mboost-dp1

Sport: landshold - umuligt at se? (debat)

Gå til bund
Gravatar #1 - Wraith
4. jun. 2011 16:53
Hej newz'ere...
Jeg har undret mig over noget i et par år efterhånden, og det er:

Hvorfor er landskampe ikke tilgængelige på licensbetalte kanaler, men derimod alle 'specielkanalerne'.

Her tænker jeg blandt andet på den kamp, der bliver spillet i aften i fodbold, som kun vises på kanal 9 (så vidt jeg kunne finde frem til), men også Danmarks ishockeylandsholds medvirken i A-VM. Jeg kan forstå at kampe som champions league, formula 1 løb samt uvigtige landskampe bliver sendt på diverse kanaler, men idet at vi betaler til holdende gennem blandt andet skat, så burde vores licenspenge da i det mindste gå til at kunne se vigtige kampe..

Please enlight me, og kom med jeres input! (og ja.. det var lige en sur trøffel fra min side af!)

mvh.
Wraith
Gravatar #2 - trylleklovn
4. jun. 2011 16:55
Har du et link til en wiki artikel på det der "fodbold" ?
Gravatar #3 - Wraith
4. jun. 2011 16:59
trylleklovn (2) skrev:
Har du et link til en wiki artikel på det der "fodbold" ?

Har jeg skrevet fodbold?? min fejl!! :D
Gravatar #4 - Alrekr
4. jun. 2011 17:37
Nu kan det godt være at jeg husker forkert, men får DBU ikke kun penge gennem Tipsmidlerne, på lige linie med alle andre sportsforeninger?
Gravatar #5 - LinguaIgnota
4. jun. 2011 17:49
Jeg er lykkelig hver gang, mine licenspenge ikke går til at vise sport. Lykkelig!
Gravatar #6 - Daniel-Dane
4. jun. 2011 17:53
Lingu lever altså i en konstant eufori.
Gravatar #7 - Ronson ⅍
4. jun. 2011 18:56
Jeg kan heller ikke se nogen grund til jeg skal betale for alverdens kampe. Skal ALLE danske landsholdskampe så vises på must carry-kanaler? Bordtennis? Skak? Curling? Hammerkast? Fodtennis? Jai Alai?

Nej tak, flyt hele lortet over på et par sportskanaler og lad folk købe abonnement og/eller ppv.
Gravatar #8 - freesoft
4. jun. 2011 19:06
Enig med Ronson
Gravatar #9 - hgul
4. jun. 2011 19:43
newz-Wraith (1) skrev:
Hvorfor er landskampe ikke tilgængelige på licensbetalte kanaler, men derimod alle 'specielkanalerne'.

Landskampe spillet på udebane har DBU ingen rettigheder til, det er derfor modstanderens fodboldforbund der kan sælge kampen.

Jeg går ud fra, at de så sælger til dem der byder den største pose penge, og i det her tilfælde er det åbenbart Canal 9 der villige til at betale mest.

Heldigvis kan vi se Kessler, der forhåbentlig giver den oppustede franskmand et lag tæsk ;-)
Gravatar #10 - Magten
5. jun. 2011 18:50
LinguaIgnota (5) skrev:
Jeg er lykkelig hver gang, mine licenspenge ikke går til at vise sport. Lykkelig!
Ja for genudsendelser er langt federe at se..
Gravatar #11 - Slettet Bruger [787529567]
5. jun. 2011 18:55
Rocky 1 for 5. gang i år på DR HD? WHY NOT!

Tja, jeg har det fint med at sport bliver på sportskanaler.
Gravatar #12 - Magten
5. jun. 2011 19:11
SlettetBruger (11) skrev:
Rocky 1 for 5. gang i år på DR HD? WHY NOT!
Ja eller et af de utallige Søren Ryge afsnit..

Og hvorfor skal vi se på svenske og britiske krimi serier som mildest talt har elendige skuespillere? Så vil jeg mene at dansk sport er noget mere relevant.

Men hey, de kan også bare fortsætte som nu.. Så kan jeg bedre retfærdiggøre at jeg ikke betaler tv licens, men bruger min penge på at købe det sport jeg gerne vil se.
Gravatar #13 - trylleklovn
5. jun. 2011 19:21
Magten (10) skrev:
Ja for genudsendelser er langt federe at se..

Øh.. Ja?
Gravatar #14 - LinguaIgnota
5. jun. 2011 19:56
Søren Ryge > Sport. Også hvis det er en genudsendelse.
Gravatar #15 - Ronson ⅍
5. jun. 2011 20:08
Søren Ryge er faktisk noget af det mest sete og sælgende (Anders og Julius-DVD'en), så det ville da være tåbeligt af DR hvis de ikke lavede en helvedes masse udsendelser og genudsendte dem. Det er billigt og trækker seere og - helt ærligt - det er sgu da bedre end så meget andet på tv for tiden.
Gravatar #16 - Daniel-Dane
5. jun. 2011 20:34
LinguaIgnota (14) skrev:
Søren Ryge > Sport. Også hvis det er en genudsendelse.
Af en genudsendelse af en genudsendelse...
Gravatar #17 - drbravo
5. jun. 2011 21:48
Jeg sad også og trak håret ud af mig hoved tilbage i september da danmarksmesterskaberne på betonunderlag blev afholdt uden TV-dækning. Hvad er det for et u-land vi bor i?!
Gravatar #18 - Alrekr
5. jun. 2011 22:12
drbravo (17) skrev:
Hvad er det for et u-land vi bor i?!

Knock yourself out.
Gravatar #19 - Mnc
6. jun. 2011 06:53
Hold da fast, der forsvandt lige et kvarter. ;D
Det er ikke ligefrem paratviden det hele derinde. :P

Nu er det da vist også rygepause.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login