mboost-dp1
Smart-sms
Jeg har en lille udfordring til jer drenge/piger. Se her:
Hej
Brug lidt tid på at læse dette hvis du godt kan lide at tjene penge uden at røre en finger.
SMART-SMS
Så er muligheden endelig kommet til Danmark efter enorm succes i Norge.
Som en af mine personlige kontakter har du nu muligheden for at være med helt
fra starten, i dette spændende koncept.
Kort fortalt er smart-sms en tjeneste der betaler dig for at modtage
reklamer pr. sms. Du får 1 kr for de beskeder du selv modtager, derudover
får du 25 øre for de beskeder der modtages af dem der er dit netværk, helt
ned til dit 3. niveau. Tjenesten er ganske gratis. Tænk bare på hvor mange
du kender der har en mobil telefon. Alle kan deltage, man skal dog være
minimum 13 år.
Lad os prøve at sætte dine indtægts-muligheder lidt i perspektiv. Lad os
antage at du kender 5 personer som gerne vil tjene penge ved at modtage 2-4
reklamer om dagen. Hvis de 5 også kender 5 hver…osv osv.
Det vil give dig en
indtægt der ser således ud, hvis vi antager at alle modtager gennemsnitligt
3 beskeder pr. dag.
Du modtager ialt 3 beskeder á 1 kr. = 3.00 kr.
5 pers. i dit 1.niveau modtager ialt 15 beskeder á 25 øre = 3,75 kr.
25 pers. i dit 2.niveau modtager ialt 75 beskeder á 25 øre =18,75 kr.
125 pers. i dit 3.niveau modtager ialt 375 beskeder á 25 øre = 93,75 kr.
Total indtægt pr. dag
119,25 kr.
Det kan vel siges at være en ret god betaling for at modtage 3 beskeder og
fortælle om det til 5 venner, måske kender du endda flere end 5 personer med
en mobil telefon.
For at tilmelde dig skal du bare klikke på linket nedenfor
http://www.smart-sms.dk side=blimedlem
I feltet- anbefalet af mobilnummer skal du skrive 61773985 (mit nummer)(min fordel)
I feltet- Som er registreret i- klikker du på Danmark.
Hvis man bare melder sig til tjener man 1080 kr. om året.
Så kan man arbejde som man lyster det, og tjene flere penge.
Jeg skriver dette indlæg, for at give dem der ikke kende nogle de kan binde sig til ved oprettelse, så kan i binde jer til mit nummer.
Kontakt mig endelig på min MSN: [email protected]
Eller læs mere om det på www.smart-sms.dk
Eller i kan jo også bare melde jer til.
Det er sku smart :D reklame udbyderne betaler, derfor ingen kvaler. :P
Hej
Brug lidt tid på at læse dette hvis du godt kan lide at tjene penge uden at røre en finger.
SMART-SMS
Så er muligheden endelig kommet til Danmark efter enorm succes i Norge.
Som en af mine personlige kontakter har du nu muligheden for at være med helt
fra starten, i dette spændende koncept.
Kort fortalt er smart-sms en tjeneste der betaler dig for at modtage
reklamer pr. sms. Du får 1 kr for de beskeder du selv modtager, derudover
får du 25 øre for de beskeder der modtages af dem der er dit netværk, helt
ned til dit 3. niveau. Tjenesten er ganske gratis. Tænk bare på hvor mange
du kender der har en mobil telefon. Alle kan deltage, man skal dog være
minimum 13 år.
Lad os prøve at sætte dine indtægts-muligheder lidt i perspektiv. Lad os
antage at du kender 5 personer som gerne vil tjene penge ved at modtage 2-4
reklamer om dagen. Hvis de 5 også kender 5 hver…osv osv.
Det vil give dig en
indtægt der ser således ud, hvis vi antager at alle modtager gennemsnitligt
3 beskeder pr. dag.
Du modtager ialt 3 beskeder á 1 kr. = 3.00 kr.
5 pers. i dit 1.niveau modtager ialt 15 beskeder á 25 øre = 3,75 kr.
25 pers. i dit 2.niveau modtager ialt 75 beskeder á 25 øre =18,75 kr.
125 pers. i dit 3.niveau modtager ialt 375 beskeder á 25 øre = 93,75 kr.
Total indtægt pr. dag
119,25 kr.
