mboost-dp1

Steve Wozniak: Windows Phone is more beautiful and intuitive than Android, it's 'no contest'

Gå til bund
Gravatar #2 - Mnc
28. apr. 2012 13:57
Baseret på trådens overskrift, er det så ikke lidt svært at finde ud af?

Så skal man give 2 smartphones til folk som aldrig har haft en smartphone før, men som forstår hvad den kan bruges til.
Der er vel forsvindende få mennesker tilbage, som ikke har set/prøvet en smartphone.
Gravatar #3 - XorpiZ
28. apr. 2012 14:51

Hvorfor?

Hvis Wozniak brugte meget mindre tid på at kunne finde rundt i WP end i Android, så er det vel allerede der intuitivt.
Gravatar #4 - Daniel-Dane
28. apr. 2012 15:57
Det er bare trist, at "intuitiv interface" fokuseres mere på end effektivitet.
Gravatar #5 - Alrekr
28. apr. 2012 16:12
Det har Woz også fokus på. Han mener bl.a. at Android har visse funktionaliteter som Apple mangler - især stemmegenkendelse.
Gravatar #6 - Magten
30. apr. 2012 20:48
Why People Love Windows Phone

3 gode grunde hvor de 2 første er nogle af dem jeg fremhæver når folk spørger mig hvad jeg kan lide ved min telefon.
Gravatar #7 - Barkane
30. apr. 2012 21:20
Jeg har Lumia 800 og jeg overvejer seriøst at skifte til Android.
Manglende udmelding af opgraderingsmuligheder for 2. generation Windows Phones til Apollo skaber usikkerhed og dermed holder mig i at købe Lumia 900 som også er født med 7.5 mango.
Gravatar #8 - PoulErik
30. apr. 2012 22:01
Magten (6) skrev:

3 gode grunde hvor de 2 første er nogle af dem jeg fremhæver når folk spørger mig hvad jeg kan lide ved min telefon.

Hvad fremhæver du af dårlige ting ?
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
1. maj 2012 03:49
Jeg må være den perfekte testpilot!..

Jeg har prøvet Android et par gange (XPERIA Arc og en HTC-whatever) og har aldrig prøvet WP

Gik selv fra Windows Mobile til iOS 4

- giv mig en Android-whatever og en Lumia 800 - så skal jeg den satme nok finde ud af hvad der er mest intuitivt ..

... Det skal dog også lige siges, at grunden til at jeg købte en iPhone 4 kontra SE XPERIA Arc var fordi at Arc'en var umulig at finde rundt i ...
Gravatar #10 - Magten
1. maj 2012 05:39
PoulErik (8) skrev:
Magten (6) skrev:

Hvad fremhæver du af dårlige ting ?
-Søgeknappen som kun virker til Bing og ikke kan disables

-At de fede ting i Maps kun virker i USA.

-Manglen på wifi hotspot (selvom det er op til producenterne at enable den feature)

-Manglende VPN

-Manglende management i enterprise brug (kommer dog med næste version af Windows InTune)

-Zune/WP Connector for Mac.. Ingen af delene fungerer særlig godt synes jeg

Det var lige hvad jeg kunne komme på nu her..

Gravatar #11 - Alrekr
1. maj 2012 07:55
Thoroughbreed (9) skrev:
... Det skal dog også lige siges, at grunden til at jeg købte en iPhone 4 kontra SE XPERIA Arc var fordi at Arc'en var umulig at finde rundt i ...

SEs skin er da også det absolut værste.
Gravatar #12 - Brugernavn
1. maj 2012 09:07
Magten (10) skrev:
-At de fede ting i Maps kun virker i USA.

Ja, jeg savner at det er så nemt at finde, hvad man har brug for i nærheden. Det fungerer meget bedre med Google Maps til Android.
Gravatar #13 - Brugernavn
1. maj 2012 09:08
Spuce (7) skrev:
Manglende udmelding af opgraderingsmuligheder for 2.

Ja, det er rigtigt dumt at efterlade kunderne i usikkerhed. Særligt når de i forvejen har svært ved at skaffe kunder nok.
Gravatar #14 - Magten
1. maj 2012 09:15
Spuce (7) skrev:
Jeg har Lumia 800 og jeg overvejer seriøst at skifte til Android.
Manglende udmelding af opgraderingsmuligheder for 2. generation Windows Phones til Apollo skaber usikkerhed og dermed holder mig i at købe Lumia 900 som også er født med 7.5 mango.
Du overvejer at skifte fra en platform hvor du ikke ved om du får en opdatering, til en anden platform hvor du ikke ved om du får næste opdatering?

Det kan godt være det bare er mig, men jeg ville da nok vente på en udmelding og så tage en beslutning derefter.
Gravatar #15 - Brugernavn
1. maj 2012 09:17
Magten (14) skrev:
Du overvejer at skifte fra en platform hvor du ikke ved om du får en opdatering, til en anden platform hvor du ikke ved om du får næste opdatering?

Det giver god mening, dels fordi Android er mere færdigt og der er en masse hacks til ting, man savner, og dels fordi langt de fleste flagskibsmodeller bliver opdateret.
Gravatar #16 - Fjolle
1. maj 2012 09:19
Det giver vel bedre mening at vente et par måneder indtil han ved hvad der faktisk sker. Uanset hvad vil telefonen køre med Mango/Tango til oktober.
Gravatar #17 - Magten
1. maj 2012 09:24
Brugernavn (15) skrev:
Magten (14) skrev:

Det giver god mening, dels fordi Android er mere færdigt og der er en masse hacks til ting, man savner, og dels fordi langt de fleste flagskibsmodeller bliver opdateret.
Det kan godt være mine dårlige erfaringer med Android opdateringer der gør at jeg ikke stoler på en update fra producenten før jeg ser den.

Så kan man smide custom ROM's på osv.. Men det gider jeg ærlig talt ikke rode med på min primære telefon mere.
Gravatar #18 - Slettet Bruger [2661428163]
1. maj 2012 09:32
Brugernavn (15) skrev:
dels fordi Android er mere færdigt

Det sagde folk også tilbage ved 2.0.

Jeg kunne leve med min Lumia resten af mit liv. Det har jeg ikke kunne til de android enheder jeg har haft.
Så når man først er nået det punkt jeg er så er fremtidige opdateringer kun en bonus - hvor de på android er et must for at man gider ha telefonen.
Gravatar #19 - Brugernavn
1. maj 2012 09:37
SlettetBruger (18) skrev:
Jeg kunne leve med min Lumia resten af mit liv. Det har jeg ikke kunne til de android enheder jeg har haft.

Der er sket pænt meget fra 2 til 2.3. Det er et helt andet OS, og jeg kunne sagtens leve med det, resten af livet.

hvor de på android er et must for at man gider ha telefonen.

Det er længe siden, det har været sådan. IMO skal vi helt tilbage til Eclair.
Gravatar #20 - Alrekr
1. maj 2012 09:37
Det sagde folk også tilbage ved 2.0.

Så når man først er nået det punkt jeg er så er fremtidige opdateringer kun en bonus - hvor de på android er et must for at man gider ha telefonen.

Android 2.3 var godt. Android 4.0 er genialt.
Gravatar #21 - Brugernavn
1. maj 2012 09:39
Alrekr (20) skrev:
Android 2.3 var godt. Android 4.0 er genialt.

Jeg kører stadig 2.3, men jeg har også en sindssygt god ROM/kernel combo, der får den til at køre en hel del mere glidende end min HTC Titan og min iPad 2.
Gravatar #22 - Slettet Bruger [2661428163]
1. maj 2012 10:24
Ved ikke hvad der var på min Asus Transformer til sidst.. Men det kunne jeg ikke leve med. :-(

Det var aldrig min intention at bruge en telefon til at browse nettet med, men damn IE mobile kører godt. Jeg er ham tråden loader hurtigere på telefon end på min nye pc :P
Gravatar #23 - Brugernavn
1. maj 2012 10:40
SlettetBruger (22) skrev:
Ved ikke hvad der var på min Asus Transformer til sidst.. Men det kunne jeg ikke leve med. :-(

Honneycomb var for hurtigt ude af døren, og var Googles første bud på et tablet OS. Det kan slet ikke sammenlignes med deres telefon OS'er.

SlettetBruger (22) skrev:
Det var aldrig min intention at bruge en telefon til at browse nettet med, men damn IE mobile kører godt. Jeg er ham tråden loader hurtigere på telefon end på min nye pc :P

Nyere android browsere er både lige så hurtige og bedre til at rendere sider end IE til WP7, IMO.
Gravatar #24 - Slettet Bruger [2661428163]
1. maj 2012 10:45
Brugernavn (23) skrev:
IMO.

Tvivler jeg ikke på :-) Den eneste måde man ved om det er blevet bedre er at man bliver ved med at købe den platform man er utilfreds med :D
Der var ingen "wins" ved android ved mit behov.
Gravatar #25 - Alrekr
1. maj 2012 10:47
SlettetBruger (24) skrev:
Den eneste måde man ved om det er blevet bedre er at man bliver ved med at købe den platform man er utilfreds med :D

Eller købe noget som opgraderes. Jeg har købt to Android-telefoner, og er kommet igennem 1.5, 1.6, 2.3 og 4.0. To versioner på hver telefon.
Gravatar #26 - Brugernavn
1. maj 2012 11:22
SlettetBruger (24) skrev:
Tvivler jeg ikke på :-) Den eneste måde man ved om det er blevet bedre er at man bliver ved med at købe den platform man er utilfreds med :D

Ikke kun IMO. Jeg støder med mellemrum på sider, jeg ikke kan se på WP7, men det sker ikke med Android.
Gravatar #27 - Slettet Bruger [2661428163]
1. maj 2012 11:35
Wouldnt know, jeg surfer sjældent - holder mig til en fast rotation af hjemmesider :P
Gravatar #28 - Barkane
1. maj 2012 17:52
Magten (14) skrev:

Det kan godt være det bare er mig, men jeg ville da nok vente på en udmelding og så tage en beslutning derefter.

Jeg venter skam også på udmelding af producenter og Microsoft. Men at købe Lumia 900 når der er usikkerhed omkring opgraderingsmuligheder er det ikke rigtig smart, og specielt når Lumia 900 er spritny mobil i markedet.

Jeg håber også på at 2. generation på WP kan opgraderes, dermed pisser man ikke på kunder der har investeret i WP.
Gravatar #29 - bbb2020
4. maj 2012 18:56
Brugernavn (12) skrev:
Ja, jeg savner at det er så nemt at finde, hvad man har brug for i nærheden. Det fungerer meget bedre med Google Maps til Android.

Hvad er det da du lige mangler, som din telefon ikke kan vise.

Åbn "Nokia kort", klik på den midterste knap i bunden af app'et, kaldet "Steder" og there you go.
Populære, Mad og drikke, Gå i byen og Shopping.

Hvad er det da du lige mangler, som din telefon ikke kan vise.
Gravatar #30 - Magten
4. maj 2012 18:59
Det kræver jo så en Nokia telefon? ;)

Åbner jeg "Maps" (Bing) og søger på pizza så finder den en by i Italien der hedder Pizzo :D
Gravatar #31 - bbb2020
4. maj 2012 19:04
Magten (30) skrev:
Det kræver jo så en Nokia telefon? ;)

Slog mig også lige, men da var det for sent at rette mit indlæg, da du jo kom først. Du får en relevant for den.
Gravatar #32 - Magten
4. maj 2012 19:05
Faster than light! Det er mig :)

Men vidste faktisk ikke Nokia Maps havde de features, skal jeg da lige have fortalt min lillebror hvis han heller ikke ved det :D
Gravatar #33 - Slettet Bruger [2661428163]
4. maj 2012 19:09
Findes der nogen god grund til at købe en Windows Phone der ikke er Nokia?
Gravatar #34 - Magten
4. maj 2012 19:13
Jeg er nu fint tilfreds med min Omnia W, men jeg vil da gerne have en Lumia 800.. Gider bare ikke skifte telefon nu, det må vente til WP8 er kommet :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login