mboost-dp1
SMB "status_duplicate_name"
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg prøver forgæves at få adgang til et share på min windows8-pc fra min windows phone via en app, der hedder sharefolder.
Den brokker sig dog over, at der findes et "duplicate name on network"... hvilket der ikke gør. 192.168.2.100 er telefonen og 192.168.2.101 er min pc.
http://pastebin.com/tD9C8PZR
Fejlen er i linje 22 og 23.
Nogen der har nogle gode bud? Jeg kan sagtens tilgå sharet fra min egen pc ved at tilgå \\192.168.2.101\share$.
kasperd - jeg hidkalder dig.
Den brokker sig dog over, at der findes et "duplicate name on network"... hvilket der ikke gør. 192.168.2.100 er telefonen og 192.168.2.101 er min pc.
http://pastebin.com/tD9C8PZR
Fejlen er i linje 22 og 23.
Nogen der har nogle gode bud? Jeg kan sagtens tilgå sharet fra min egen pc ved at tilgå \\192.168.2.101\share$.
kasperd - jeg hidkalder dig.
Det kan godt være at jeg forstår mig på mange protokoller, men SMB er ikke en af dem. Alt hvad jeg nogensinde har haft brug for at vide om SMB er at den kører over TCP. Til gengæld har jeg ret godt styr på TCP.XorpiZ (1) skrev:kasperd - jeg hidkalder dig.
Det pakkedump du linker til er i et format jeg aldrig har set før, men jeg kunne dog gennemskue nok til at se, at der er en enkelt TCP forbindelse, og der sker intet usædvanligt på TCP laget.
På TCP niveau er alt i skønneste orden. Dit problem må ligge højere oppe i stakken. En fejl som hedder duplicate name giver bare ikke ret meget mening på det sted. Den ville give mere mening i en name service. Men i så fald burde fejlen forekomme inden den åbner TCP forbindelsen.
Foregår der anden kommunikation samtidigt? Det ville være værd at undersøge om der foregår noget multicast DNS eller lignende.
Jeg har engang set problemer med Windows + Mac OS X, fordi Mac OS X fik rodet sine to IP adresser sammen (en på kablet netværk og en på trådløst). Og det blev ret forvirrende af at Windows prøvede med en lille håndfuld forskellige variationer af DNS over både IPv4 og IPv6 for at slå navnet op.
kasperd (2) skrev:Det pakkedump du linker til er i et format jeg aldrig har set før, men jeg kunne dog gennemskue nok til at se, at der er en enkelt TCP forbindelse, og der sker intet usædvanligt på TCP laget.
Det er fra Microsofts Netmonitor-tool, da Winpcap ikke virker i Windows 8 :<
Jeg kan afsløre, at det virker her på jobbet, hvor min tlf connecter til en Server 2008, så jeg tror måske, det er en opsætningsfejl et sted på min pc. Må lige kigge lidt nærmere på det i aften.
Jeg er dog lidt skuffet over, at du ikke er SMB-ekspert. Det ligner da ikke noget :)
XorpiZ (5) skrev:Nej, der er kun to maskiner tilsluttet netværket og ingen af dem har samme navn, desværre.
Ja det ville sgu også være for let hvis det var der fejlen var. :) Men det er nu meget rart lige at få styr på basis inden man begynder på de helt tungefejlsøgnings tricks
Når jeg skal overføre filer mellem maskiner, bruger jeg ssh.XorpiZ (3) skrev:Jeg er dog lidt skuffet over, at du ikke er SMB-ekspert. Det ligner da ikke noget
Har du prøvet at sammenligne pakkedumps fra de to situationer?XorpiZ (7) skrev:Jeg hælder dog som sagt mest til, at der er en indstilling i Windows 8, der spærrer, eftersom det virker uden problemer på vores filserver her på jobbet.
kasperd (11) skrev:Har du prøvet at sammenligne pakkedumps fra de to situationer?
Nu har jeg ihvf. Jeg kan se en enkelt forskel:
TCP:Flags=...A.R.., SrcPort=Microsoft-DS(445), DstPort=52242
Den dukker ikke op på den fejlramte maskine. Det er så vidt jeg kan se, serveren der sender besked til klienten om, hvilken port der er "OK".
Jeg prøver lige med Wireshark - det er nemmere at overskue synes jeg.
bjoeg (13) skrev:Duplicate name på begge netværk?
Langt ud i tågen teori:
Du har en maskine på jobbet med et share du tilgår, med samme navn som en maskine derhjemme?
Din telefon kan ikke finde finde ud at skelne mellem disse 2.
Nej, det er kun derhjemme, den brokker sig. Der er to pc'ere med hver deres navn og så min telefon forbundet til netværket derhjemme.
Her på arbejdet fungerer det uden problemer - kan både forbinde til et share på en server 2008 og på en XP-maskine.
Så jeg hælder som sagt mest til, at det er en opsætningsfejl på min Windows 8-maskine.
Vil det sige at serveren sender STATUS_DUPLICATE_NAME i begge tilfælde?XorpiZ (12) skrev:Nu har jeg ihvf. Jeg kan se en enkelt forskel:
TCP:Flags=...A.R.., SrcPort=Microsoft-DS(445), DstPort=52242
At serveren sender en TCP pakke med reset flaget sat er ikke noget godt tegn. Men hvis det først sker når forbindelsen alligevel er ved at blive lukket, så er det ikke noget at bekymre sig om.
Jeg synes også Wireshark er nemmere at overskue, men det er måske heller ikke nogen helt fair sammenligning, da jeg er mere vant til Wireshark.XorpiZ (12) skrev:Jeg prøver lige med Wireshark - det er nemmere at overskue synes jeg.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.