Det kan vel siges at være en ret god betaling for at modtage 3 beskeder og
fortælle om det til 5 venner, måske kender du endda flere end 5 personer med
en mobil telefon.
For at tilmelde dig skal du bare klikke på linket nedenfor
http://www.smart-sms.dk side=blimedlem
I feltet- anbefalet af mobilnummer skal du skrive 61773985 (mit nummer)(min fordel)
I feltet- Som er registreret i- klikker du på Danmark.
Hvis man bare melder sig til tjener man 1080 kr. om året.
Så kan man arbejde som man lyster det, og tjene flere penge.
Jeg skriver dette indlæg, for at give dem der ikke kende nogle de kan binde sig til ved oprettelse, så kan i binde jer til mit nummer.
Kontakt mig endelig på min MSN: [email protected]
Eller læs mere om det på www.smart-sms.dk
Eller i kan jo også bare melde jer til.
Det er sku smart :D reklame udbyderne betaler, derfor ingen kvaler. :P
Hvilket led er du i den danske kæde ?
Da et pyramide spil jo teoretisk og praktisk ikke kan køre i ring, bliver oddset for at score gevinst på andres bekostning jo væsentligt forringet hvis du er under led 4/5.
Da et pyramide spil jo teoretisk og praktisk ikke kan køre i ring, bliver oddset for at score gevinst på andres bekostning jo væsentligt forringet hvis du er under led 4/5.
http://newz.dk/forum/item/51330/.
Og hell no, jeg har ingen spam på min mail, vil heller ikke have på min telefon :p
Og hell no, jeg har ingen spam på min mail, vil heller ikke have på min telefon :p
De ved ikke engang hvordan de skal betale deres kunder endnu - scam
"Hvordan blir pengene utbetalt?
Vi vil satse på en løsning der pengene blir utbetalt til bankkonto.Vi er akkurat nå i forhandling med flere banker om betalingsløsning. "
"Hvordan blir pengene utbetalt?
Vi vil satse på en løsning der pengene blir utbetalt til bankkonto.Vi er akkurat nå i forhandling med flere banker om betalingsløsning. "
Det er kun spam, hvis man ikke har bedt om det.
Og en verden hvor der KUN kom reklamer til en, hvis man havde udvist ønske om det, ville for mig være langt at foretrække.
Den nar der første gang fandt på idéen i, at tæppebombe os alle med kataloger og tilbudskataloger, burde rulles i tjære og fjer og udstillet nede på torvet til alles væmmelse og afsky.
Og en verden hvor der KUN kom reklamer til en, hvis man havde udvist ønske om det, ville for mig være langt at foretrække.
Den nar der første gang fandt på idéen i, at tæppebombe os alle med kataloger og tilbudskataloger, burde rulles i tjære og fjer og udstillet nede på torvet til alles væmmelse og afsky.
Jeg var lige ved at klikke ignore, men da jeg ikke er sikker på at du har gjort sådan noget her før, så slipper du denne gang.
Flab! Kan godt forstå din rating er -7.
Men anyways, umiddelbart vil jeg da kun råde folk til at holde sig væk.. Der er for mange uhelfige spørgsmål der melder sig, og der er vist også noget med et par alarmklokker bag i mit hovede der bimler. Jeg vil tro man ikke får andet ud af det end spam, og risikoen er der jo for, at det ikke holder op selv når man har frameldt sig.
Flab! Kan godt forstå din rating er -7.
Men anyways, umiddelbart vil jeg da kun råde folk til at holde sig væk.. Der er for mange uhelfige spørgsmål der melder sig, og der er vist også noget med et par alarmklokker bag i mit hovede der bimler. Jeg vil tro man ikke får andet ud af det end spam, og risikoen er der jo for, at det ikke holder op selv når man har frameldt sig.
"Selger dere telefonnumrene til kundene deres?
Nei. Telefonnumrene kommer aldri utenfor Smart-SMS, heller ingen annen personlig informasjon. Vi tar imot bestilling fra en bedrift, og sender deretter ut sms-meldingene selv."
LOL, alle der reklamerer for deres "service", sender da deres nummer rundt...
i øvrigt kan jeg ikke finde noget info om regler mht. hvordan man må reklamere, og det finder jeg rimelig useriøst, normalt er er en regel om at man ikke må smide links rundt omkring som f.eks. fora og usenet
Nei. Telefonnumrene kommer aldri utenfor Smart-SMS, heller ingen annen personlig informasjon. Vi tar imot bestilling fra en bedrift, og sender deretter ut sms-meldingene selv."
