mboost-dp1

S-Tog Mobilbillet

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
11. apr. 2011 19:02
Jeg sidder her og kigge på det hersens nymodenses sms-system for billetter til S-togene i København.

Men jeg mangler en detajle. Hvor lang tid er en billet gyldig?

Det ville jo netop være praktisk at have købt de 2 s-tog's billetter jeg skal bruge i morgen, på forhånd, men det ville jo være synd hvis de blev leveret for tidligt, eller for sent, da jeg ikke ved præcist hvilken afgang jeg skal med.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
11. apr. 2011 19:09
S-togene er kun gyldige i 1 time for 2 zoner, 1,5 time for 4 zoner etc.
Gyldigheden starter så snart du modtager billetten, så du kan ikke få dem på forhånd. Det tager dog ikke mere end 1 minuts tid at sende sms'en og modtage billetten, da deres sms service er vildt hurtig..

Overvej dog om det kan betale sig at købe et klippekort på sms, hvis du skal længere.. det koster 140 kr. for 20 zoner som du kan bruge som du vil.. Hvis du altså skal 9 zoner begge veje, sparer du omkring 80 kr. ved at købe et klippekort, og så har du to zoner til overs..

Se mere her:
http://www.1415.dk/
Gravatar #3 - Windcape
11. apr. 2011 19:12

Skal bare fra Hovedbanegården og til Hellerup (Microsoft HQ), og tilbage igen.

Men det var mere at 1415.dk giver det indtryk at man skal taste dankort oplysninger ind første gang, og det ville jo være lidt besværligt at stå at gøre midt på Hovedbanengården.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
11. apr. 2011 19:17
Hvis du har mulighed for at betale via telefonregningen er det det nemmeste..

Fra KBH H til Hellerup er det kun 2 zoner du skal bruge, og så sender du bare en sms til 1415 hvor der står: 1 2 v
1 er den zone du rejser fra, 2 er hvor mange zoner du skal bruge og v er fordi du er voksen

Du kan også skrive den som almindelig tekst hvis du er til det.

Det er så kun tur.. Når du skal hjem skriver du Hellerup 2 v da jeg ikke lige ved hvad zone hellerup ligger i
Gravatar #5 - zacho
11. apr. 2011 19:18
http://www.1415.dk/?page_id=55 skrev:
Kan man bestille på forhånd?
• Ja, indtil14 dage forud på internet. Det er ikke muligt på mobilt internet.

Så det lyder da til, at det er muligt.
Gravatar #6 - tazimn
11. apr. 2011 19:19
Windcape (3) skrev:
Skal bare fra Hovedbanegården og til Hellerup (Microsoft HQ), og tilbage igen.

Skal du til jobsamtale?
Gravatar #7 - MiniatureZeus
11. apr. 2011 19:21
zacho (5) skrev:
http://www.1415.dk/?page_id=55 skrev:
Kan man bestille på forhånd?
• Ja, indtil14 dage forud på internet. Det er ikke muligt på mobilt internet.

Så det lyder da til, at det er muligt.

Ja det kan man da egentlig godt. Man kan jo også vælge, hvad tid den skal leveres.. Men hvis #1 ikke ved hvad tid han skal hjem, så kan det jo være lidt et sats til 22 hårdt tjente kroner..

Gravatar #8 - Windcape
11. apr. 2011 19:56
tazimn (6) skrev:
Skal du til jobsamtale?
Nej, pizza, øl og MIX på storskærm.
Gravatar #9 - Windcape
11. apr. 2011 19:57
MiniatureZeus (4) skrev:
Fra KBH H til Hellerup er det kun 2 zoner du skal bruge, og så sender du bare en sms til 1415 hvor der står: 1 2 v
1 er den zone du rejser fra, 2 er hvor mange zoner du skal bruge og v er fordi du er voksen
Det vil jeg prøve så, tak!
Gravatar #10 - Chewy
11. apr. 2011 21:41
@2
da deres sms service er vildt hurtig..

Oftest er hurtig, oftest... Har prøvet et par gange hvor der er gået op til 10 minutter fra jeg afsendte sms'en. På trods af at den burde lave time out efter 3 min..

@4

Man behøver ikke at skrive "v". Hvis du ikke skriver noget (f.eks. 1 2) så går systemet automatisk udfra at du er voksen.. Men ellers fuldstændigt korrekt, og godt formuleret...
Gravatar #11 - LinguaIgnota
11. apr. 2011 22:17
Sådan en tilrejsende jydesnyde skal da ikke begynde med kreditkort, SMS-billetter og andet københavneri - han skal have ærlig mønt på lommen! Ellers får jeg jo ikke en skid ud af at rulle ham. :/
Gravatar #12 - Windcape
11. apr. 2011 22:20

Sedler er da sjovere end mønter :p

Har forresten et par timer i morgen eftermiddag før event'et jeg skal have brændt af. Nogle gode forslag?

