mboost-dp1
Smukfest (Skanderborg Festival)- Køling af øl
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Yes, så er jeg her igen! I lighed med sidste år bryder mine venner og mig nu hovederne med hvordan vi skal få kølet øl når vi skal til Smukfest (Skanderborg Festival)..
Det er første år vi skal afsted så vi har ingen anelse om hvad der findes af boder mm. Dog kender vi følgende restriktioner på den campingplads vi skal bo på (Kærlig Heden):
-Ingen strøm
-Ingen generatorer
-Ingen tøris
-Ingen huller i jorden
-Ingen biler på pladsen
Eftersom vi ankommer 4 dage før festivalen starter frygter vi lidt for vores lyst til kolde øl ikke kan blive tilfredsstillet under hele festivalen, medmindre vi køber øl på pladsen hvilket jo vil være noget dyrere end at slæbe nogle rammer med selv..
Så nu spørger jeg jer, kloge, rare, dejlige, intelligente og smukke mennesker: Kender i forholdene på denne campingplads?
Her tænker jeg bl.a. på om man kan købe is på pladsen? Hvis man kan det er der jo ingen fare for lunkne øl.
Forslag til andre måder at køle øl er meget velkomne, men jeg vil allerede nu gerne udelukke vådt papir og lade dem ligge i solen. Det bliver de ikke kolde nok af.
Der skal nok regnes med et flow på 5-10 øl i timen i dag- og aftentimerne.
Vi har overvejet at købe et lille ekstra telt, skære bunden op og grave et hul derinde som vi selvfølgelig fylder igen når det hele slutter.
Ellers har vi været ude i nogle godt isolerede flamingo kasser med is, evt i kombination med et hul i jorden.
Sidst men ikke mindst har vi overvejet engangs isposer...
Det er første år vi skal afsted så vi har ingen anelse om hvad der findes af boder mm. Dog kender vi følgende restriktioner på den campingplads vi skal bo på (Kærlig Heden):
-Ingen strøm
-Ingen generatorer
-Ingen tøris
-Ingen huller i jorden
-Ingen biler på pladsen
Eftersom vi ankommer 4 dage før festivalen starter frygter vi lidt for vores lyst til kolde øl ikke kan blive tilfredsstillet under hele festivalen, medmindre vi køber øl på pladsen hvilket jo vil være noget dyrere end at slæbe nogle rammer med selv..
Så nu spørger jeg jer, kloge, rare, dejlige, intelligente og smukke mennesker: Kender i forholdene på denne campingplads?
Her tænker jeg bl.a. på om man kan købe is på pladsen? Hvis man kan det er der jo ingen fare for lunkne øl.
Forslag til andre måder at køle øl er meget velkomne, men jeg vil allerede nu gerne udelukke vådt papir og lade dem ligge i solen. Det bliver de ikke kolde nok af.
Der skal nok regnes med et flow på 5-10 øl i timen i dag- og aftentimerne.
Vi har overvejet at købe et lille ekstra telt, skære bunden op og grave et hul derinde som vi selvfølgelig fylder igen når det hele slutter.
Ellers har vi været ude i nogle godt isolerede flamingo kasser med is, evt i kombination med et hul i jorden.
Sidst men ikke mindst har vi overvejet engangs isposer...
Køb et billigt køleskab - stik en ven/kammerat/kollega/tilfældig fjols 500kr for strøm og ulejlighed, og sæt det til hos ham/hende*.
*Virker selvfølgelig bedst hvis vedkommende bor i Skanderborg, og gerne tæt på ;-)
*Virker selvfølgelig bedst hvis vedkommende bor i Skanderborg, og gerne tæt på ;-)
Altså det blive alligevel regnvejr og pisse koldt om natten til skanderborg, så øllene bliver ikke varme.
Vi plejer at have dem til at stå hjemme eller hos nogen i nærheden der har strøm og hente når der bliver brug for dem.
Men hvis det ikke er muligt for jer ville jeg tro at en flamingoboks med is ville være den bedste løsning. Jeg mener at man plejer at kunne få fat i is i nærheden af campingpladsen, men når Kærligheden ligger fucked op langt væk fra alting ved jeg ikke om der er en bod i nærheden.
Ellers har vi tidligere byttet et par lunkne øl med en pose is fra skraldeholdet, men ved ikke om de har is mere efter der er flyttet rundt på holdene. Det burde dog være muligt at finde noget hvis man går sig en tur igennem Skanderborg.
Vi plejer at have dem til at stå hjemme eller hos nogen i nærheden der har strøm og hente når der bliver brug for dem.
Men hvis det ikke er muligt for jer ville jeg tro at en flamingoboks med is ville være den bedste løsning. Jeg mener at man plejer at kunne få fat i is i nærheden af campingpladsen, men når Kærligheden ligger fucked op langt væk fra alting ved jeg ikke om der er en bod i nærheden.
