mboost-dp1

Søges: en god USB 2.0 Hub

Gå til bund
Gravatar #1 - Corholio
8. jul. 2011 08:53
Hej nørder,

jeg leder efter en god USB 2.0 (Full speed, samt powered) Hub. Antallet af porte er ikke forfærdeligt vigtigt, bare der er 4 stk, så er jeg godt tilfreds.

Hvad der er væsentligt er at jeg ikke ender med et no-good-bambus-sweatshop-usb-kopi-produkt der ikke kan levere nok throughput til mine USB-enheder.

Hvad har i af forslag, samt anbefalinger?

Lad mig høre.
Gravatar #2 - fjols
8. jul. 2011 09:08
Nu kan en USB port jo kun køre 480 mbit, så det er cirka 120 mbit pr. port i dit tilfælde.
Har du haft dårlige erfaringer med nogen siden du nævner det med throughput eller har du bare ikke taget hvad jeg skriver ovenfor med i din betragtning?

Jeg har kun selv brugt en af de billigste fra dealextreme, men det var kun til mus og headset, hvor jeg ingen problemer oplevede.
Gravatar #3 - Corholio
8. jul. 2011 09:30

Jeg har også købt diverse produkter fra dealextreme (eller ebay, det var i hvert fald sendt fra Hong Kong), og de har alle sammen (i hvert fald 2) ikke været i stand til at supportere min scanner, eller mit Logitech USB headset.

Jeg har lige indkøbt nogle Midi-controllere, og tør ikke tænke på hvad der sker når jeg tilslutter dem (mht. delay, etc.)

Derfor søger jeg efter en Hub som kan "levere varen", og derfor sigter jeg efter den har tilstrækkelig båndbredde, samt kan levere den, for enheden, krævede mængde strøm.
Gravatar #4 - fjols
8. jul. 2011 09:34
Okay, så forstår jeg bedre.
Hvis det var mig så ville jeg købe et kendt mærke fra edbpriser og så få den byttet på de 14 dages fuld returret hvis den ikke virker.

Det er vist alt jeg kan byde ind med.
Gravatar #5 - meh
8. jul. 2011 09:46
Gå evt. ned i en rigtig pc biks og få den vejledning du søger.
elgiganten, fona, expert, merlin, osv er ikke en rigtig pc biks.
Dog kan du være heldig at der er en nørd til stede der måske kan hjælpe.
Gravatar #6 - Corholio
8. jul. 2011 09:54

Jeg har erfaret at mængden af brugbar viden i min "lokale PC-biiks" er 1/1000 af hvad brugerne her på newz har at bidrage med.

Har surfet lidt rundt og fundet frem til denne:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=7...

Jeg synes ikke før at have "gået fejl" af belkin's produkter, så jeg forsøger med at bestille sådan en, og så må den jo ryge retur hvis den ikke klarer opgaven tilfredsstillende.

Tak for hjælpen.
Gravatar #7 - Daniel-Dane
8. jul. 2011 12:15
Det er sjovt, at du skriver DX, for jeg har købt denne (den billigste!) til min mor, og i den er tilsluttet en usb-højtaler, to printere og en mus. Det virker fint. (Og ja, printerne har selvfølgelig deres egen strømkilde.)
Gravatar #8 - meh
8. jul. 2011 12:46
Corholio (6) skrev:
Jeg har erfaret at mængden af brugbar viden i min "lokale PC-biiks" er 1/1000 af hvad brugerne her på newz har at bidrage med.
Enig, der er en bred "nørdet" viden her på newz.
Men når du søger så specifik et produkt, ville jeg mene at en pc biks med respekt for sig selv kan magte at rådgive dig til et brugbar produkt, endda demonstrere det for dig hvis der skulle være tvivl.
Der findes en del pc bikse i min by (Odense), hvor 2 ville kunne hjælpe med hvad du søger.
Naturligvis skal man have kritisk hatten på når man søger rådgivning i en fagbutik, ligesom her på newz :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login