mboost-dp1

Spamtest ved google

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
15. dec. 2004 11:15
Her er en lille tekst om hvor effektive spammere egentlig er til at gætte e-mail adresser.

For lang tid siden fik jeg oprettet en gamil konto, som jeg ikke har brugt (har selv to mail-servere) og jeg lod kontoen indgå i et eksperiment jeg har kørede: Hvor lang tid går der før en ikke-publiceret adresse får spam?
I dette tilfælde adressen oprettet 7/9 2004 og siden 30/11 har jeg nu modtaget 33 spam-mails.

Er der andre der har oplevet samme tendens hos gmail eller hos andre mail-hosts (private/offentlige)?
Gravatar #2 - Magenta
15. dec. 2004 11:24
Jeg har haft en gmail account i ca. 2,5 måned og bruger den faktisk ikke, men har da modtaget 28 spam mails startende fra d. 30/11, så det passer skræmmende meget overens med det du skriver.

men ellers oplever jeg intet spam, min private email har jeg bruge i ca. 1½ år uden at modtage en eneste spam mail.
Gravatar #3 - Cyrack
15. dec. 2004 11:25
Hmmm, det virker underligt at vi begge har modtaget spam for første gang den samme dag.
Andre der har oplevet det samme?
Gravatar #4 - Kjellerup
15. dec. 2004 12:21

Ja, det har jeg også oplevet. Har haft min gmail siden 9/9-2004, uden at ha´ fået noget spam, indtil fornylig (30/11 passer meget godt). Nu får jeg 2-3 spammails om dagen. Der er kun 4-5 stykker der har min gmail-adresse, og den er i øvrigt ikke offentliggjort nogen steder.

Desuden, ser det ud til at spam-mailen overhovedet ikke er addresseret til mig, men derimod til en mail-addresse som kun minder om min. Meget underligt.
Gravatar #5 - TWFH
15. dec. 2004 12:34
Personligt har jeg ikke fået mere end et par enkelte spam-mails i nakken her på det sidste, med undtagelse af min ene Hotmail-konto som forleden dag fik 274 spam-mails - på en gang! Det sjove er så, at det var min "hovedkonto" hos Hotmail der fik alt skraldet - den jeg bruger til at skrive mig på mailinglister, deltage i konkurrencer og den slags, får så godt som intet.
Min Gmail har kun modtaget tre spammails siden jeg oprettede den her for nyligt, tror det var sidst i november engang.
Gravatar #6 - Cyrack
15. dec. 2004 12:52
#4 - Hjellerup

Nu jeg kigger efter er der heller ikke nogen af mailsne dr er adresseret til mig, alle navnene minder bare meget om min adresse... Garenteret en eller anden "smart" funktion der skal hjælpe dem der ikke kan huske adresserne på deres venner --- og sørge for at spammere ikke skal gætte nær så mange gange før der kommer spam igennem.... :-/
Gravatar #7 - Gruesome
15. dec. 2004 13:24
Har fået 3 phishing mails (eBay efterligning) i min tid med gmail. Jeg bruger min Gmail som hovedmail, men den er ikke skrevet op nogen steder så vidt jeg husker... Har slettet de mails, så ved ikke lige hvordan de var adresseret.
Gravatar #8 - buch
15. dec. 2004 20:00
modtager os 4-5 mails om dagen med spam i på min gmail hvor modtagen os minder om min mailmen ikke helt den samme det kan ikke være google derselv udsender spam for at se om deres spam filter virker?
Gravatar #9 - BurningShadow
15. dec. 2004 20:18
Mangler der ikke 16 tegn, i den tekst?
Gravatar #10 - buch
15. dec. 2004 21:06
ikke hvis man selv inde i hovedet kan sætte de tegn:P og det har du vist klaret? hehe
Gravatar #11 - sorensen
16. dec. 2004 05:46
Pudsigt... jeg har selv brugt gmail i nogle maaneder uden problemer, men lige omkirng den naevnte dato begyndte jeg ogsaa at modtage spam.. nu er jeg oppe paa 42 spammails og de er alle addresseret til adresser der ligner min meget!
Men spamfilteret fanger dem da godt..
Gravatar #12 - Ronson ⅍
16. dec. 2004 08:16
Hmm.. Har endnu ikke modtaget spam, men jeg har heller ikke brugt den nogen steder (som #4) ud over givet den mundtligt til folk der lige skulle sende mig noget.