LOL, alle der reklamerer for deres "service", sender da deres nummer rundt...
i øvrigt kan jeg ikke finde noget info om regler mht. hvordan man må reklamere, og det finder jeg rimelig useriøst, normalt er er en regel om at man ikke må smide links rundt omkring som f.eks. fora og usenet
#10: Jeg må rette dig amokk
Du sender vel kun linket til indmelding til dem du kender (under alle omstændigheder er det noget du selv gør, ikke noget Smart-SMS gør). Og når de selv sender sms'erne ud, behøver de ikke give numrene ud.
Under bliv-medlem-siden står følgende punkt:
# Spamming av irc-kanaler,mailinglister etc med linker til din Smart-SMS-konto er strengt forbudt og vil føre til advarsler og mulig utestengelse.
Det må vel være det du søger?
Du sender vel kun linket til indmelding til dem du kender (under alle omstændigheder er det noget du selv gør, ikke noget Smart-SMS gør). Og når de selv sender sms'erne ud, behøver de ikke give numrene ud.
Under bliv-medlem-siden står følgende punkt:
# Spamming av irc-kanaler,mailinglister etc med linker til din Smart-SMS-konto er strengt forbudt og vil føre til advarsler og mulig utestengelse.
Det må vel være det du søger?
Dette her lyder alt for mistænktsom til at være godt, men okay, det kan da være det virker. (Sig til hvis nogen får penge fra dem).
Det generelle problem er vel, at MLM ikke er ulovligt, i modsætning til pyramidespil. De to ting minder meget om hinanden. Så en generel regl er, at når man hører ordet MLM, kan man godt forholde sig som var det pyramidespil.
Det generelle problem er vel, at MLM ikke er ulovligt, i modsætning til pyramidespil. De to ting minder meget om hinanden. Så en generel regl er, at når man hører ordet MLM, kan man godt forholde sig som var det pyramidespil.
Så vidt jeg kan regne ud, så kommer det til at koste virksomheder mindst 1,75kr pr. SMS-reklame de vil sende ud. Det lyder af _rigtigt_ meget synes jeg - og det får det hele til at virke utroværdigt.
Der er på ingen måde noget odiøst i muliti level marketing, eller network marketing som det også bliver kaldt. Begrebet er meget gammelt, og der er ikke noget som helst ulovligt i det.
Her er et par links så folk kan sætte sig bedre end i sagen:
Historie og fakta bag MLM:
http://www.berg-marketing.dk/netvaerk.htm#networkm...
hvad siger forbruger rådet:
http://www.forbrug.dk/oss/1009/
/Søren
Her er et par links så folk kan sætte sig bedre end i sagen:
Historie og fakta bag MLM:
http://www.berg-marketing.dk/netvaerk.htm#networkm...
hvad siger forbruger rådet:
http://www.forbrug.dk/oss/1009/
/Søren
#14 >
1 krone du får... 3x25 øre ud i ledene... Plus 20 øre for selve SMS´en :)
1.95...
20 øre mere end din udregning, men det bliver det da slet ikke bedre af :)
Hvem vil give så mange penge for det?
Jeg mener! En SMS gemmer man jo ikke altid! Og da slet ikke hvis der er reklamer i... Og hvem gider huske på adressen?
Det er jo ik ligefrem fordi man kan smide et link i en SMS :)
Hvis der er noget firma der hopper på det, så har de da den lammeste marketingsansvarlige nogensinde!
Og selvom det passede det hele OSV, så ville jeg ikke modtage 3-4 SMS´er om dagen!
Også selvom jeg kunne få 1.000 ekstra pr år... No way :)
*tastefejl går til Red Barnet :)
1 krone du får... 3x25 øre ud i ledene... Plus 20 øre for selve SMS´en :)
1.95...
20 øre mere end din udregning, men det bliver det da slet ikke bedre af :)
Hvem vil give så mange penge for det?
Jeg mener! En SMS gemmer man jo ikke altid! Og da slet ikke hvis der er reklamer i... Og hvem gider huske på adressen?
Det er jo ik ligefrem fordi man kan smide et link i en SMS :)
Hvis der er noget firma der hopper på det, så har de da den lammeste marketingsansvarlige nogensinde!
