mboost-dp1

shg.dk i nyt layout

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
6. nov. 2009 15:28
Totalt WTF, SHG har fået ny hjemmeside. Først edbpriser, og nu SHG, verden er da af lave!

Og den er selvfølgelig ligeså fyldt med fejl og mangler som den gamle :D

www.shg.dk
Gravatar #2 - siliankaas
6. nov. 2009 15:54
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
6. nov. 2009 16:17
Den kan i det mindste ikke være værre end den gamle.
Den gamle side har sørget for at de har mistet mig som kunde mange gange.
Gravatar #4 - Tumleren
6. nov. 2009 16:25
ad
Gravatar #5 - Barkane
6. nov. 2009 17:11
I den nye kan jeg ikke logge på med mit brugernavn. Men jeg kan logge på i den gamle. Weird... Hvis de ikke vil have mig som kunde skrider jeg også bare og finder alternativer.
Gravatar #6 - siliankaas
6. nov. 2009 17:18
Altså jeg synes idéen med billeder er nice nok, men håber da de er i fuld gang med at rette fejl, hehe...

Jeg kan f.eks heller ikke se mine indkøbslister, som jeg faktisk af og til gør brug af, men der er jo alternativer :-)
Gravatar #7 - TheAvatar
6. nov. 2009 17:41
Cool med ny hjemmeside, men den gamle var simpel og rigtig god over RDP - der er den nye godt nok noget mere hardcore lige ved første indtryk.

Jeg kan fint logge ind, og se bestillinger, men så ikke umiddelbart indkøbslister heller.
Gravatar #8 - Windcape
6. nov. 2009 17:44
TheAvatar (7) skrev:
Jeg kan fint logge ind, og se bestillinger, men så ikke umiddelbart indkøbslister heller.
Heller ikke her, de er dog på den gamle.
Gravatar #9 - gnаrfsan
7. nov. 2009 01:48
Den gamle var fandme også gammel!
Gravatar #10 - Acro
7. nov. 2009 08:36
Det er da altid noget, at de har droppet ASP og bevæget sig videre til ASP.NET, men det ser også ud til, at de har taget alle genvejene og lavet tingene på den dårligst mulige måde.

Alene det faktum at næsten alle deres navigationsmuligheder kræver JavaScript er dybt tåbeligt set i forhold til både tilgængelighed og søgemaskineoptimering.

Man må dog anerkende, at de er meget nytænkende og nu - allerede i 2009 - går væk fra popupvinduer...
Gravatar #11 - freesoft
7. nov. 2009 08:43
Acro (10) skrev:
- allerede i 2009 - går væk fra popupvinduer...

Ja det var på tide! Kan være jeg snart skal til at handle der igen :-)
Gravatar #12 - laspe18
7. nov. 2009 11:16
Forandring fint nok og billeder er klart "one-up". Det er bare synd, det gøres som på den måde.

Måske bare mig - men på en side som denne her, synes jeg bare det fungerer så meget bedre.

God overskuelighed, "billeder" fra den produktklasse man vælger, jeg får lyst til at købe på den måde. På SHG's skriger jeg bare af desperation efter den gamle.

(Og nej jeg arbejder ikke hos Dustinhome eller har nogen anden tilknytning hertil).
Gravatar #13 - gnаrfsan
7. nov. 2009 12:15
Øøøøøøøh... Betaling uden SSL? Nej tak!
Hvad sker der for dem?
Gravatar #14 - Windcape
7. nov. 2009 13:09
gnarfsan (13) skrev:
Øøøøøøøh... Betaling uden SSL? Nej tak!
Hvad sker der for dem?
Er de holdt op med at bruge DIBS ?
Gravatar #15 - gnаrfsan
7. nov. 2009 14:26
Windcape (14) skrev:
Er de holdt op med at bruge DIBS ?

Det lignede ikke DIBS, og der var ikke nogen form, der havde et HTTPS link. Men han postod derude at det kørte i en IFrame. Samtidigt også at hele sitet var på vej mod HTTPS.

Så måske var jeg for hurtigt. Stadig bør brugeren have lidt bedre muligheder for at se hvad der foregår IMO.
Og ja, det er en kritik af både SHG og Browsere, der ikke er særligt meddelsomme.
Gravatar #16 - kinaholm
7. nov. 2009 15:33
Jeg må indrømme at jeg rent faktisk synes det gamle design var bedre. Er blevet meget afskrækket af det nye design og går konsekvent ind på old.shg.dk.

Jeg er normalt glad nok for nye tiltag på hjemmesider, men den gamle hjemmeside virkede bare, altid, for mig.
Gravatar #17 - Acro
7. nov. 2009 21:39
gnarfsan (15) skrev:
Det lignede ikke DIBS, og der var ikke nogen form, der havde et HTTPS link. Men han postod derude at det kørte i en IFrame. Samtidigt også at hele sitet var på vej mod HTTPS.

Ifølge PBS' egne betingelser (der er meget lidt tekniske på det punkt), så skal betalingssiden være sikret, hvilket "vises med en gul hængelås nederst i browseren". Hvis de benytter en <iframe/>-løsning og den øvrige side ikke bruger SSL, så vil dette symbol ikke optræde, og det vil derfor ikke være tilladt.
Gravatar #18 - gnаrfsan
7. nov. 2009 21:46
Acro (17) skrev:
Hvis de benytter en <iframe/>-løsning og den øvrige side ikke bruger SSL, så vil dette symbol ikke optræde, og det vil derfor ikke være tilladt.

Det giver jo god mening!
Gravatar #19 - gnаrfsan
7. nov. 2009 22:03
Men så længe de i det mindste har SSL og er på vej til at få det på hele sitet... så går det nok alt sammen :)
Gravatar #20 - ajust
8. nov. 2009 00:00
Man har bare ikke lavet sit nye design ordentligt, hvis man føler, at det er nødvendigt at smide et stort 490px × 155px banner midt på forsiden, med et link tilbage til det gamle design!
Gravatar #21 - paradise_lost
8. nov. 2009 06:57
Kan da ikke være andet end bedre, det gamle site var da godt nok noget lort.
Gravatar #22 - cjoey
8. nov. 2009 15:19
demitio (20) skrev:
Man har bare ikke lavet sit nye design ordentligt, hvis man føler, at det er nødvendigt at smide et stort 490px × 155px banner midt på forsiden, med et link tilbage til det gamle design!

Man har måske bare været klar over at nogle skulla have lidt tid til at vænne sig til det nye design og derfor vælger at tilbyde den gamle som alternativ lidt endnu?

Hvis du kan brokke dig over det, er du sgu ikke nem at gøre tilfreds :-)
Gravatar #23 - Slettet Bruger [259703087]
8. nov. 2009 17:45
Da der ikke er nogen der har sagt det, så er de blevet lagt sammen med PRC Data...

http://www.prcdata.dk/
Gravatar #24 - freesoft
8. nov. 2009 17:54
Vossen (23) skrev:
Da der ikke er nogen der har sagt det, så er de blevet lagt sammen med PRC Data...

ikke nogen.
Gravatar #25 - Slettet Bruger [259703087]
8. nov. 2009 19:09
FreeSoft (24) skrev:
Vossen (23) skrev:

ikke nogen.

Mente her i tråden :)
Da jeg vil mene at de skete i samme omgang som sammenlægningen, så var det jo relevant for tråden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login