mboost-dp1

Russerbreve

Gå til bund
Gravatar #1 - Simm
4. mar. 2005 12:40
Okay, jeg tror de fleste kender Nigeria-brevene, men jeg blev mildest talt noget forundret da jeg fik det her fra Rusland.. Det lugter også langt væk af samme metoder som de der Nigerianere bruger...Andre der har fået noget lignende?

"Dear Friend,

I am Yuriy Lagutin and I represent Mr. Mikhail Khordokovsky the former
C.E.O of Yukos Oil Company in Russia. I have a very sensitive and
confidential brief from this top (oligarch) to ask for your partnership in re-profiling funds over US$450 million. I will give the details, but in summary, the funds are coming via Bank Menatep. This is a legitimate transaction. You will be paid 4% for your "management fees".

If you are interested, please write back to this my email address and
provide me with your confidential telephone number, fax number and
email address and I will provide further details and instructions. Please keep this confidential; we can’t afford more political problems. Finally, please note that this must be concluded within two weeks. Please write back promptly.

Write me back. I look forward to it.

Regards,

Y. Lagutin."
Gravatar #2 - TWFH
4. mar. 2005 12:45
Jeg synes det virker 100% reelt og lige til at gå i krig med - hvis jeg havde penge, gik de helt sikkert til det foretagende =P

Gik Yukos ikke konkurs efter Putin så sig gal på chefen?
Gravatar #3 - Simm
5. mar. 2005 16:04
hehe..De vil sikkert have mig til at skyde penge i en genopbygning af firmaet... Sender 50 kr.. må da være en del i russiske rubler :P
Gravatar #4 - Mort
5. mar. 2005 17:11
Er der nogen som kan huske addressen på den webside som viser hvordan nogen har fået afsenderne af disse typer "Nigeria" breve til at gøre sig selv til grin ?
Gravatar #5 - BurningShadow
5. mar. 2005 20:14

Hvis du googler "419" så kommer du hertil, og det er nok den du har hørt om ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login