Og selvom det passede det hele OSV, så ville jeg ikke modtage 3-4 SMS´er om dagen!
Også selvom jeg kunne få 1.000 ekstra pr år... No way :)
*tastefejl går til Red Barnet :)
Nej. Det er jo stadig kun i beta stadiet. Så vidt jeg er orienteret er det planen at de går officielt i luften omkring maj. Det er derfor folk er helt oppe og køre over at lave netværket nu. Når det først går i luften er vi mange der mener det kommer til at gå rigtig stærkt.
/Søren
/Søren
De skrammende ligheder med pyramide spil, og det at man højst sandsynligt ikke slipper for at modtage reklame sms efter en evt. opsigelse/afmelding, desuden tror jeg at prisen for annoncører ligger for højt. Alt dette får projektet til at virke usmageligt for mig...
Bare første punkt alene (ligheder til pyramidespillene) får mig til at væmmes ved ideen og folkene bag, håber det bliver gjort ulovligt. Synes generelt at MLM er noget bævl (bare tænk på den lange række tupperware parties).
Bare første punkt alene (ligheder til pyramidespillene) får mig til at væmmes ved ideen og folkene bag, håber det bliver gjort ulovligt. Synes generelt at MLM er noget bævl (bare tænk på den lange række tupperware parties).
#18-21
mon ikke i skulle læse den nyhed om emnet,som er på forsiden af newz i dag?
#19 "er vi mange der mener det kommer til at gå rigtig stærkt."
okay nu ved jeg så ikke om i nogen sinde har oplevet lignende firmaer som tilbyder guld og grønne skove for at tilmelde sig alt muligt reklame-gejl, men jeg tror sgu det er meget få % af dem som nogen sinde udbetalte en krone til deres kunder...
og seriøst, 3 kr om dagen eller hvor meget man kan få, tja hvorfor så ikke bare finde 3 flasker og gå i netto med dem?
mon ikke i skulle læse den nyhed om emnet,som er på forsiden af newz i dag?
#19 "er vi mange der mener det kommer til at gå rigtig stærkt."
okay nu ved jeg så ikke om i nogen sinde har oplevet lignende firmaer som tilbyder guld og grønne skove for at tilmelde sig alt muligt reklame-gejl, men jeg tror sgu det er meget få % af dem som nogen sinde udbetalte en krone til deres kunder...
og seriøst, 3 kr om dagen eller hvor meget man kan få, tja hvorfor så ikke bare finde 3 flasker og gå i netto med dem?
#22 tommya:
Jeg er ret sikker på, at du har misforstået konceptet bare MLM. Grundlæggende er det ganske lovligt og yderst effektivt indenfor visse brancher. Der er nok en grund til, at Tupperware på verdensplan beskæftiger omkring 950.000 sælgere; det tal taler for sig selv.
Forskellen på om det er lovligt eller ej ligger ikke kun i, om man skal værge nye medlemmer, men om der er tale om et håndgribeligt produkt. Der er vist ingen tvivl om, at Tupperware derfor ikke er ulovligt hvorimod Internet-koncepter som Smart-SMS og WGI er langt mere tvivlsomme.
Jeg er ret sikker på, at du har misforstået konceptet bare MLM. Grundlæggende er det ganske lovligt og yderst effektivt indenfor visse brancher. Der er nok en grund til, at Tupperware på verdensplan beskæftiger omkring 950.000 sælgere; det tal taler for sig selv.
Forskellen på om det er lovligt eller ej ligger ikke kun i, om man skal værge nye medlemmer, men om der er tale om et håndgribeligt produkt. Der er vist ingen tvivl om, at Tupperware derfor ikke er ulovligt hvorimod Internet-koncepter som Smart-SMS og WGI er langt mere tvivlsomme.
Hvad er problemet?? Køb dog et billigt taletids-nummer.. Tilmeld det nummer... brug den medfølgende taletid.. (Man får som regel mere taletid en det koster at købe nummeret)... og Tja.. se om det virker/kan betale sig at være med..
Og tja.. at de sender rundt til et taletids-simkort man har liggende i sin skuffe.. det kan vel komme ud på ét? Spørgsmålet er så om de tjekker numrene.. for normalt skal man jo tanke sin taletid op for at beholde nummeret.. Hvis de ikke tjekker det (Da det jo nok bliver maskinelt afsendte beskeder) .. Kan det jo være man faktisk kan sidde og tjene på et nummer man slet ikke har mere ;) .. Kan være de er smarte de MLM dimser.. så må vi vel bare være ENDNU smartere???
