mboost-dp1

Spammers

Gå til bund
Gravatar #1 - Rockstar
11. nov. 2011 02:47
Skal vi ikke gøre noget ved de spammers der kommer på dette forum? De poster fuldstændige ligegyldige og neutrale indlæg hvorefter de poster et link til deres forretning eller whatever?
Et godt eksempel er brugeren Timelord!
Hvad kan vi gøre udover at rate deres indlæg dårligt her og deres websider dårligt på www.trustpilot.dk?

Jeg vil hellere have en flamewar med en der kommer med hånlige argumenter end at skulle glo på sådan noget ligegyldigt reklame pis..

MVH
Christian

PS. har jeg eventuelt overset en "anmeld for spam" funktion?
Har kun været aktivt deltagende i debatterne siden juni månede herinde, hvor jeg besluttede mig for at oprette en bruger..
Gravatar #2 - Mort
11. nov. 2011 07:07
Det her forum er stort set umodereret, hvilket vil sige at det er brugerne og kun brugerne der kan gøre noget ved en spammer.

Hvis der bliver indført en "Anmeld spam" funktion, så vil den hurtigt blive misbrugt til at anmelde de indlæg som folk ikke er enige i, ligesom flamebait ratings bliver brugt til det i dag. Forskellen er blot at en anmeld spam funktion vil tage tid fra newz crew'et, tid som i forvejen er meget begrænset herinde.

Der er mig bekendt heller ikke nogen forum regler som forbyder folk at spamme eller sælge wow accounts herinde. Uden sådanne regler er der ikke nogen baggrund for at bortvise spammere.
Gravatar #3 - BlackFalcon
11. nov. 2011 07:41
Kunne man evt. få SCA til at implementere, at hvis man har folk på sin ignore-liste (under "ret" / "relationer"), så er indlæggene fra disse automatisk minimeret (på samme måde som man kan gøre ved folk med lav karma)?

PS. Ved godt jeg beder om julegaver før tid her :)
Gravatar #4 - fjols
11. nov. 2011 07:45
Det sker da allerede?
Gravatar #5 - Mort
11. nov. 2011 09:03
Ja, det sker allerede.

Til gengæld så vil en tråd med et nyt indlæg, fra en ignoreret person, stadig blive vist som at der er nye indlæg.
Gravatar #6 - fjols
11. nov. 2011 09:04
Ja, det har jeg også foreslået blev lavet om, men det ville ifølge bnm eller hvad han nu hedder være for tidskrævende at lave i forhold til hvad man får ud af det.
Gravatar #7 - Fjolle
11. nov. 2011 09:11
Er det ikke noget med at karma-systemet ikke bliver opdateret eller noget i den stil?
Gravatar #8 - Rockstar
11. nov. 2011 09:37
det skulle man ikke tro det bliver..
Eller skal man poste et bestemt antal indlæg før det har én effekt? For der er da et par stykker af disse spammers der burde have meget dårlig karma nu...
Gravatar #9 - Daniel-Dane
11. nov. 2011 10:01
1. Man anmelder brugeren
2. SCA skimmer listen over indlæg fra brugeren
3. Brugeren og dens indlæg slettes
4. ???
5. Profit

Super hurtigt og nemt.
Gravatar #10 - Fjolle
11. nov. 2011 10:02
Daniel-Dane (9) skrev:
2. SCA skimmer listen over indlæg fra brugeren

Det har de jo slet ikke tid til. De har jo travlt med at finde på nye metoder hvor de kan narre brugerne til at klikke på deres reklamer.
Gravatar #11 - Mort
11. nov. 2011 10:05
Fjolle (10) skrev:
Det har de jo slet ikke tid til. De har jo travlt med at finde på nye metoder hvor de kan narre brugerne til at klikke på deres reklamer.

Hey, ny feature !

Når man klikker "Anmeld spam" så redirectes man til en reklameside !
Gravatar #12 - Daniel-Dane
11. nov. 2011 10:16
Altså, jeg har overvejet en "anmeld spam" til SNES, som sender en besked til Pernimanden, men jeg vil helst ikke spamme dette pragteksemplar på et menneske.
Gravatar #13 - Qw_freak
11. nov. 2011 12:40
kan i ikke lave en funktionalitet i SNES der Tæller brugere, mærkede som spammere, fra i forummet?
En sådan database over spammere kan evt ligge på Kynz.dk...

edit.
sådan at de slet ikke får deres post vist hvis de er spammere...
Gravatar #14 - Daniel-Dane
11. nov. 2011 13:14
Jo, sagtens. Det er supernemt. Problemet er bare, at de ikke forsvinder, og man ender med referencer i andre indlæg til et indlæg, man ikke kan se. Det er langt bedre at slette indlægget, så de ikke får pagerank.
Gravatar #15 - Qw_freak
11. nov. 2011 13:21
Daniel-Dane (14) skrev:
Jo, sagtens. Det er supernemt. Problemet er bare, at de ikke forsvinder, og man ender med referencer i andre indlæg til et indlæg, man ikke kan se. Det er langt bedre at slette indlægget, så de ikke får pagerank.

Helt enig, men så er det vi får et modereret forum hvilket vi jo ikke er tilhængere af som sådan, eller er vi...?
Gravatar #16 - fjols
11. nov. 2011 13:23
Man skal bare ikke kunne poste links og oprette tråde før en uge efter man er oprettet eller noget lignende.
Gravatar #17 - Qw_freak
11. nov. 2011 13:26
fjols (16) skrev:
Man skal bare ikke kunne poste links og oprette tråde før en uge efter man er oprettet eller noget lignende.

så tror jeg man mister en del nye brugere da de fleste ny brugere (tror jeg) kommer på forum for at få hjælp til et eller andet ...

Det var sådan jeg kom med ihvertfald.
Gravatar #18 - Daniel-Dane
11. nov. 2011 13:31
Nogle newz.dk-brugere går amok over tråde fra nye brugere. Det er ærgerligt. Ærgerlige mennesker. Det er heller ikke rigtig spam. Selv folk, som reklamerer for deres hjemmesider, er ikke spammere. Ignorér tråden. Hvis SCA mener, at de mister potentielle reklamepenge (det gør de ikke), kan de selv fjerne reklamerne.

Altså:
Vi fortsætter med at være umodereret, men det skal være muligt at fjerne v1agRa-spam og deslige. En nem løsning kunne være at give troværdige brugere visse administrationsrettigheder (en mini-admin aka mod), som kan fjerne spam og ikke andet.
Gravatar #19 - Alrekr
11. nov. 2011 13:37
Daniel-Dane (18) skrev:
En nem løsning kunne være at give troværdige brugere visse administrationsrettigheder (en mini-admin aka mod), som kan fjerne spam og ikke andet.

Tjah.. SCA skal vel næsten kigge en log efter for at se om Minimod nu også kun fjerner spam..

Apropos MiniSomething - hvad skete der med MiniatureZeus? Har han helt forladt os? Hans facebook indikerer at han har været i Kiev..
Gravatar #20 - Daniel-Dane
11. nov. 2011 14:17
Troværdig, Malthe, troværdig.
Gravatar #21 - Alrekr
11. nov. 2011 14:37
Daniel-Dane (20) skrev:
Troværdig, Malthe, troværdig.

Hvorfor nu blande mit navn ind i det? :(

Anyways, selvfølgelig skal det være en troværdig person, jeg forestiller mig Lingu..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login