a case of beer, a pint of raw ether, and two dozen amyls. Not that we needed all that for the trip, but once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can. The only thing that really worried me was the ether. There is nothing in the world more helpless and irresponsible and depraved than a man in the depths of an ether binge, and I knew we'd get into that rotten stuff pretty soon.
Gravatar #35 - Magten
24. aug. 2011 05:15
Fjolle (11) skrev:
Jeg synes personligt at Zion national park var mere imponerende end Grand canyon.
Der kunne jeg også godt tænke mig at komme hen, havde jeg helt glemt i #1 :)

Det skulle være ganske imponerende har jeg hørt og læst.

DiZaster (16) skrev:
Hvis det har jeres interesse kan I i Vegas også prøve flere superbiler, fra omkring $199 for 5 omgange. Er man en gruppe kan man ofte købe nogle pakkeløsninger med flere biler.
Biler tror jeg de fleste af os (3 mekanikere bl.a. ^^) kører nok af til hverdag, så der springer vi nok over.
Og så går snakken også på at leje en Ford Mustang derovre, så vi skulle vist få stillet vores lyst på det punkt :)

DiZaster (16) skrev:
Det kunne tilgengæld være sjovt! :D

Zhadow (31) skrev:
Det er nu ikke engang en dags kørsel.
I Danmark kan du vel nærmest nå alle hjørner indenfor 5 timer uanset hvor du befinder dig i landet :D

Chewy (32) skrev:
Personligt ville jeg tage en tur forbi Pittsburgh for at se Pittsburgh Steelers spille på hjemmebane. Men det er nok bare mig :-)
Jeg ville rigtig gerne ind og se en NFL kamp, men jeg er nok ret alene om det i gruppen :)
Gravatar #36 - BlackFalcon
24. aug. 2011 06:11
Var selv i USA i sen-sommeren 2009 og kørte godt 35.000 km på 3 mdr i en Ford Mustang lejebil og rundede stort set alle 'lower 48 states'. Den fedeste tur i mit liv! Jeg havde ingen planlagt rute, kørte bare efter interessante skilte og POIs i gps'en, men det er nok også nemmest, hvis man ikke er en gruppe. PS. tag ikke fejl, en Mustang er en 2-personers bil - den er ikke stor nok til 4 :).

Hvis I vil rundt og mærke det ægte USA, så drop 95% af turist-magneterne, eller brug mindst mulig tid der. Undtagelserne er naturparkerne hvor man sagtens kan undslippe mængden og lave sine egne opdagelser hvis man altså vil (køb gerne et multi-adgangskort til alle national parks, det er billigst hvis I skal i mere end ~2). Jeg var meget imponeret over de kendte parker som Yellowstone, Zion og Redwood, men også mindre steder som Bryce Canyon i Utah og Carlsbad Caverns i New Mexico.

Overvej at tilmelde jer på sites som travbuddy.com hvor I med kort varsel kan finde lokale, der med glæde viser deres by frem. Jeg fik flere venskaber på den måde (både lokale og andre turister).

Kan også anbefale randmcnally.com til at planlægge ture med og få inspiration. FDM Travel var også et sted jeg læste lidt inden jeg tog afsted.
Gravatar #37 - MiniatureZeus
24. aug. 2011 07:11
Hvis i er mere en to voksne (hvilket det lyder til) så drop mustangen.. Den er meget lille, både hvad angår benplads bagerst og bagageplads.
Gravatar #38 - Magten
24. aug. 2011 07:29
BlackFalcon (36) skrev:
PS. tag ikke fejl, en Mustang er en 2-personers bil - den er ikke stor nok til 4 :).

MiniatureZeus (37) skrev:
Hvis i er mere en to voksne (hvilket det lyder til) så drop mustangen.. Den er meget lille, både hvad angår benplads bagerst og bagageplads.
Vi bliver 5-8, formegentlig 6, og vi har haft den oppe og vende.. Konklusionen blev at vi lejer flere biler.. Om det så bliver Mustang til alle, eller kun en enkelt og så skiftes lidt om den, det ved vi ikke :)

Gravatar #39 - MiniatureZeus
24. aug. 2011 07:40
Når i er så mange kan i også overveje at leje en lille bus med plads til 10. I må gerne kører den med DK kørekort (reglerne er meget lempelige i USA hvad sådan noget angår) og især på brændstof-siden sparer i en del i forhold til 2 biler (i forhold til 2 SUVs)

Havde noget familie som lejede en Ford E-350 med plads til 10 og den var altså god nok at køre i. Både i midtbyen af SF og på landeveje og skovveje i parkerne.
På en one-way rental igennem Dollar gav de 10.000 kr. for (cirka) for en måned, inkl. 3 chauffører og en tank benzin.
Gravatar #40 - <3Thinkpads
24. aug. 2011 07:42
SeaWorld i SD er ganske vist okay, men San Diego Zoo er en langt større oplevelse.

Og jo, du kan få lov til at skyde. Mange steder kræver de dog at du har tidligere erfaring med det før at du får lov.
Gravatar #41 - Qw_freak
24. aug. 2011 11:06
Vi skød med alt hvad vi ville betale for på http://thegunstorelasvegas.com/ og det var mega awesome, for de alm våben var prise ca 1$ pr kugle.. :) og alt hvad man skulle gøre for at få lov at skyde var at udfylde en kontrakt der gav personalet lov at skyde dig hvis du begyndte at skyde på dem... :p
Gravatar #42 - Chewy
24. aug. 2011 14:32
Gravatar #43 - BlackFalcon
25. aug. 2011 20:57
Apropos vejr-situationen derovre lige nu, så vil jeg også klart anbefale at have en plan-b klar til hver dag. Tjek vejret derovre, og kør efter steder (i retning af) hvor der er godt vejr. Det er alligevel ikke vildt sjovt at være i Disney-land i regnvejr.

