mboost-dp1

Skal winamp skiftes ud?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
5. sep. 2008 01:47
Heay,

Jeg sidder her og tænker på om det er på tide at skifte winamp ud. Jeg har alle tider kørt med winamp uden at tænke over om der findes reelle alternativer. Der bliver jo snakket meget om iTunes, men jeg har faktisk aldrig givet det en chance.

Derfor:

1. Hvilket program bør jeg udskifte winamp med?

2. Hvorfor? (2-3 vigtige grunde til at skifte winamp ud)
Gravatar #2 - Corholio
5. sep. 2008 05:57
Jeg ser ikke nogen grund til at du udskifter WinAmp?

Hvis WinAmp møder dine krav til at afspille musik, lave playlister etc. så er der vel ingen grund til at kaste dig ud i en ny musikafspiller?

If it ain't broken, don't fix it.

Det er sådan set min holdning.
Gravatar #3 - KarstenP
5. sep. 2008 06:36
Personligt elsker jeg AmaroK, som fornyligt blev tilgængelig for Windows-brugere.
Man skal installere nogle KDE-libs, for at få det til at køre under Windows, det har jeg dog aldrig selv prøvet, så skal ikke kunne sige hvor smooth det kører..

http://www.downloadsquad.com/2008/02/14/amarok-mus...
Gravatar #4 - simonduun
5. sep. 2008 06:40
Hmm... Jeg kan rigtig godt lide iTunes. Ikke mindst på grund af dets lækre design, iStore, og måden itunes håndterer audio filer på...
Gravatar #5 - Niklas H
5. sep. 2008 06:50
Prøv at bruge foobar2000
Gravatar #6 - myplacedk
5. sep. 2008 06:58
Hvis du nu fortæller lidt om Winamps fordele og ulemper set fra din side, så ville folk have en ide om hvilken retning du vil gå i.
Gravatar #7 - praktikant muffe AKA pewbe
5. sep. 2008 07:22
VLC
Bruger jeg en del..
Gravatar #8 - Dirk Diggler
5. sep. 2008 09:34
Jeg har en fuldstændig vild idè - prøv den...!

DD
Gravatar #9 - Jace
5. sep. 2008 13:05
Corholio (2) skrev:
Jeg ser ikke nogen grund til at du udskifter WinAmp?

Hvis WinAmp møder dine krav til at afspille musik, lave playlister etc. så er der vel ingen grund til at kaste dig ud i en ny musikafspiller?

If it ain't broken, don't fix it.

Det er sådan set min holdning.

Jeg havde aldrig tænkt på at der var en smartere måde at lave en adresse-linje i en browser på, men så lavede Firefox deres smarte adresse-linje i 3.0 og nu kan jeg ikke leve uden den.

Så bare fordi tingene virker kan det sagtens forbedres.
Gravatar #10 - Jace
5. sep. 2008 13:07
#alle jer der kommer med forslag.

1000 tak for at deltage konstruktivt i tråden. Men hvad er det jeres forslag kan som Winamp ikke kan? Bare lige kort fortalt...
Gravatar #11 - praktikant muffe AKA pewbe
5. sep. 2008 13:40
Godt spørgsmål egentlig... har brugt winamp i... 3 minuter ca...

Og kan bare bedre lide Vlc..
Gravatar #12 - Bornslippy
5. sep. 2008 15:16
Jeg har prøvet alle mulige forskellige media players efterhånden, jeg vender altid tilbage til Winamp, af den simple grund, det virker som det skal.
Mange af de features som jeg bruger i Winamp, endten savner jeg, eller er ikke udført ligeså godt i andre medie afspillere.

Nu har jeg efterhånden også brugt Winamp i 10 år, og med tiden har de jo gjort den til, i mine øjne, den mest perfekte player på markedet i dag.
Så jeg kan ikke se nogen grund til at du skulle skifte den ud med noget andet.
Gravatar #13 - brokz
5. sep. 2008 15:27
Kan kun anbefale AIMP2. Det er seriøst ownage. Det tager nada ram og fungere ligesom Winamp. Gå til AIMP.ru
Gravatar #14 - Simm
5. sep. 2008 15:29
Jeg bruger VLC til alt video + musik.. den er jeg ret godt tilfreds med, der er også en del plugins.
Gravatar #15 - GormDK
5. sep. 2008 16:12
Indtil for et år siden brugte jeg iTunes. Jeg kunne godt lide den måde, man følte, at man havde styr på sin musik i forhold til orden, sortering, playlister (bl.a. har de en automatisk spilleliste, Festmiks, som kan indstilles til at vælge ønsket antal numre fra en ønsket spilleliste, men flest med højere vurdering), informationer.

Den oprindelige grund til, at jeg skiftede væk fra iTunes, var hukommelseforbruget, som gjorde, at jeg ikke rigtigt kunne spille spil samtidig med at jeg hørte musik på iTunes.
Jeg valgte at skifte til WinAmp (mange af mine venner brugte det, og de fleste kunne anbefale det; jeg syntes foobar lød for simpelt).

Udover hukommelsen, har WinAmp imo en fordel med global hotkeys (jeg fandt dem i hvertfald ikke hos iTunes), som jeg nu synes er meget vigtige, og så er deres 'enque' ("kø") og 'Jump to file' ("søg") system det bedste, jeg hidtil har set hos nogen musikafspiller. Så kan jeg også godt lide, at man kan "lege" med skins (iTunes har dog også et fint udseende, og Windows Media Player har vidst også skins), men det er vel ret individuelt.
iTunes' integrerede music store kan jo også være en fordel for nogen.
Og så bruger jeg stadig iTunes til når jeg engang i mellem ripper cd'er - det kan WinAmp afaik ikke (medmindre kan køber 'pro' eller sådan noget).
Gravatar #16 - Sofacykel
9. sep. 2008 04:20
VLC ødelægger lydkvalitet, og selve 'renderen' til video er skod i forhold til alle de nice filtre man kan sætte på i ffshow for crispy kvalitet.

Hm.

Men bruger også Winamp..
Elsker søgefunktionen i playlisten, og kø-funktionen.
Winamp Modern skinnet er præcist som jeg synes en media player skal se ud.
Dog bruger jeg ZoomPlayer til video, da jeg ikke bryder mig om Winamp til det, da det resizer hele userinterfacet og flytter på ens playlist samtidig.

Brugte engang QCCD Player, men Global Hotkeys fik mig tilbage til Winamp..

Jeg synes Winamp stort set er perfekt til musik.
Dog synes jeg du skal finde et alternativ (andet end VLC) til video :)
Gravatar #17 - trylleklovn
9. sep. 2008 06:57
iTunes kan slet ikke anbefales på Windows. Det er sløvt og buggy. På OS X kører det dog ganske fint.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login