mboost-dp1
Spil computer og kurer kræft og HIV/AIDS på samme tid!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Har altid syntes at projekter som SETI@HOME og FOLDING@HOME er nogle sjove og spændende projekter at deltage i. Derfor var jeg også helt på dupperne, da jeg læste om ”fold.it”, som er et lignende projekt, som University of Washinton står bag.
Kort og godt går det ud på at folde proteiner ligesom FOLDING@HOME. Forskellen er, at det er spil, hvor du selv skal pusle rundt med proteinerne for at opnå et godt resultat.
Jeg har nu spillet ”fold.it” et par timer, og det er faktisk rigtig sjovt, og så går min tid til et godt formål.
Jeg vil foreslå, at man kikker forbi:
www.fold.it og prøver det..
Jeg har desuden oprettet en gruppe:
Newz.dk
Software clients findes til Windows, Mac og Linux.
Happy folding!
Kort og godt går det ud på at folde proteiner ligesom FOLDING@HOME. Forskellen er, at det er spil, hvor du selv skal pusle rundt med proteinerne for at opnå et godt resultat.
Jeg har nu spillet ”fold.it” et par timer, og det er faktisk rigtig sjovt, og så går min tid til et godt formål.
Jeg vil foreslå, at man kikker forbi:
www.fold.it og prøver det..
Jeg har desuden oprettet en gruppe:
Newz.dk
Software clients findes til Windows, Mac og Linux.
Happy folding!
Det lyder genialt. Gad vide om de udnytter den menneskelige intelligens til nogle 'foldninger' som ikke kan udføres/gennemskues af computeren, eller om de bare prøver at tappe ind i en ny målgruppe?
Har altid, med inspiration fra S@H, drømt om en dag at lave et 'rigtigt' spil - f.eks. noget i retningen af Counter-Strike - hvor f.eks. fysikmotoren eller noget i den stil er skruet sådan sammen at den er i overstenstemmelse med en eller anden videnskabelig model, så f.eks. et vellykket 'kill' eller lign. automatisk vil kunne oversættes til et brugbart videnskabeligt resultat ... men det ser ud til at jeg bliver overhalet indenom :/
Har altid, med inspiration fra S@H, drømt om en dag at lave et 'rigtigt' spil - f.eks. noget i retningen af Counter-Strike - hvor f.eks. fysikmotoren eller noget i den stil er skruet sådan sammen at den er i overstenstemmelse med en eller anden videnskabelig model, så f.eks. et vellykket 'kill' eller lign. automatisk vil kunne oversættes til et brugbart videnskabeligt resultat ... men det ser ud til at jeg bliver overhalet indenom :/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.