Ang. steder, så kan jeg varmt anbefale Kennedy Space Center og/eller Houston Space Center. Desuden er der et kæmpe fly-museum USAF på Wright-Patterson AFB i Ohio. Meget af det historiske om USA er samlet i Washington DC, hvor man snildt kan bruge flere dage på museer og lign. alt efter temperement.
Gravatar #44 - Cloud02
25. aug. 2011 21:07
Gravatar #45 - arne_v
27. aug. 2011 02:07
MiniatureZeus (26) skrev:
Ved ikke hvor stor selvstændighed de forskellige stater har..

Våben besiddelse er lovgivningsmæssigt et state anliggende og ikke et federal anliggende.

Men hvorvidt state lov overholder grundloven er en sag for det føderale retssystem.
Gravatar #46 - arne_v
27. aug. 2011 02:14
Magten (38) skrev:

Vi bliver 5-8, formegentlig 6, og vi har haft den oppe og vende.. Konklusionen blev at vi lejer flere biler.. Om det så bliver Mustang til alle, eller kun en enkelt og så skiftes lidt om den, det ved vi ikke :)

Udover at der ikke er plads i en Mustang bliver i nok også skuffet over køre egenskaberne.

Jeg har ikke selv prøvet Mustang, men jeg gætter på at standard modellen kører som andre amerikanske såkaldt sportslige biler: fint lige ud, men undervognen er så slasket at det er et problem at følge med en japansk mikro bil hvis vejen svinger lidt.

Hvis I vil have noget praktisk og det skal være med blå oval så vil jeg mene at Explorer eller Edge er fornuftige valg.
Gravatar #47 - arne_v
27. aug. 2011 02:18

????

Rhode Island

World's Largest Blue Bug (a termite), Providence, Rhode Island, USA

Det er bare en stor blå reklame figur oven på en bygning med et skadedyrsbekæmpelses firma.

Markant mindre spændende end at læse superbrugsens reklame avis.

Gravatar #48 - BlackFalcon
27. aug. 2011 07:00
arne_v (46) skrev:

Udover at der ikke er plads i en Mustang bliver i nok også skuffet over køre egenskaberne.

Jeg har ikke selv prøvet Mustang, men jeg gætter på at standard modellen kører som andre amerikanske såkaldt sportslige biler: fint lige ud, men undervognen er så slasket at det er et problem at følge med en japansk mikro bil hvis vejen svinger lidt.

LOL Arne! Ligner dig ikke at udtale dig om noget i uvidenhed. Jeg er decideret uenig i din udtalelse! Hvis du læste min tidligere post har jeg kørt over 35.000 km i 2010-modellen og det i alt fra sne, ørken til bjerg-veje. Traditionelt set har du ret helt op til engang i 90'erne, men amerikanerne har faktisk fået øjnene op for hvad en undervogn betyder for køreegenskaberne. Da Dodge skulle bygge den nye Challenger, var de faktisk på besøg hos Mercedes i Tyskland for at lære lidt, og det betød at en del af bilen er bygget over E-klassen. Kom ind i det ny årtusinde tak :)
Gravatar #49 - Magten
1. sep. 2011 05:13
MiniatureZeus (39) skrev:
Når i er så mange kan i også overveje at leje en lille bus med plads til 10. I må gerne kører den med DK kørekort (reglerne er meget lempelige i USA hvad sådan noget angår) og især på brændstof-siden sparer i en del i forhold til 2 biler (i forhold til 2 SUVs)
Det er helt sikkert en ide som vil blive taget op. Der er dog bred enighed om at vi alle vil køre i Mustang, ihvertfald på en del af turen. Det kunne fx (hvis vi går ud fra den rute jeg postede tidligere) være fra når vi lander i Las Vegas.

arne_v (46) skrev:

Hvis I vil have noget praktisk og det skal være med blå oval så vil jeg mene at Explorer eller Edge er fornuftige valg.
Dem jeg har snakket med som har kørt Mustang derovre har ikke haft en finger at sætte på køre egenskaberne. Det er vist, som #48 også er inde på, ved at være fortid med de dårlige oplevelser på den front.
Gravatar #50 - MiniatureZeus
1. sep. 2011 08:20
Magten (49) skrev:
Dem jeg har snakket med som har kørt Mustang derovre har ikke haft en finger at sætte på køre egenskaberne. Det er vist, som #48 også er inde på, ved at være fortid med de dårlige oplevelser på den front.

Det kommer helt alene an på hvilke forventninger du har..
Der er ingen tvivl om, at en Mustang er lavet til lige strækninger, med moderate sving. Så hvis du forventer at den kører ligesom en Ferrari F430, så bliver du helt sikkert skuffet.

Hvis i har mulighed for det, så prøv at undersøge om i kan få fat i en GT500 Shelby Hertz. Tror desværre de er udfaset, men har dog en ven som netop har været derovre i foråret, og de lejede én i New Orleans hos Hertz i 3 dage. Det var rigtig dyrt, men pengene værd.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login