Er blevet foreslået en tur på ITU, men ellers ved jeg ikke lige hvad man kan bruge tiden på.
Gravatar #13 - Magten
11. apr. 2011 22:23
Windcape (12) skrev:
Har forresten et par timer i morgen eftermiddag før event'et jeg skal have brændt af. Nogle gode forslag?

http://newz.dk/forum/tagwall/wank-week-15-2011-112...
Gravatar #14 - Windcape
11. apr. 2011 22:27

Huh? Public wanking? :p
Gravatar #15 - Magten
11. apr. 2011 22:29
Du kunne bruge et par timer på det... 'projekt' :)
Gravatar #16 - LinguaIgnota
11. apr. 2011 22:35
Der er ærlig talt ikke en skid at se i København. Køb et postkort med Den Lille Havfrue og tag en tur forbi Amalienborg med Google Streetview, så har man ligesom set det hele. Jeg er selv så ualmindeligt tør, at jeg nok ville søge imod et museem - og gerne Nationalmuseet. Eller tag en frokostbøf på Jensens Bøfhus og skamflirt med serveringspersonalet (her er der ingen grund til at acceptere et nej - de bliver betalt for at finde sig i dine, erm, "vandrende hænder").

Man kan selvfølgelig også gå i en sexshop, f.eks. på Istedgade, og lade sig forundre over, hvad nogle mennesker finder sjovt at putte i div. kropsåbninger.
Gravatar #17 - drbravo
11. apr. 2011 22:41
Hvis du alligevel ender i Istedgade burde du prøve en 'velskænket' fadøl. Jeg kan ikke lige huske navnet på baren, men hvis du kommer fra HBG er det på højre side i en kælder, cirka omkring nummer 80 vil jeg tro..
Gravatar #18 - LinguaIgnota
11. apr. 2011 22:42
Du kan også købe en hat. Jeg kender tilfældigvis en, der har en til salg...
Gravatar #19 - gnаrfsan
11. apr. 2011 22:59
LinguaIgnota (11) skrev:
Ellers får jeg jo ikke en skid ud af at rulle ham. :/
Rigtige thugs har fluesmækkere.
Gravatar #20 - Chewy
12. apr. 2011 00:27
Hvis solen skinner og det ikke blæser, så tag en tur i kongens have eller H.C. Ørstedparken (no jokes needed) og slap af med god bog eller lign...
Det er gratis, en god måde at slappe af på samt et brostenskast fra nørreport station (der på nogen måder er et større knudepunkt end hovedbanen...)
Gravatar #21 - MiniatureZeus
12. apr. 2011 06:48
Chewy (10) skrev:
@2

Oftest er hurtig, oftest... Har prøvet et par gange hvor der er gået op til 10 minutter fra jeg afsendte sms'en. På trods af at den burde lave time out efter 3 min..

Okay, jeg har altid fået sms'en 10-20 sekunder efter jeg har sendt den.. Ved det er noget de (DSB S-tog, som er bagmanden bag) prioritere rigtig højt, så ring eller skriv til dem hvis du har problemer med det.
Gravatar #22 - Mnc
12. apr. 2011 06:51
MiniatureZeus (21) skrev:
Chewy (10) skrev:
Oftest...
så ring eller skriv til dem hvis du har problemer med det.

Gerne med tidspunktet for hvornår du afsendte din sms, således at de nemmere kan foretage eventuelt fejlsøgning.
Gravatar #23 - vandfarve
12. apr. 2011 07:25
drbravo (17) skrev:
Hvis du alligevel ender i Istedgade burde du prøve en 'velskænket' fadøl. Jeg kan ikke lige huske navnet på baren, men hvis du kommer fra HBG er det på højre side i en kælder, cirka omkring nummer 80 vil jeg tro..

Club 34?
Gravatar #24 - Chewy
12. apr. 2011 14:59
@21/22

Jeg har kun oplevet det et par enkelte gange, så det har ikke været en géne endnu. Og buschaufførene plejer at være opmærksomme på problemet.
Men generelt virker det som om at der blive skruet ned for regnekraften om aftenen. Bekræftigelses SMS, samt billet ankommer oftest hurtigere ved en 12 tiden end ved en 23 tiden.. (Vi snakker en forskel på 20-60 sekunder)
Gravatar #25 - Windcape
12. apr. 2011 21:40
Sms virkede fint. Saa er det bare hjemturen tilbage
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login