mboost-dp1
Spammers
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Skal vi ikke gøre noget ved de spammers der kommer på dette forum? De poster fuldstændige ligegyldige og neutrale indlæg hvorefter de poster et link til deres forretning eller whatever?
Et godt eksempel er brugeren Timelord!
Hvad kan vi gøre udover at rate deres indlæg dårligt her og deres websider dårligt på www.trustpilot.dk?
Jeg vil hellere have en flamewar med en der kommer med hånlige argumenter end at skulle glo på sådan noget ligegyldigt reklame pis..
MVH
Christian
PS. har jeg eventuelt overset en "anmeld for spam" funktion?
Har kun været aktivt deltagende i debatterne siden juni månede herinde, hvor jeg besluttede mig for at oprette en bruger..
Et godt eksempel er brugeren Timelord!
Hvad kan vi gøre udover at rate deres indlæg dårligt her og deres websider dårligt på www.trustpilot.dk?
Jeg vil hellere have en flamewar med en der kommer med hånlige argumenter end at skulle glo på sådan noget ligegyldigt reklame pis..
MVH
Christian
PS. har jeg eventuelt overset en "anmeld for spam" funktion?
Har kun været aktivt deltagende i debatterne siden juni månede herinde, hvor jeg besluttede mig for at oprette en bruger..
Det her forum er stort set umodereret, hvilket vil sige at det er brugerne og kun brugerne der kan gøre noget ved en spammer.
Hvis der bliver indført en "Anmeld spam" funktion, så vil den hurtigt blive misbrugt til at anmelde de indlæg som folk ikke er enige i, ligesom flamebait ratings bliver brugt til det i dag. Forskellen er blot at en anmeld spam funktion vil tage tid fra newz crew'et, tid som i forvejen er meget begrænset herinde.
Der er mig bekendt heller ikke nogen forum regler som forbyder folk at spamme eller sælge wow accounts herinde. Uden sådanne regler er der ikke nogen baggrund for at bortvise spammere.
Hvis der bliver indført en "Anmeld spam" funktion, så vil den hurtigt blive misbrugt til at anmelde de indlæg som folk ikke er enige i, ligesom flamebait ratings bliver brugt til det i dag. Forskellen er blot at en anmeld spam funktion vil tage tid fra newz crew'et, tid som i forvejen er meget begrænset herinde.
Der er mig bekendt heller ikke nogen forum regler som forbyder folk at spamme eller sælge wow accounts herinde. Uden sådanne regler er der ikke nogen baggrund for at bortvise spammere.
Kunne man evt. få SCA til at implementere, at hvis man har folk på sin ignore-liste (under "ret" / "relationer"), så er indlæggene fra disse automatisk minimeret (på samme måde som man kan gøre ved folk med lav karma)?
PS. Ved godt jeg beder om julegaver før tid her :)
PS. Ved godt jeg beder om julegaver før tid her :)
1. Man anmelder brugeren
2. SCA skimmer listen over indlæg fra brugeren
3. Brugeren og dens indlæg slettes
4. ???
5. Profit
Super hurtigt og nemt.
2. SCA skimmer listen over indlæg fra brugeren
3. Brugeren og dens indlæg slettes
4. ???
5. Profit
Super hurtigt og nemt.
Altså, jeg har overvejet en "anmeld spam" til SNES, som sender en besked til Pernimanden, men jeg vil helst ikke spamme dette pragteksemplar på et menneske.
Jo, sagtens. Det er supernemt. Problemet er bare, at de ikke forsvinder, og man ender med referencer i andre indlæg til et indlæg, man ikke kan se. Det er langt bedre at slette indlægget, så de ikke får pagerank.
Daniel-Dane (14) skrev:Jo, sagtens. Det er supernemt. Problemet er bare, at de ikke forsvinder, og man ender med referencer i andre indlæg til et indlæg, man ikke kan se. Det er langt bedre at slette indlægget, så de ikke får pagerank.
Helt enig, men så er det vi får et modereret forum hvilket vi jo ikke er tilhængere af som sådan, eller er vi...?
fjols (16) skrev:Man skal bare ikke kunne poste links og oprette tråde før en uge efter man er oprettet eller noget lignende.
så tror jeg man mister en del nye brugere da de fleste ny brugere (tror jeg) kommer på forum for at få hjælp til et eller andet ...
Det var sådan jeg kom med ihvertfald.
Nogle newz.dk-brugere går amok over tråde fra nye brugere. Det er ærgerligt. Ærgerlige mennesker. Det er heller ikke rigtig spam. Selv folk, som reklamerer for deres hjemmesider, er ikke spammere. Ignorér tråden. Hvis SCA mener, at de mister potentielle reklamepenge (det gør de ikke), kan de selv fjerne reklamerne.
Altså:
Vi fortsætter med at være umodereret, men det skal være muligt at fjerne v1agRa-spam og deslige. En nem løsning kunne være at give troværdige brugere visse administrationsrettigheder (en mini-admin aka mod), som kan fjerne spam og ikke andet.
Altså:
Vi fortsætter med at være umodereret, men det skal være muligt at fjerne v1agRa-spam og deslige. En nem løsning kunne være at give troværdige brugere visse administrationsrettigheder (en mini-admin aka mod), som kan fjerne spam og ikke andet.
Daniel-Dane (18) skrev:En nem løsning kunne være at give troværdige brugere visse administrationsrettigheder (en mini-admin aka mod), som kan fjerne spam og ikke andet.
Tjah.. SCA skal vel næsten kigge en log efter for at se om Minimod nu også kun fjerner spam..
Apropos MiniSomething - hvad skete der med MiniatureZeus? Har han helt forladt os? Hans facebook indikerer at han har været i Kiev..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.