Og tja.. at de sender rundt til et taletids-simkort man har liggende i sin skuffe.. det kan vel komme ud på ét? Spørgsmålet er så om de tjekker numrene.. for normalt skal man jo tanke sin taletid op for at beholde nummeret.. Hvis de ikke tjekker det (Da det jo nok bliver maskinelt afsendte beskeder) .. Kan det jo være man faktisk kan sidde og tjene på et nummer man slet ikke har mere ;) .. Kan være de er smarte de MLM dimser.. så må vi vel bare være ENDNU smartere???
"Køb dog et billigt taletids-nummer.. "
KØB? dvs. betale penge for noget, som MÅSKE giver penge? NOT!
"Hvis de ikke tjekker det (Da det jo nok bliver maskinelt afsendte beskeder)"
du skal nok se, at deres SMS gateway (hvis de nogen sinde får en) kan se, hvilke beskeder der modtages og hvilke der ikke gør... ligesom rapporterne på en alm. mobil.
"Køb dog et billigt taletids-nummer.. "
KØB? dvs. betale penge for noget, som MÅSKE giver penge? NOT!
"Hvis de ikke tjekker det (Da det jo nok bliver maskinelt afsendte beskeder)"
du skal nok se, at deres SMS gateway (hvis de nogen sinde får en) kan se, hvilke beskeder der modtages og hvilke der ikke gør... ligesom rapporterne på en alm. mobil.
Jeg betvivler skam ikke at tupperware parties er lovlige, jeg kommer med min egen personlige holdning. Jeg kan ikke fordrage konceptet. Jeg sammenligner ikke tupperware parties med pyramidespil, men kommer med det som en fodnote til MLM.
Jeg betvivler stærkt Smart-SMS integritet og jeg tvivler på at de skulle have nogen som helst grund til at stoppe med at udbrede sms reklamerne efter endt abonnoment med dem.
Jeg betvivler skam ikke at tupperware parties er lovlige, jeg kommer med min egen personlige holdning. Jeg kan ikke fordrage konceptet. Jeg sammenligner ikke tupperware parties med pyramidespil, men kommer med det som en fodnote til MLM.
Jeg betvivler stærkt Smart-SMS integritet og jeg tvivler på at de skulle have nogen som helst grund til at stoppe med at udbrede sms reklamerne efter endt abonnoment med dem.
Hejsa - Vil blot fortælle at en tilsvarende model, i lighed med smart-sms, allerede findes på dansk. Hvorfor mon ikke den er omtalt i denne tråd.....Fordi den ikke markedsføres via mlm.....dvs. at vækst potentialet vil tage laaaaaang tid. I kan være imod mlm eller for. Men I er alle hoppet i med begge ben....I har bevist Spies' gamle parole, : dårlig omtale er bedre end ingen omtale.... ;-) Tjek dog www.smart-spar.dk - Dette koncept blev startet for mere end 1 år siden. Den traditionelle reklame vej er åbenbart ikke særlig effektiv. Jeg har lige henvist Jer til en hjemmeside. Jeg har ikke tjent penge på det. Men I, som ikke forstår forskellen på mlm og pyramidespil, kan nu tilmelde Jer den danske model. Dermed kan I gøre 1 ung mand til en økonomisk velhavende fyr og bagefter bekræfte hinanden i at I skam har truffet det rigtige sms reklamevalg!!. I MLM forretning, har I selv en reél mulighed for, via langsigtet og vedholdende team arbejde, at skabe egen virksomhed. Risikoen er op til Jer selv. Vil I arbejde eller brokke jer over andres gåpåmod ? Hvis udgangspunket/opfattelsen er, at det ikke kan lade sig gøre, så kan det ikke lade sig gøre.
Der er lige belvet skrevet en positiv artikkel om Smart-sms
Den kan læses her:
http://www.vianett.no/sak/001827.asp
/Søren
Den kan læses her:
http://www.vianett.no/sak/001827.asp
/Søren
#29 funbiz:
Det er ganske rigtigt, at deltagelse i et pyramidespil kan være en indbringende forretning, men du glemmer det væsentligste, at det ikke er alle der har samme muligheder i et pyramidespil pga. den hierakiske struktur. Hvis man kommer med tidligt, så har man således gode chancer for at tjene penge, men derefter aftager mulighederne.
