mboost-dp1
Server hosts
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej!
Jeg står og skal have en ny gaming server.
Men hvem er pålidelige?
Alle de forums jeg har kigget i er farvet af små helium unger og deres meninger.
Nogen der har prøvet flere steder? Eller evt. kender til en god pålidelig host.
Vi har tidligere brugt speedgaming og var meget utilfredse. Serveren lagger og den starter enten kun vær 5. gang man prøver ellers står den online 24/7, på trods af at den skulle lukke ned efter 20-30 min.
Nogen med relevante erfaringer der kan hjælpe?
Jeg står og skal have en ny gaming server.
Men hvem er pålidelige?
Alle de forums jeg har kigget i er farvet af små helium unger og deres meninger.
Nogen der har prøvet flere steder? Eller evt. kender til en god pålidelig host.
Vi har tidligere brugt speedgaming og var meget utilfredse. Serveren lagger og den starter enten kun vær 5. gang man prøver ellers står den online 24/7, på trods af at den skulle lukke ned efter 20-30 min.
Nogen med relevante erfaringer der kan hjælpe?
Jeg havde i en periode en CS:S server på www.gameservers.com , som jeg var fint tilfredse med.
Jeg oplevede ikke nedetider, og supporten var ganske tilfredsstillende.
Jeg oplevede ikke nedetider, og supporten var ganske tilfredsstillende.
Jeg har haft en server hos Gamelaunch.dk i nogle år og jeg har aldrig haft problemer med den.
Har også brugt deres bnc i flere år, og de kører også uden problemer
Har også brugt deres bnc i flere år, og de kører også uden problemer
#5 - Tak for input. Desværre er deres mindste 16 slots hvilket er en del mere end hvad vi får brug for. Vi er ikke ude efter en ffa server og de sidste 6 slots er spildt. Og det føles ikke smart at skulle betale ekstra for noget vi ikke får brugt.
KopNudler (6) skrev:#5 - Tak for input. Desværre er deres mindste 16 slots hvilket er en del mere end hvad vi får brug for. Vi er ikke ude efter en ffa server og de sidste 6 slots er spildt. Og det føles ikke smart at skulle betale ekstra for noget vi ikke får brugt.
Et hypotetisk spørgsmål, der selvfølgelig også kræver et hypotetisk svar:
Hvis Gamelaunch.dk er bedst til prisen, er det så ikke ligegyldigt, om der er tale om 10 eller 16 slots?
KopNudler (10) skrev:9# - Hvorfor betale for mere end man har brug for? De ekstra slots gør serveren dyrere.
Du har opstillet nogle krav, så må du beslutte hvordan de forskellige krav skal prioteres. Som jeg læser dine krav:
- Ligger i Danmark
- Stabil
- 10 Slot
- Billig
Så kan du selv opsætte nogle flere krav. Men jo flere krav jo sværere bliver det at finde en udbyder. Derfor vil jeg anbefale dig at finde de 3 vigtigste krav og gå ud fra dem
vandfarve (11) skrev:Ja, men det betyder ikke, at den ikke kan være bedst til prisen ift. konkurrenterne. De to ting følges ikke nødvendigvis ad.
Det er selvfølgelig rigtigt. Og med mindre andet bliver smidt på bordet skal de da også afprøves.
Kan lige tilføje at esportservers er et no-go. Min kammerat ville lige købe en måned til test og han har ikke fået den endnu. Og den skulle være sat op umiddelbart efter bestilling.
Thalion (12) skrev:Du har opstillet nogle krav, så må du beslutte hvordan de forskellige krav skal prioteres. Som jeg læser dine krav:
- Ligger i Danmark
- Stabil
- 10 Slot
- Billig
Så kan du selv opsætte nogle flere krav. Men jo flere krav jo sværere bliver det at finde en udbyder. Derfor vil jeg anbefale dig at finde de 3 vigtigste krav og gå ud fra dem
Synes ikke det er store krav. Eller krav der ligger udover hvad muligt er. At den er billig kommer an på den performance man får for pengene. Og så er det bare en stabil, 10 slot server der ligger inden for landets grænser.
KopNudler (10) skrev:9# - Hvorfor betale for mere end man har brug for? De ekstra slots gør serveren dyrere.
Som fejlfarve også er inde på:
Hvis en 16-slot server er normen, så kan det jo sagtens blive billigere at købe en 16-slots server.
Det kan være nemmere at administrere et system der er automatiseret imod 16-slots servere, hvis man primært handler med kunder som ønsker FFA servere.
Nemmere at automatisere = færre arbejdstimer, og derved ofte billigere.
Og hvis det specifikt er til dig og nogle venner, så smider i vel bare kode på serveren.
Så skid da hul i om der er flere slots end i skal bruge. :)
Såfremt serveren er stabil og med en acceptabel latency, så er det vel bundlinjen ($$) der tæller derefter.
Da det ikke giver meget mening med under 10 slots (de fleste kampe er vel stadig 5 vs 5?), så er antal slots over 10 vel egentlig det parameter med mindst vægt.
#14 - Ville ikke kalde det normen, da man let kan få færre slots ved fx. dsrack, gamehotel og shitgaming speedgaming.
Håber på at der kommer nogen erfaringer frem fra andre end gamelaunch så der er lidt at vælge imellem.
EDIT:
Håber på at der kommer nogen erfaringer frem fra andre end gamelaunch så der er lidt at vælge imellem.
EDIT:
For interesserede kan jeg tilføje at vi har fået serveren og den bliver testet efter arbejdstid. Bringer en update om den har været pengene værd.KopNudler (13) skrev:
Kan lige tilføje at esportservers er et no-go. Min kammerat ville lige købe en måned til test og han har ikke fået den endnu. Og den skulle være sat op umiddelbart efter bestilling.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.