mboost-dp1
SMS Services
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hello..
Jeg har nu oplevet et par gange at blive tilmeldt diverse SMS services, senest en eller anden rygestop service hos Kræftens Bekæmpelse. Der er åbenbart nogen der synes det er sjovt.. Oh well, det var egentlig ikke så meget det jeg ville skrive om.
Er der slet ikke nogen krav til sådanne services? Beskeden jeg fik var:
Så jeg skal altså selv afmelde noget som jeg ikke har tilmeldt mig. Og endda bruge en SMS på det, ikke at det ødelægger budgettet, men det er princippet i det.
Samtidig kan personen tilmelde mig servicen igen hvert øjeblik det skulle være.
Jeg ville men det var på sin plads at kræve 2 funktioner ved sådan nogle services:
1. SMS bekræftelse på at man vil modtage tjenesten
2. Mulighed for helt at blackliste sit nummer fra tjenesten
Hvad synes i? Og findes der overhovedet nogen krav til det?
Jeg har nu oplevet et par gange at blive tilmeldt diverse SMS services, senest en eller anden rygestop service hos Kræftens Bekæmpelse. Der er åbenbart nogen der synes det er sjovt.. Oh well, det var egentlig ikke så meget det jeg ville skrive om.
Er der slet ikke nogen krav til sådanne services? Beskeden jeg fik var:
Hej jesper. Du er nu tilmeldt "Slut Med Smøger". Du kan afmelde ved at sende teksten: "røgfri afmeld" til 1204. (Gratis SMS + alm SMS takst)
Så jeg skal altså selv afmelde noget som jeg ikke har tilmeldt mig. Og endda bruge en SMS på det, ikke at det ødelægger budgettet, men det er princippet i det.
Samtidig kan personen tilmelde mig servicen igen hvert øjeblik det skulle være.
Jeg ville men det var på sin plads at kræve 2 funktioner ved sådan nogle services:
1. SMS bekræftelse på at man vil modtage tjenesten
2. Mulighed for helt at blackliste sit nummer fra tjenesten
Hvad synes i? Og findes der overhovedet nogen krav til det?
Det er gratis.
Ting der koster penge, skal man bekræfte via en sms.
btw, jeg har i 2 år nu modtaget smser fra scandlines.. Det er meget hyggeligt, fordi så tror andre folk man har vildt mange venner selvom det bare er færgerne der er forsinket. O_o
Ting der koster penge, skal man bekræfte via en sms.
btw, jeg har i 2 år nu modtaget smser fra scandlines.. Det er meget hyggeligt, fordi så tror andre folk man har vildt mange venner selvom det bare er færgerne der er forsinket. O_o
Magten (1) skrev:som jeg ikke har tilmeldt mig
Det har du da netop ved at give din mail/tlf nummer ud til folk du ikke kan stole på :)
I det her tilfælde var servicen så gratis, så det ville ikke stoppe før jeg afmeldte den.
Men selvom servicen er gratis kan den hurtigt blive et irritationsmoment hvis man har tilpas irriterende person i den anden ende som bliver ved med at tilmelde en.
Det ville være nærliggende, ikke mindst for firmaers egen skyld, at kræve en bekræftelse selv på gratis services. (lige indtil en newz'er kommer og påpeger at de ikke må kalde den gratis når det koster en SMS :D)
Sådan mente jeg nok det var.
Hehe, jeg tænkte nok den ville komme :)
I det her tilfælde var servicen så gratis, så det ville ikke stoppe før jeg afmeldte den.
Men selvom servicen er gratis kan den hurtigt blive et irritationsmoment hvis man har tilpas irriterende person i den anden ende som bliver ved med at tilmelde en.
Det ville være nærliggende, ikke mindst for firmaers egen skyld, at kræve en bekræftelse selv på gratis services. (lige indtil en newz'er kommer og påpeger at de ikke må kalde den gratis når det koster en SMS :D)
Sådan mente jeg nok det var.
Hehe, jeg tænkte nok den ville komme :)
Du kan vel kontakte dem og bede dem om at blokere dit nummer ellers melder du dem for spam. Om en anden tilmelder dig eller om det er en fejl i deres system er jo sådan set irrelevant for dig.
trylleklovn (6) skrev:melder du dem for spam
Det er måske at overdrive. de går jo for helvede ud fra at folk der besøger 'kræftens bekæmpelse' ikke er nogen idioter der vil drive gæk....
Jeg har et par gange kontaktet dem bag servicen for at få dem til at blokere mit nummer. Svarene lød sådan ca "Det er ikke teknisk muligt".trylleklovn (6) skrev:Du kan vel kontakte dem og bede dem om at blokere dit nummer ellers melder du dem for spam. Om en anden tilmelder dig eller om det er en fejl i deres system er jo sådan set irrelevant for dig.
Kræftens Bekæmpelse har svaret mig nu (skrev til dem og foreslog bekræftelse samt mulighed for at blackliste sit nummer). De arbejder på nogle tiltag i deres SMS service som skal forhindre bl.a. det, så det lyder jo godt :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.