mboost-dp1

Sætter DU dine penge i underholdningsbranchen?

Gå til bund
Gravatar #1 - Yasw
30. apr. 2003 16:44
Grundet det massive brokkeri fra underholdningsbranchen om faldende salg, og det hele er vores skyld fordi vi kopierer det hele. Og er man imod APG, så bliver man oftes også stemplet som pirat.
Derfor vil jeg lige oprette denne tråd, hvor vi kan skrive hvad vi har købt af CDer, DVDer, software, spil etc. i april måned. Med det formål at vise, at sikkert mange af os smidder en del penge efter dem som tuder så meget for tiden.
Ikke at jeg tror nogen fra branchen vil læse en sådan tråd, og tror heller ikke den gør den store forskel, men alligevel. Kunne da være meget sjovt at se hvad newz.dk-folket bruger deres penge til.

Mine køb denne måned:

CDs:
Carcass - Reek of Putrefacation
Daemon - Seven Deadly Sins
Deicide - Insineratehymn
Deicide - Serpents Of The Light
Diabolical - A Thousand Deaths
Illdisposed - Kokaiinum
Konkhra - Live Eraser
Konkhra - Stranded (med autografer!)
Konkhra - The Freakshow EP
Morbid Angel - Blessed Are The Sick
My Dying Bride - As The Flowers Withers
Therion - Theli
Various - Retro: 10 years of Israeli Trance vol. 2

DVD:
Casper & Mandrilaften 2
Star Trek: The Motion Picture (The Directors Edition) - 2disc

VHS
Star Trek: TNG - Encounter at Farpoint
Star Trek: DS9 - Emissary
Star Trek: 5 - The Final Frontier

PS: Tak til Gruesome for overskriften ;)
Gravatar #2 - Simm
30. apr. 2003 16:56
Mine køb i April..

CDs:
Ingen.. Jeg lytter til netradio i stedet, der er ingen musikudgivelser, der har vakt min interesse endnu i år. :( (underforstået at musikbranchen skulle se at få røven i 5. gear - jeg gider fandme ikke købe deres f*cking compilations .. eller dvs. jo, hvis der var noget jeg ku li'...)

DVDs:
Minority Report
Triple X

VHS:
Hvad er det?

Spil:
Diablo 2 + Lord of Destruction expansion (godt, men gammelt.. ja ja, jeg ved det...)
Gravatar #3 - Acro
30. apr. 2003 16:57
<ironi>
Jeg har brugt alle mine penge på en hurtigere computer og en 10 Mbit linje, så jeg kan hente tingene meget hurtigere fra KaZaA, e-Donkey og alle de sites jeg er på.
</ironi>

Jeg kan ikke huske præcis hvad jeg har købt i denne måned, men 5-7 DVD-titler, nogle vinyler - og lidt andet guf, men vidst ingen CD'er og så absolut ingen VHS-film. Og så har jeg støtter nogle af de biograf-aktuelle film.
Gravatar #4 - Gruesome
30. apr. 2003 16:58
Jeg har ikke købt noget nyt medie af nogen art i et par måneder af et par grunde.

1. Jeg har ikke noget arbejde for tiden og er ikke gammel nok til at få SU så pengene bliver brugt på lidt mere nødvendige ting (transport osv).
2. Min lyst til at støtte musikbranchen er ret lav efter hvad der er sket rundt omkring. Jeg er imod den store malkning der er på markedet med fx "Popstars" og lignende koncepter.
3. Jeg er for doven. Jeg gider ikke browse rundt nede i den lokale CD-Shack efter en cd som de alligevel nok ikke har fordi hylderne næsten altid er fyldt med pop i Vejle.

Jeg håber Apples nye tiltag bliver successfuldt og jeg snart får noget købekraft igen så jeg kan få noget mere legalt musik.
Gravatar #5 - zoolook
30. apr. 2003 19:08
For mit vedkommende blev det til 2-disc udgaven af Hayao Miyazakis "Spirited Away" på R2 DVD, samt et par CD'er: Tenacious D og Thomas Rusiaks "The Sun". Sidstnævnte er dog inficeret med det forbaskede Copy Control, så strengt taget er det ikke en CD.

Derudover har jeg lige erhvervet mig en ny DVD-afspiller: Pioneer DV-656A. Regionsfri og det hele - man skal jo nyde sin anime-samling ;-)

Endelig har jeg lige bestilt Monty Python's "Life of Brian" og Mike Oldfields "The Millennium Bell - Live in Berlin" på R2 DVD.

Mere bliver der ikke råd til i denne omgang.

Hvad angår musikudgivelser er det faktisk *meget* sjældent, jeg køber noget - det er ganske enkelt noget lort, der udgives. Jeg venter dog spændt på at Mike Oldfield får udgivet Tubular Bells 2003 ... man er vel fan.
Gravatar #6 - brislingf
30. apr. 2003 19:10
Musikcd'er
The Celtic circle.. thx gruesome for rettelsen.
Now Dance 2

VHS
Final Fantasy

DVD
The sum of all Fears
Windtalkers
The Band of Brothers
Monsterball

Computerspil
C&C generals
Gravatar #7 - Gruesome
30. apr. 2003 19:19

FYI er det The Celtic Circle :)

Det er en ret god titel ik'? :P
Gravatar #8 - <3Thinkpads
30. apr. 2003 19:32
Tja..

Cd'er:
Rocker By Choice - Retro
Nirvana - 15 Classic Songs

Dvd:
Road Trip
Blow
Talegaver til børn
Mandril 2
M:I 1
M:I 2
Behind enemy lines
Tomb Raider

- Bliver spillet på en Saba (Thompson) DSE-100, billig og faktisk rart god bortset fra fjernbetjeningen...!
Det har været en god månede med løn og SU;)

Brislingf:
Band of Brothers - Er den noget værd? Går selv og tænker på at købe den..
Gravatar #9 - *Iceman
30. apr. 2003 19:33
I denne måned blev det faktisk til en hel del :

CD
Kashmir - Zitilites
Linkin Park - Meteora

DVD
Rockstar
Back to the Future Trilogi (R2)
Monty Python's "Life of Brian"
10th Kingdom

Computerspil
Unreal Tournament 2K3
Red Faction
Super Monkey Ball 1 (GameCube)
Soul Reaver 2 (Gave - Ejer allerede dette sublime spil selv)

ROSKILDE BILLET!!!

Hvad kan jeg sige...nu når jeg tænker over det har jeg faktisk brugt en hel del og det kan kun skyldes, at jeg allerede har fået udbetalt mine feriepenge. Normalt bliver det nok kun til en enkelt cd, computerspil eller dvdfilm. Man skal nemlig ikke undervudere ting som fredagsbare, koncerter og byture.
Gravatar #10 - <3Thinkpads
30. apr. 2003 19:36
#9:
Hehe Back To The Future er et must-have i DVD samling..!
Gravatar #11 - *Iceman
30. apr. 2003 19:48
@ #10 (OFF TOPIC)

Jep. Er blevet meget glad for den, dog er jeg ret bitter over at der er en "framing error" i part II & III

http://www.bttf.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get...

http://www.widescreenreview.com/articles/dvdup1223...

http://www.dvdbulletin.co.uk/reviews/171/

De måtte gerne snart lave en ny udgave ligesom i US, hvor man kunne få sine skiver byttet!
Gravatar #12 - Vassago
30. apr. 2003 19:56
Så et indslag i morgen tv, hvor en fra Koda (eller er det Coda), sad og pev over det faldende CD salg, denne gang var det bibliotekernes skyld.

Måske at den danske musik branche skulle omlægge deres markedstrategi lidt, synes at nyt musik er blevet så monotont og anonymt, man kan snart ikke kende forskel på kunstnerne idag, det er jo bare genbrug det hele - og det gider jeg ikke at bruge 139,- på.

Hvad DVD'er angår har jeg bestilt et par stykker fra USA, ikke fordi at jeg har noget imod reg.2 - men jeg gider ikke at betale 200,- for en gammel film, som jeg kunne have købt 3-6 måneder tidligere til 130,- i USA.

Det kan da godt være at danske kunstnere ikke tjener så mange penge mere som de har gjort, men det fortæller måske mere om dem. Det har virkelig været begrænsent hvad der har været af banebrydendene musik, så måske de bare skal få sig nogle bedre deals med pladeselskaberne - cd'erne koster jo ikke specielt meget at fremstille, og hvis kunsterne kun tjener få kroner på udgivelserne - hvem tjener så de sidste 100,-?
Gravatar #13 - Yasw
30. apr. 2003 20:35
Selvom jeg køber relativt mange CDer efterhånden, så har jeg også lagt mærke til at langt størstedelen af dem har en del år på bagen. Det er langt imellem man køber en helt ny udgivelse som man har ventet længe på. Fx mine CD køb fra denne måned er der kun en i blandt som er spritny.

Hvis det er tilfældet at gamle udgivelser sælger mere end de nye, så må det da være et tegn til de selskaberne at der er noget galt.

Men mon ikke kurverne vender totalt nu hvor Danmark har fået det nye superseje boyband Fuel ;)
Gravatar #14 - annoia
30. apr. 2003 21:58
Jeg har forsøgt at gå væk fra at købe cder til fuld pris, da den jo som bekendt er vanvittig. Jeg kom desværre til at gøre det alligevel :P

Anyway, mine indkøb:

CD:
GOA (godt navn :)

DVD:
Bruce Campell vs. Army of Darkness official bootleg edition (købt fra Canada for 100,-)
Todd McFairlaine's Spawn - ultimate edition (4cd set, 250,- fra Canada :)

Nåja, og så skal div. biografbesøg da ikke glemmes.

Og når jeg siger at mine dvder er købt i Canada, så mener jeg selvf. at de er bestilt gennem axelmusic.dk . Rare mennesker, så længe man ikke står i deres butik.
Gravatar #15 - funkymonkey
1. maj 2003 09:32
april

DVD'er
enemy at the gates - widescreen
braveheart 2-disc
amelie
full metal jacket - kubrick collection
frankenstein junio - special edition
the mask
adams family values
sjakalen - collectors edition
sig det løgn
Anders "Anden" Matthesen's 9 års jubilæum
the musketeer
moulin rouge - collectors edition
gladiator - bleh...

EDIT
glemte training day
black hawk down
og from hell special edition
Gravatar #16 - Der^Roboter
1. maj 2003 09:33
CD'er:
Mew - Frengers
Kashmir - ZITILITES (Ja, det skrives med stort :P)

Spil:
Neverwinter Nights - havde lånt det på biblioteket og cracket det, men nu ville jeg sq ha' en original version.

DVD'er:
Once Were Warriors
Monty Python's Life of Brian
The Simpsons - Treehouse of Horror 2 (ToH 5-8 + Kang & Kronos special :D)
The Simpsons - Risky Business (Realty Sucks, Homer the Smithers og 2 andre + Chief Wiggum special)
The Simpsons - Backstage Pass (Homer's Barbershop Quartet, A Tale of Two Springfields, Homerpalooza, The Otto Show + en Otto special)
Futurama - Complete Season 1
Platoon
Broen ved Arnhem
Gravatar #17 - west
1. maj 2003 11:36
Eww, det er sq ikke meget det er blevet til ...

1 spil:
R6 Raven Shield

2 audio cd'er:
Green Day / Dookie, og
REM / Document

og 2 dvd'er, svjh:
Jackass The Movie og
Full Metal Jacket

Købte 5-10 cd'er pr måned før i tiden, men musikindustriens pis, både med gale priser og idiotiske spærringer, gør at man lidt mister lysten syns jeg :P
Gravatar #18 - brislingf
1. maj 2003 13:31
Hvis du vil have et gennemført værk, som ikke viser at vi (læs amerikanere) er uddødelige.. men der er ikke så meget mere end det der blev sendt på DR for ikke så længe siden, udover en masse tekniske fordele.. Men jeg er glad for min udgave,, ligesom mange af de andre rare editions jeg har...
Gravatar #19 - Xanthia
6. maj 2003 08:32

ikke en brik, for at sige det kort og godt.
Gravatar #20 - jensendk
14. maj 2003 14:54
DVD: 7 Disney klassikere på tilbud

Saving private ryan også tilbud
Enemy at the gate
Et par andre tilbudsfætre.

Caroline etelelrandet - Svensk soulsangerinde, ikke copyprotected.

Afviste at købe 2 cd'er, som var copyprotected.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login