Kan det ikke være fordi man bruger et navn der ligger tæt på noget generisk (engelsk) tekst eller meget brugte brugernavne? Hvilket mit ikke umiddelbart gør.
Det må folk der har modtaget spam jo kunne svare på :)
Gravatar #13 - Kjellerup
16. dec. 2004 10:39
#11 sorensen

Ja, det fik jeg ikke lige nævnt. De spammails jeg får, bli´r også alle fanget af spamfilteret. Så den store katastrofe er det ikke for mig, men det er meget mærkeligt.

#12 Ronson

[Kan det ikke være fordi man bruger et navn der ligger tæt på noget generisk (engelsk) tekst eller meget brugte brugernavne? Hvilket mit ikke umiddelbart gør.]

Min email er meget nem at regne ud, jeg har med vilje gjort det sådan, så folk bedre kan huske den. Men det der undre mig er, at de mails jeg får tilsyneladende ikke er addresseret til mig.
Gravatar #14 - The-Lone-Gunman
16. dec. 2004 10:50
Jeg får utrolig meget spam på min gmail. Det hele er spansk-sproget :S

Det kan højest sansynligt skyldes at min mailadresse, før @'et, er et alm. spansk ord.
Gravatar #15 - buch
16. dec. 2004 12:15
mit navn foran @ er pokana og jeg får mails hvor de er adreserede til pokemon:(
Gravatar #16 - PlattFuss6.7
30. dec. 2004 02:07
Jeg har ikke fået nogen spammails med gmail og har brugt det siden 8/9.
ved så ikke om det er . i min mail addresse foran @
Gravatar #17 - amokk
30. dec. 2004 16:38
har haft min account siden 15/9 har ikke modtaget noget... den har ikke været brugt overhovedet min account
Gravatar #18 - Wolly
3. jan. 2005 17:44
hehe samme her... jeg har ikke givet andre end et par venner mail adresse, men har også modtaget ca. 50 spam-mails!
Gravatar #19 - buch
3. jan. 2005 18:02
har virkelig modtaget stigende mængder spam siden jeg skiftede til gmail før i tiden fik jeg omkring 1 i ugen nu modtager jeg 4 om dagen:O og den hos gmail.com har jeg kun givet til venner
Gravatar #20 - amokk
3. jan. 2005 19:06
#19 så snart man giver en mailadresse ud, er man 99.9% sikker på at få spam...

LOL er det dig der også hedder pokana, og POHF_monty?

ok 1 ting er at man er lam nok til gøre sig mega upopulær... noget andet er så at man opretter ny bruger som om det gør alt bedre.

men den ultimative dumhed er da at afsløre sig selv i det!!!

(gad vide hvad dit nick nu bliver...)

tror måske du burde tænke mere over, at man på nettet ikke skal opføre sig anderledes end i den virkelige verden, og at man ikke skal sige noget, hvis man ikke turde sige det til en stor gut på det lokale værtshus (eller i dit tilfælde, den lokale fritidsklub)
Gravatar #21 - Gruesome
3. jan. 2005 19:33

Han er blevet afsløret i en anden tråd, og jeg synes da efter skiftet af nick, er hans attitude og brug af foraet blevet væsentligt bedre :).

Nogen gange skal der et helt nyt nick til for at kunne starte på en frisk.
Gravatar #22 - amokk
3. jan. 2005 19:41
den er måske blevet mindre arrogant, men stadig stadig med mange irriterende og irrelevante kommentarer

f.eks. her http://newz.dk/forum/item/51194/

og signaturen "spørg og lær!" er måske også lige lovlig lame...
Gravatar #23 - buch
3. jan. 2005 20:29
POHF_monty ER IKKE MIG!

amokk ja hvis du havde været lidt mere vågen så havde du bemærket at dette var min nye bruger for har ikke gjort noget specielt for at skjule det
Gravatar #24 - mELIeha
3. jan. 2005 22:07
Intet spam på min gmail ;) Men har heller ikke brugt den offentligt skulle jeg da mene.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login