mboost-dp1
Sluk telefonen på flyet
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
OxxY (2) skrev:Menmenmen de viste jo i mythbusters at det er totalt FUD! :P
De viste i Mythbusters at det ene fly de testede ikke var følsomt overfor den stråling som de testede i det ene program.
Jeg frygter lidt at oldgamle fly ikke har ordentlig EM-shielding af deres elektronik, hvilket kan være grunden til at der kan opleves interferens nogen fly og ikke i andre.
Nu er mine flyvske eventyr forholdsvist begrænsede. Men det kan da for helvede ikke være så svært for folk at pakke deres elektroniske bras ned på en flyvning? Så længe er det heller ikke man skal gå uden sin telebærbar-let?
Jeg vil gerne understrege at det er ren spekulation fra min side :)
spand-online (4) skrev:Nu er mine flyvske eventyr forholdsvist begrænsede. Men det kan da for helvede ikke være så svært for folk at pakke deres elektroniske bras ned på en flyvning? Så længe er det heller ikke man skal gå uden sin telebærbar-let?
Hvis du bliver sat på et for lille sæde, uden mulighed for at bevæge dig nogen steder hen, hvad vil du så lave de næste 6-12 timer, hvis du ikke må bruge noget elektronisk udstyr?
Ved at fjerne muligheden for at lytte til musik, se video, læse e-bøger, spille spil, arbejde, studere, osv, så kommer det til at blive en meget meget lang flyvetur, som i forvejen ikke er særlig komfortabel pga den meget begrænsede plads og den konstante baggrundsstøj.
Mort (5) skrev:spand-online (4) skrev:Nu er mine flyvske eventyr forholdsvist begrænsede. Men det kan da for helvede ikke være så svært for folk at pakke deres elektroniske bras ned på en flyvning? Så længe er det heller ikke man skal gå uden sin telebærbar-let?
Hvis du bliver sat på et for lille sæde, uden mulighed for at bevæge dig nogen steder hen, hvad vil du så lave de næste 6-12 timer, hvis du ikke må bruge noget elektronisk udstyr?
Ved at fjerne muligheden for at lytte til musik, se video, læse e-bøger, spille spil, arbejde, studere, osv, så kommer det til at blive en meget meget lang flyvetur, som i forvejen ikke er særlig komfortabel pga den meget begrænsede plads og den konstante baggrundsstøj.
Du har fuldstændigt ret. Det er faktisk en af hovedgrundene til, at man slet ikke benyttede sig af flyrejser, før iPhone, iPad og iPod blev opfundet.
Hvordan skulle de stakkels rejsende dog have klaret sig i flere timer uden elektroniske underholdningsenheder? Vi er jo ikke barbarer! B~)
På de lange ruter er underholdning (i hvert fald hos Emirates) ved at være ganske habil. Med en masse film der ikke har været i biografen i DK endnu og et okay udvalg af populære serier. Så man kan da sagtens underholde sig på flyveture?
Og hvad med en bog?
*Ovenstående gælder selvfølgelig ikke hvis man som mig flyver med 2 små børn. Så er det ganske forfærdeligt.
Og hvad med en bog?
*Ovenstående gælder selvfølgelig ikke hvis man som mig flyver med 2 små børn. Så er det ganske forfærdeligt.
Mort (5) skrev:Hvis du bliver sat på et for lille sæde, uden mulighed for at bevæge dig nogen steder hen, hvad vil du så lave de næste 6-12 timer, hvis du ikke må bruge noget elektronisk udstyr?
Det er vel kun begrænset under letning og landing?
Jeg hepper i øvrigt på dem, som taler for forsigtighed. Problemet er konsekvensens alvor. I værste fald styrter flyet ned og alle dør. Hvis den værste konsekvens havde været at vi ikke kunne se ud af vinduerne, så havde jeg været ligeglad.
Og jeg er ligeglad med sjældent - it's a great big universe out there and rare things happen all the time. (citat fra ham kosmosologen, ham med næsen)
Mort (5) skrev:Hvis du bliver sat på et for lille sæde, uden mulighed for at bevæge dig nogen steder hen, hvad vil du så lave de næste 6-12 timer, hvis du ikke må bruge noget elektronisk udstyr?
Jeg faldt i søvn, inden flyet nåede at taxie, så det hjalp. Når man så vågner, er det godt, at man ofte flyver sammen med mennesker, man kender. Snak med dem. Til sidst har man mulighed for at forsvinde i en bog, som normalt tager flere dage at læse.
Danish Dude (6) skrev:Du har fuldstændigt ret. Det er faktisk en af hovedgrundene til, at man slet ikke benyttede sig af flyrejser, før iPhone, iPad og iPod blev opfundet.
Hvis du har prøvet at rejse for 20 år siden, så ved du også at flyrejser i dag er blevet langt mindre komfortable, sæderne er blevet mindre, der er ikke længere samme forplejning ombord og oplevelsen er generelt blevet dårligere.
snesman (7) skrev:På de lange ruter er underholdning (i hvert fald hos Emirates) ved at være ganske habil. Med en masse film der ikke har været i biografen i DK endnu og et okay udvalg af populære serier. Så man kan da sagtens underholde sig på flyveture?