Ellers har vi tidligere byttet et par lunkne øl med en pose is fra skraldeholdet, men ved ikke om de har is mere efter der er flyttet rundt på holdene. Det burde dog være muligt at finde noget hvis man går sig en tur igennem Skanderborg.
#2/3
Vi kender ingen der bor i nærheden så det bliver desværre lidt svært. Og Kærlig Heden ligger så vidt jeg kan se ret langt fra det meste :P Men hvis der er steder at købe is i selve Skanderborg (der ligger ingen McD i nærheden så vidt jeg kan se) så er det jo ikke være end at vi kører derind om formiddagen og handler lidt. I samarbejde med en flamingoboks må det kunne holde lidt.
Man skal jo være beredt ;) Og det bliver pissegodt vejr, bare vent og se! :D
Vi kender ingen der bor i nærheden så det bliver desværre lidt svært. Og Kærlig Heden ligger så vidt jeg kan se ret langt fra det meste :P Men hvis der er steder at købe is i selve Skanderborg (der ligger ingen McD i nærheden så vidt jeg kan se) så er det jo ikke være end at vi kører derind om formiddagen og handler lidt. I samarbejde med en flamingoboks må det kunne holde lidt.
Man skal jo være beredt ;) Og det bliver pissegodt vejr, bare vent og se! :D
Vådt stykke bomuld (tørre-klud?) + smidt over øl + sollys = kolde øl.
Blev foreslået i en anden tråd engang.
Blev foreslået i en anden tråd engang.
XorpiZ (8) skrev:Det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen :D
Virker ligesom sved gør :P Vands fordampning trækker energi ud det nedenunder.
Noget af det gør, men Kærlig Heden gør ikke så vidt jeg kan se på sidste års kort (helt nede i venstre hjørne).
Lunkne øl er jeg ikke god til.. De vil hellere op end ned :(
Noget af det gør, men Kærlig Heden gør ikke så vidt jeg kan se på sidste års kort (helt nede i venstre hjørne).
Lunkne øl er jeg ikke god til.. De vil hellere op end ned :(
Kølemetode der ikke kræver strøm som forslag til en der søger en kølemetode der ikke kræver strøm = irellevant.
Presser Rating-hatten idag Pewbe? :P
Hvis i er i bil kunne i eventuelt have noget der kræver strøm i bilen. Parkeringspladsen er tættere på end festivalpladsen, og det skulle faktisk være muligt at komme med bussen den vej (I forhold til ind imod pladsen...).
Og tingene er næsten mere sikre på parkeringspladsen end i et telt.
Og tingene er næsten mere sikre på parkeringspladsen end i et telt.
...hmmm lyder som om jeg selv skal fylde garagen med øl, og køre i pendul fart til Skanderborg, selvom der er et stykke, lader det til at kunne betale sig ;-)
Vi har kigget på dem her http://iceworks.dk/v2.0/?forside=25+kg+isterninger... i forbindelse med Roskilde.
Det ku' være at det var løsningen?
Kunne ikke forestille mig andet end at de sælger is på Maccen i stilling... Ellers gør de ude i Viby som godt nok er lidt længere væk(århus). Ved vi tager 30 kroner for en 7-10 liter, gætter på det er det samme der :)
Vi har også kigget på noget lignende, men jeg vil ikke regne med at de holder mere end 2,5-3 dage. Det kunne være en mulighed til de første dage og så ellers bare fylde beholderen op løbende i løbet af ugen.Chewy (20) skrev:Vi har kigget på dem her http://iceworks.dk/v2.0/?forside=25+kg+isterninger... i forbindelse med Roskilde.
Det er som regel kun steder hvor de har rigtig travlt de ikke sælger ud af det, da de ikke vil risikere at løbe tør.. Så jeg håber de ikke har travlt :PRainmeter (21) skrev:løsning, men lidt besværlig at have med at gøre i længden tror jeg :P
[quote=kinaholm (22)]Kunne ikke forestille mig andet end at de sælger is på Maccen i stilling... Ellers gør de ude i Viby som godt nok er lidt længere væk(århus). Ved vi tager 30 kroner for en 7-10 liter, gætter på det er det samme der :)
Så er det jo næsten en officiel uofficiel newz tur!Fjolle (23) skrev:@Magten Ja, jeg er der hele ugen. Højest sandsynligt på Kærlig Heden.
En dyr metode er en CO2-slukker.
Pas lidt på med da du hurtigt kan sprænge flasker med den
Ved ikke hvad der sker men en dåse men mon ikke den holder lidt bedre?
Pas lidt på med da du hurtigt kan sprænge flasker med den
Ved ikke hvad der sker men en dåse men mon ikke den holder lidt bedre?