Det er ganske rigtigt, at deltagelse i et pyramidespil kan være en indbringende forretning, men du glemmer det væsentligste, at det ikke er alle der har samme muligheder i et pyramidespil pga. den hierakiske struktur. Hvis man kommer med tidligt, så har man således gode chancer for at tjene penge, men derefter aftager mulighederne.
Til #30 - Nej, det er ikke min side med "smart-spar" Men bare en oplysning omkring at konceptet allerede eksisterer. At jeg skriver 1 indlæg og "roser" det til skyerne, er jeg ikke enig i.
til #32 - Ja, du har fuldstændig ret i, at et pyramidespil har mange tabere. Forklar mig hvorfor mlm er anderledes. Vil nemlig gerne høre om du forstår forskellen på de 2 modeller.
I et pyramidespil, er det baseret på REN medlemshvervning. Ingen tilgang af medlemmer, ingen udbetalinger til "toppen"
MLM : Baseret på salg til egene kunder, formidling af varer, serviceydelser. Gentagne køb - gentagne indtægter! Ganske som en fysisk forretning. Sagt på en enkel måde,:
For mange pizza bikse = For få kunder til hver enkelt. Den som driver en proffesionel pizza forretning, tjener typisk mere end den, som ikke gør og vil dermed sandsynligvis overleve i branchen! Enig ?
Har det noget at gøre med hvem som kom først ??? Nej vel, den enkeltes kreativitet og arbejdssomhed er forskellen.
At bygge en organisation, er ikke og må ikke være et krav. Det er det vel heller ikke i smart-sms. Men du kan selv regne på indtægten i konceptet, hvis du ikke gør det. Derfor gider jeg ikke bruge tid på det.
Et selskab som FLP (Forever Living Products) er et eksempel på ægte MLM. Det er dem med Aloe Vera produkter. Hvis det var svindel og humbug, tror jeg ikke de ville få lov til at præsentere deres forretning på den danske ambassade i Oslo om kort tid.! Dette er ikke desto mindre tilfældet.(jeg er ikke rep. for selskabet)
Indtjeningen i et koncept, som smart-sms er ikke særlig stor under alle omstændigheder. Vi taler minimale royalties til den enkelte. Men billig markedsføring for en virksomhed, som beytter sig af kundekartoteket i smart-sms.
Virksomheder, som opererer på traditionel vis, medregner disse reklameomkostninger i prisfastsætningen af en vare. Det er IKKE med til at forøge en vares værdi. Men det skaber en synliggørelse af varen i offentligheden. Husk på at mlm selskaber er meget usynlige i medie billedet, da de benytter sig af mund til øre metoden via reps.
Dermed kan annoncekrone afhængige medier(aviser,TV ugeblade etc.) se dem, som en trussel på indtægtssiden. En dreven journalist har derfor let spil. Fru Hansen vil ikke kunne overskue et usmageligt angreb fra en journalist, som vil mistænkeliggøre hende, pga. hendes bi-job. Derfor bakker folk tilbage i medierne når der udøves ikke-objektiv kritik af mlm branchen!
Ved at benytte mlm, kalkulerer en virksomhed reklameomkostninger på en anden måde, da de tilbyder almindelige mennesker en bi-indtægt eller mere, istedet for at bruge dem på de alt for dyre annoncer. Dermed sikrer de at firmaet ikke spenderer alle likvider på reklame(salgsprovision), uden en sikkerhed for salg. Den eneste usikkerhed for firmaet, består i om folk ikke VIL tjene penge. Men istedet ligge på sofaen.....og brokke sig over at andre gør det.
Jeg annoncerer ikke med min egen forretning på et forum, som dette. Jeg har et stort netværk af kontakter. Jeg undgår nogle, da de ikke gider at skabe egen forretning, men hellere vil bidrage i andres.
Vores økonomiske risiko i en mlm baseret forretning er tæt på ingenting. De fleste mennesker opnår ikke de resultater, de drømmer om. For med tiden går det op for dem at, der kræves en veholdende indtsats for at nå til tops. I samfundet er der desuden en tendens til, at give andre skylden for alskens ulykker.(mlm brancehn er ingen undtagelse) Vi har tilsyneladende ingen nævneværdig indflydelse på vor egen skæbne og muligheder.