Det er langt fra tilfældet på alle flyveture. Hvis du kun har fløjet luxusfly, så forstår jeg godt at du ikke har behov for ekstra underholdning ombord.
snesman (7) skrev:Og hvad med en bog?
Der er nogen mennesker som ikke har et problem med at læse i samme bog i 12 timer i træk. Er du en af de mennesker, så er det naturligvis ligegyldigt om du er lukket inde i en papkasse eller et fly, så har du ikke brug for anden underholdning.
lorric (8) skrev:Det er vel kun begrænset under letning og landing?
Nej, historien fortæller jo netop om hvordan flyets kompas pludselig ikke målte korrekt. Kompasset er ikke særligt vigtigt under start og landing. Derudover så kan også start og landing vare lang tid, hvis de feks venter på en slot tid, for at få lov at lette eller lande (Jeg har selv ventet omkring 45 minutter på selvsamme, med krav om alt elektronik slukket).
Borgmester Daniel-Dane (9) skrev:Jeg faldt i søvn, inden flyet nåede at taxie, så det hjalp.
Hvis du er så lille at du kan sove ombord, er det naturligvis lettere at flyve. For dem af os som bliver klemt sammen, uden mulighed for at lægge sædet ned, fordi dem bagved også er klemt sammen, er det ikke lige så let.
Borgmester Daniel-Dane (9) skrev:Når man så vågner, er det godt, at man ofte flyver sammen med mennesker, man kender. Snak med dem.
Det lyder som om at du kun flyver i fly når du skal på ferie med familien eller vennerne. Hvis du flyver forretningsrejser, så gør du det ofte alene.
Mort (10) skrev:Hvis du er så lille at du kan sove ombord, er det naturligvis lettere at flyve. For dem af os som bliver klemt sammen, uden mulighed for at lægge sædet ned, fordi dem bagved også er klemt sammen, er det ikke lige så let.
Ja, jeg måtte sove siddende oprejst. Det slipper man ikke for. Jeg er 1.9 m, men det ligger mest i ryggen, så jeg kan hvile hovedet ovenpå hovedstøtten.
Mort (10) skrev:Det lyder som om at du kun flyver i fly når du skal på ferie med familien eller vennerne. Hvis du flyver forretningsrejser, så gør du det ofte alene.
Det er rigtigt. Så er man nok også på business class med en computer. Dunno.
Nøø--øø.
Der er ingen der skal sige jeg ikke må bruge min sut(læs smartphone), så finder jeg bare på en undskyldning(dårlig service om bord og dårlig plads) for at overide de ellers gængse regler og derved giver jeg mig selv lov til at bruge den alligevel.
Jeg skal ihvertfald ikke tvinges til at bruge 6 timer i selvskab med mig selv og mine tanker. STIMULANS !!!
Der er ingen der skal sige jeg ikke må bruge min sut(læs smartphone), så finder jeg bare på en undskyldning(dårlig service om bord og dårlig plads) for at overide de ellers gængse regler og derved giver jeg mig selv lov til at bruge den alligevel.
Jeg skal ihvertfald ikke tvinges til at bruge 6 timer i selvskab med mig selv og mine tanker. STIMULANS !!!
Det må da være trals at have dig med på et fly, når du snakker sårdan der.
Det må da være trals at have dig med på et fly, når du snakker sårdan der.
snesman (23) skrev:Emirates er ikke luksus, de var den billigste måde at komme til australien.
Du skriver selv:
Med en masse film der ikke har været i biografen i DK endnu og et okay udvalg af populære serier.
Det lyder som en luxus oplevelse i mine øjne. Det har jeg aldrig selv oplevet på de lange flyveture til USA eller Kina, eller på de kortere flyveture indenfor Europa.
Jeg har i nogen tilfælde oplevet at de spiller Mr. Bean eller canadisk skjult camera videoer, men aldrig nye film eller populære serier.
Okay, på den måde. Jamen, det føltes da også som luksus, men var standard og som sagt billigst til Aus. Jeg har oplevet filmudvalg tidligere, med SAS til USA og med Singapore Airlines til østen. Dog var det først på seneste tur at interfacet var blevet nogenlunde godt at bruge.
Edit: Swiss og SAS (som deler ruten cph zurich) viser forkortede mr bean afsnit over de fælles skærme (altså "tvunget" igennem), uden lyd. Så kan de sgu lige så godt lade være:)
Edit: Swiss og SAS (som deler ruten cph zurich) viser forkortede mr bean afsnit over de fælles skærme (altså "tvunget" igennem), uden lyd. Så kan de sgu lige så godt lade være:)
Mort (24) skrev:Det lyder som en luxus oplevelse i mine øjne. Det har jeg aldrig selv oplevet på de lange flyveture til USA eller Kina, eller på de kortere flyveture indenfor Europa.
Oplevede det samme med godt udvalg af præmiere film og serier, da jeg var i Cuba og Venesuela, begge gange billige charter rejser på monkey class.
EDIT: begge gange med Air France
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.