mboost-dp1
Skill2Thrill - betingelser???
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg så lige en reklame for en IQ-test og tænkte, at det da ku' være sjovt at teste... Klik -> ind på siden og svare på 10 spørgsmål. Det var da let, og jeg glædede mig til at se siden vise mig min IQ på helt sikkert over 200 :D
Nå... På sidste side bliver jeg bedt om at indtaste mit mobilnummer. Lidt skeptisk kigger jeg rundt på siden: http://best-iq-test.info/de/index.php?sub=G11IQDE0...
I bunden står der noget om hvordan man stopper "abonnementet" og lidt højere oppe noget om at det koster 45,- pr. uge.
Men mit kendskab til loven fortæller mig, at man jo aktivt skal tilmelde sig ved at bekræfte en SMS tilbage til et nummer, før det gælder.
Jeg taster mit mobilnummer og trykker "send" på hjemmesiden - og får at vide, at jeg allerede er tilmeldt???
Nå... Så taster jeg mit andet mobilnummer - succes!
Jeg får en SMS fra udbyderen, hvori der står:
WTF??? tænker jeg og suser ind på deres hjemmeside for at nærlæse betingelser. Overalt står der, at de tydeligt angiver priser gennem hele forløbet og at man skal sende en SMS til 1230 med et "nøgleord. Kilde: http://skill2thrill.com/dk/products.html
Har de simpelthen nu tilmeldt mig deres crap? Og har en anden tilmildt mit andet mobilnummer?
Det burde da ikke kunne lade sig gøre?
I bedste fald er der i hvertfald tale om EKSTREMT vildledende markedsføring.
Nå... På sidste side bliver jeg bedt om at indtaste mit mobilnummer. Lidt skeptisk kigger jeg rundt på siden: http://best-iq-test.info/de/index.php?sub=G11IQDE0...
I bunden står der noget om hvordan man stopper "abonnementet" og lidt højere oppe noget om at det koster 45,- pr. uge.
Men mit kendskab til loven fortæller mig, at man jo aktivt skal tilmelde sig ved at bekræfte en SMS tilbage til et nummer, før det gælder.
Jeg taster mit mobilnummer og trykker "send" på hjemmesiden - og får at vide, at jeg allerede er tilmeldt???
Nå... Så taster jeg mit andet mobilnummer - succes!
Jeg får en SMS fra udbyderen, hvori der står:
Den PIN er xxxx. Indtast denne PIN via skill2thrill.com & modtag dit IQ-resultat. 14 dages fortrydelsesret glæder. God fornøjelse m abonnementet. 45 kl/uge
WTF??? tænker jeg og suser ind på deres hjemmeside for at nærlæse betingelser. Overalt står der, at de tydeligt angiver priser gennem hele forløbet og at man skal sende en SMS til 1230 med et "nøgleord. Kilde: http://skill2thrill.com/dk/products.html
Har de simpelthen nu tilmeldt mig deres crap? Og har en anden tilmildt mit andet mobilnummer?
Det burde da ikke kunne lade sig gøre?
I bedste fald er der i hvertfald tale om EKSTREMT vildledende markedsføring.
I det hele taget burde der laves nogle regler for dette fra statens side. Jeg bliver simpelthen så harm, når jeg ser den der reklame fra Unotel, hvor de reklamerer med at man kan vinde en iPhone ved at skrive "æble" og sende det til et eller andet nummer, og så kan man med småt læse, at det koster - og hold nu fast - 45 kr. (!!!) at deltage. Det er ganske enkelt røveri ved højlys dag, og så er jeg ligeglad med, at det står på skærmen - det er fandeme ikke en konkurrence, hvis det koster 45 kr. at deltage, så er det et lotteri.
TV3 har for øvrigt gang i det samme med en eller anden ferie for fodboldtosser, som sjovt nok også koster 45 kr. at deltage i, og hvor denne pris sjovt nok også kun bliver vist med små bogstaver og i 30 % af reklamens varighed. Føj jeg væmmes.
Nå, men det var så lige mit synspunkt på alle de her sms-"tjenester" :)
TV3 har for øvrigt gang i det samme med en eller anden ferie for fodboldtosser, som sjovt nok også koster 45 kr. at deltage i, og hvor denne pris sjovt nok også kun bliver vist med små bogstaver og i 30 % af reklamens varighed. Føj jeg væmmes.
Nå, men det var så lige mit synspunkt på alle de her sms-"tjenester" :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.