Det er derfor mange mennesker er tilfredse med, at overlade landets og egen skæbne i hænderne på vore politikere. Og ifølge mange borgeres ytringer i de seneste uger, er der RIGTIG mange tabere i dette "pyramidespil" ;-)
En rigtig god dag til alle...(mlm eller ikke)
til #32 - Ja, du har fuldstændig ret i, at et pyramidespil har mange tabere. Forklar mig hvorfor mlm er anderledes. Vil nemlig gerne høre om du forstår forskellen på de 2 modeller.
I et pyramidespil, er det baseret på REN medlemshvervning. Ingen tilgang af medlemmer, ingen udbetalinger til "toppen"
MLM : Baseret på salg til egene kunder, formidling af varer, serviceydelser. Gentagne køb - gentagne indtægter! Ganske som en fysisk forretning. Sagt på en enkel måde,:
For mange pizza bikse = For få kunder til hver enkelt. Den som driver en proffesionel pizza forretning, tjener typisk mere end den, som ikke gør og vil dermed sandsynligvis overleve i branchen! Enig ?
Har det noget at gøre med hvem som kom først ??? Nej vel, den enkeltes kreativitet og arbejdssomhed er forskellen.
At bygge en organisation, er ikke og må ikke være et krav. Det er det vel heller ikke i smart-sms. Men du kan selv regne på indtægten i konceptet, hvis du ikke gør det. Derfor gider jeg ikke bruge tid på det.
Et selskab som FLP (Forever Living Products) er et eksempel på ægte MLM. Det er dem med Aloe Vera produkter. Hvis det var svindel og humbug, tror jeg ikke de ville få lov til at præsentere deres forretning på den danske ambassade i Oslo om kort tid.! Dette er ikke desto mindre tilfældet.(jeg er ikke rep. for selskabet)
Indtjeningen i et koncept, som smart-sms er ikke særlig stor under alle omstændigheder. Vi taler minimale royalties til den enkelte. Men billig markedsføring for en virksomhed, som beytter sig af kundekartoteket i smart-sms.
Virksomheder, som opererer på traditionel vis, medregner disse reklameomkostninger i prisfastsætningen af en vare. Det er IKKE med til at forøge en vares værdi. Men det skaber en synliggørelse af varen i offentligheden. Husk på at mlm selskaber er meget usynlige i medie billedet, da de benytter sig af mund til øre metoden via reps.
Dermed kan annoncekrone afhængige medier(aviser,TV ugeblade etc.) se dem, som en trussel på indtægtssiden. En dreven journalist har derfor let spil. Fru Hansen vil ikke kunne overskue et usmageligt angreb fra en journalist, som vil mistænkeliggøre hende, pga. hendes bi-job. Derfor bakker folk tilbage i medierne når der udøves ikke-objektiv kritik af mlm branchen!
Ved at benytte mlm, kalkulerer en virksomhed reklameomkostninger på en anden måde, da de tilbyder almindelige mennesker en bi-indtægt eller mere, istedet for at bruge dem på de alt for dyre annoncer. Dermed sikrer de at firmaet ikke spenderer alle likvider på reklame(salgsprovision), uden en sikkerhed for salg. Den eneste usikkerhed for firmaet, består i om folk ikke VIL tjene penge. Men istedet ligge på sofaen.....og brokke sig over at andre gør det.
Jeg annoncerer ikke med min egen forretning på et forum, som dette. Jeg har et stort netværk af kontakter. Jeg undgår nogle, da de ikke gider at skabe egen forretning, men hellere vil bidrage i andres.
Vores økonomiske risiko i en mlm baseret forretning er tæt på ingenting. De fleste mennesker opnår ikke de resultater, de drømmer om. For med tiden går det op for dem at, der kræves en veholdende indtsats for at nå til tops. I samfundet er der desuden en tendens til, at give andre skylden for alskens ulykker.(mlm brancehn er ingen undtagelse) Vi har tilsyneladende ingen nævneværdig indflydelse på vor egen skæbne og muligheder.
Det er derfor mange mennesker er tilfredse med, at overlade landets og egen skæbne i hænderne på vore politikere. Og ifølge mange borgeres ytringer i de seneste uger, er der RIGTIG mange tabere i dette "pyramidespil" ;-)
En rigtig god dag til alle...(mlm eller ikke)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund