mboost-dp1

Søg efter det jeg indtaster

Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
19. mar. 2009 07:32
Er der nogen af jer som kender en søgemaskine som rent faktisk søger efter præcis det man indtaster ?

Du tænker måske at det var et bizart spørgsmål, det kan google da klare... Men nej. Google kigger i det man indtaster (Selv det i anførselstegn) og deler det op i bidder som den synes er gode at søge efter. Søger man feks efter "users\all users" så får man resultater som indeholder ordene "users" og "all users" og altså ikke den sammenhængende sætning som der ellers bliver bedt om.

Det at søge efter tegnsætningen præcis som man skriver er specielt vigtig hvis du søger efter programmerings kode. Der vil der være en enorm forskel på at søge efter "foreach(Banana myBanana in Bananas) og så at søge efter "for each banana mybanana bananas".

Jeg har forsøgt med google, live search og yahoo, men ingen af dem kan finde ud af at søge på den præcist angivne tekststreng, hvilket resulterer i et hav af forkerte resultater.
Gravatar #3 - Dreadnought
19. mar. 2009 09:39
Hvis jeg vil søge efter en sætning eller lign på google så erstatter jeg mellemrum, med enten - eller .
Gravatar #4 - Mort
20. mar. 2009 11:56
Dj Mortar (2) skrev:
http://www.google.com/codesearch?hl=en

Code search virker okay hvis du kun vil søge i source kode, men den virker ikke så godt hvis du vil søge efter artikler som indeholder kode eksempler eller hvis du vil søge efter forum posts som beskriver problemer med bestemt kode.

Dreadnought (3) skrev:
Hvis jeg vil søge efter en sætning eller lign på google så erstatter jeg mellemrum, med enten - eller .

Jeg har aldrig haft problemed med at søge efter sætninger uden speciel tegn, til det formål virker anførselstegn fint. Problemet opstår når jeg søger efter sætninger med en specifik tegnsætning, som feks "users\all users".
Gravatar #5 - myplacedk
20. mar. 2009 12:27
Det løser ikke problemet helt her, men med Google kan man komme et stykke ved at skrive "+" foran det man søger.

Hvis du fx. søger på "facebooks" (ikke at jeg aner hvorfor man skulle), så søger den også på "facebook", da det jo er samme ord. Men da "facebook" giver meget bedre resultater, ryger "facbooks"-hits ret langt ned.

Søg i stedet på "+facebooks", så får du lidt bedre resultater.

Men tegnsætning - det ser Google altså bort fra. :(

Flere tricks og mere nøjagtig info: http://www.google.com/support/websearch/bin/answer...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login