SlettetBruger (13) skrev:Kølemetode der ikke kræver strøm som forslag til en der søger en kølemetode der ikke kræver strøm = irellevant.
Magten (1) skrev:Forslag til andre måder at køle øl er meget velkomne, men jeg vil allerede nu gerne udelukke vådt papir og lade dem ligge i solen. Det bliver de ikke kolde nok af.
Fjolle (27) skrev:Anakardian (25) skrev:En dyr metode er en CO2-slukker.
En Co2 slukker er heller ikke den bedste ide at have til at ligge i et telt...
Hvorfor ikke? Kan da ikke se noget problem med en CO2-slukker?...
Men kan fortælle af erfaring at de fungerer knald godt! Ca 6-8 sekunder for en sixpack Carlsberg ;)
Thoroughbreed (28) skrev:Fjolle (27) skrev:Anakardian (25) skrev:En dyr metode er en CO2-slukker.
En Co2 slukker er heller ikke den bedste ide at have til at ligge i et telt...
Hvorfor ikke? Kan da ikke se noget problem med en CO2-slukker?...
Men kan fortælle af erfaring at de fungerer knald godt! Ca 6-8 sekunder for en sixpack Carlsberg ;)
Fulde mennesker får pludselig sjove idéer...
Fjolle (30) skrev:Af samme grund man ikke har den i biler. En co2-slukker tømmer sig selv når den bliver over 55 grader varm. Ikke specielt sundt at sove sådan et sted.
Svjv skal den over 70 grader? Men ja, det er selvfølgelig rigtigt at det ikke er sundt at sove i 50+ grader ;-)
Jeg har en CO slukker i bilen - har haft det i godt 5 år nu, har aldrig haft problemer?
Fjolle (33) skrev:Mener at de sagde 55 da jeg var brandmand. Men falk skriver godt nok 60. Der er sikkert inflation :)
CO slukker er også det eneste der er godt til biler. Man skal bare sørge for at den ikke bliver for varm.
Lige netop! En pulverslukker er ikke meget værd i motorrummet ...
Hvis jeg husker det kan jeg lige læse i typegodkendelserne når jeg kommer ned på stationen i morgen ...
Når jeg tager til festival med mine kammerater, smutter vi altid forbi det lokale åle firma og får en masse flamingo/termokasser fyldt med is....
Det var måske en mulighed at kontakte et sted hvor de arbejder med fisk og hører om det kunne lade sig gøre at købe noget is billigt der...
og lad være med at bruge det til at putte i drinks.. Det smager ikke videre godt, men fungere godt til at køle ting ned med :)
Det var måske en mulighed at kontakte et sted hvor de arbejder med fisk og hører om det kunne lade sig gøre at købe noget is billigt der...
og lad være med at bruge det til at putte i drinks.. Det smager ikke videre godt, men fungere godt til at køle ting ned med :)
Magten (1) skrev:jeg vil allerede nu gerne udelukke vådt papir og lade dem ligge i solen. Det bliver de ikke kolde nok af.
Teknikken er ellers god nok, du skal bare justere udførelsen.
Jeg læste om en der havde lavet et sol-drevet øl-køleskab. Det var et lille træ-skab med vådt træ-kul på ydersiden, holdt fast med hønsenet. Så vidt jeg husker var der et mellemrum mellem træ og net på omkring 5 cm, hvor han bare hældte nogle trækul ned og vandede dem. Der kom rim-frost på indersiden.
Projektet er nok lige ambitiøst nok til dit formål, men det køler så også mere end rigeligt.
I stedet for papir, så prøv at bruge et godt lag tekstil som SlettetBruger er inde på. Jeg kan ikke forestille mig at papir kan gøre alverden, men et lagen eller et håndklæde er måske godt. Hvis i har fri adgang til koldt vand (har man ikke det på en campingplads?) vil i som minimum afkøle øllen ved at det kolde vand. Men med lidt held vil fordampningen afkøle yderligere.
Da jeg var på Roskilde Festival sidste år, tog jeg mine øl og lagde dem under teltdugen. Det gav kølige øl, ikke iskolde men rigeligt til at det ikke var nogen pine at drikke dem, der var endda kondens på dem engang imellem.
Jeg havde så mulighed for at lægge dem i en side hvor der ikke var meget sol. Inde i teltet placerede jeg så min taske med tøj så den stod ovenpå øllene.
Det vil jeg faktisk påstå er den absolut nemmeste metode at opnå kølige/kolde øl på. Den kræver jo ikke noget man ikke har med alligevel.
Jeg havde så mulighed for at lægge dem i en side hvor der ikke var meget sol. Inde i teltet placerede jeg så min taske med tøj så den stod ovenpå øllene.
Det vil jeg faktisk påstå er den absolut nemmeste metode at opnå kølige/kolde øl på. Den kræver jo ikke noget man ikke har med alligevel.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.