mboost-dp1
Salg af apps på Android vs. WP7
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
http://wmpoweruser.com/despite-the-size-of-the-market-developers-can-already-make-more-money-on-wp7-than-android/ skrev:Despite the size of the market, developers can already make more money on WP7 than Android
Som jeg læser tabellen skyldes dette at de omtalte tre spil er tre til fem gange så dyre på WP7 som på Android. Skulle det være en grund til at vælge WP7 frem for Android?
Salgstallene er meget højere for Fruit Ninja på WP7, og Pocket God er kun knap dobbelt så mange salg på Android, men til 1/3 af prisen.
Og netop Android har jo været udpeget som en platform der er svær/umulig at rent faktisk *sælge* apps på. Reklamefinanciering skulle give bedre indtægt, da kunderne på Android ikke er særlig villige til at købe apps.
Og prisniveauet på WP7 er mere i stil med iPhone.
Salgstallene er meget højere for Fruit Ninja på WP7, og Pocket God er kun knap dobbelt så mange salg på Android, men til 1/3 af prisen.
Og netop Android har jo været udpeget som en platform der er svær/umulig at rent faktisk *sælge* apps på. Reklamefinanciering skulle give bedre indtægt, da kunderne på Android ikke er særlig villige til at købe apps.
Og prisniveauet på WP7 er mere i stil med iPhone.
Og bruge den halve udviklingstid, og ikke skulle vente evigheder på godkendelse af sin app :parne_v (3) skrev:Hvem vil ikke gerne kunne charge 3 x så meget for samme vare!
Jeg er helt enig i at Android brugere garanteret køber mindre, men hvis man kigger på brugerne af det, så synes jeg nu ikke det er så underligt.
1. Android sælges bl.a. på meget billige telefoner, hvilket selvsagt giver folk der ikke har penge til en iPhone/WP7. De samme folk må man derfor gå ud fra heller ikke har voldsomt mange penge til apps.
2. Jeg tror at flere folk med Android er mere villige til at se på lidt reklamer i ny og næ, istedet for at betale for programmet, end folk med iPhone/WP7.
Find en undersøgelse der viser udviklerens samlede indtægt, altså med reklamer.
Hvis WP7 udviklere stadig tjener så meget mere, så skal jeg nok tro på påstanden om at der er flere penge i WP7 ;)
Fruit Ninja og Pocket God koster iøvrigt kun 6kr på iPhone.
1. Android sælges bl.a. på meget billige telefoner, hvilket selvsagt giver folk der ikke har penge til en iPhone/WP7. De samme folk må man derfor gå ud fra heller ikke har voldsomt mange penge til apps.
2. Jeg tror at flere folk med Android er mere villige til at se på lidt reklamer i ny og næ, istedet for at betale for programmet, end folk med iPhone/WP7.
Find en undersøgelse der viser udviklerens samlede indtægt, altså med reklamer.
Hvis WP7 udviklere stadig tjener så meget mere, så skal jeg nok tro på påstanden om at der er flere penge i WP7 ;)
Fruit Ninja og Pocket God koster iøvrigt kun 6kr på iPhone.
Jeg vil formode at reklamer ikke er inkluderet i de betalte versioner.Magten (5) skrev:Find en undersøgelse der viser udviklerens samlede indtægt, altså med reklamer.
Det er op til de enkelte udviklere at oplyse deres tal, så man kan kun sammenligne når disse gør dette.
Men overordnet synes jeg ikke at WP7 virker som en død platform, hvor man ikke kan have indtjening på. Og det betyder at der vil komme flere og flere apps.
Jeg giver så modsat ikke særlig meget for Androids model.
Bestemt ikke, jeg forventer nu også at der kommer meget mere gang i den platform.Windcape (6) skrev:Men overordnet synes jeg ikke at WP7 virker som en død platform, hvor man ikke kan have indtjening på. Og det betyder at der vil komme flere og flere apps.
Surprise :DWindcape (6) skrev:Jeg giver så modsat ikke særlig meget for Androids model.
Måske er det bare fordi der findes bedre apps/spil til android end det de udgiver. Kildekritik mester og tag nu fanboy-hatten af, der er ingen respekt at vinde ved at være så ensidig som dig, windcape.
Ydermere er det lidt plat at ignorere reklame-indtægterne fra gratis-udgaver af programmerne.
Ydermere er det lidt plat at ignorere reklame-indtægterne fra gratis-udgaver af programmerne.
Højere priser gør absolut en platform interessant for firmaer som lever af at sælge mobil apps.
Men gratis apps gør så til gengæld en platform interessant for mange telefon købere.
Mange brugere som forventer gratis apps er uinteressant for firmaer som lever af at sælge mobil apps, men særdeles interesant for firmaer som lever af noget andet men vil give mulighed for brug af mobil app.
Højere priser gør absolut en platform interessant for firmaer som lever af at sælge mobil apps.
Men gratis apps gør så til gengæld en platform interessant for mange telefon købere.
Mange brugere som forventer gratis apps er uinteressant for firmaer som lever af at sælge mobil apps, men særdeles interesant for firmaer som lever af noget andet men vil give mulighed for brug af mobil app.
Præcis.
Den artikel har måske en lille smule relevans for udviklere der skal dække deres udgifter til udvikling til deres app via salg af deres app.
Virkeligheden er en del mere nuanceret.
Derudover vil salget af udvalgte apps på Android Market nok også være påvirket af den noget hårdere konkurrence?
Mit gæt er at det er fordi du, ligesom artiklens forfatter, ser meget ensidigt på mulighederne, og det gør Google ikke.
Præcis.
Den artikel har måske en lille smule relevans for udviklere der skal dække deres udgifter til udvikling til deres app via salg af deres app.
Virkeligheden er en del mere nuanceret.
Derudover vil salget af udvalgte apps på Android Market nok også være påvirket af den noget hårdere konkurrence?
Jeg giver så modsat ikke særlig meget for Androids model.
Mit gæt er at det er fordi du, ligesom artiklens forfatter, ser meget ensidigt på mulighederne, og det gør Google ikke.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.