mboost-dp1

støt hjernenedfrysning

Gå til bund
Gravatar #1 - vonB
12. aug. 2003 13:51
Smut ind på http://www.vonb.dk og smid en krone i bunken.. Så kan renters rente komme til sin ret, når jeg stiller træskoene.
Gravatar #2 - Acro
12. aug. 2003 14:20
Lad os alle leve evigt.

De fleste mennesker drømmer om det, men langt størstedelen af denne gruppe har intet at foretage sig i weekenden!

Det er en syg verden.
Gravatar #3 - seahawk
12. aug. 2003 14:24
#2:

ROFL! Vise ord! :)
Gravatar #4 - dyg
12. aug. 2003 19:16
Jeg ville da måske gerne leve evigt, hvis jeg kunne forblive i 20'erne og beholde mine venner og familie (noget af den). Hvis det indebærer at blive gammel og svag, så vil jeg sige nej tak. Håber da også at dø, inden jeg bliver til en grøntsag (straks er der nogen der siger: FOR SENT).
#5 - 13. aug. 2003 12:25
Du får jo en ny krop, når din hjerne bliver "genoplivet".
Det er skide smart
Gravatar #6 - Ngala
13. aug. 2003 12:27
Bare surt, hvis Mogens Glistrup vælger at nedfryse sin krop, og man ender med den :-/
Gravatar #7 - Yasw
13. aug. 2003 12:29
I en sci-fi bog jeg læser er der faktisk et ret interessant bud på hvordan man kan leve evigt. De har fremstillet et eller andet mega virtuelt netværk, som er ligeså virkeligt at befinde sig i som den rigtige virkeligheden. Så kobler de sig ind, og på en eller anden måde "kopiere" de hele deres sjæl og hukommelse ind i maskineret, og så kan de derfor leve der for evigt. Enda som guder, da de jo kan styre det hele.

Synes selv det lyder som en meget interessant at ide, at leve i en virtuel virklighed. Omend en smulle Matrix-agtigt, men alligevel. Kan man alligevel ikke mærke nogen forskel, så er der vel ikke noget at klage over :)
Gravatar #8 - dyg
13. aug. 2003 16:05
#7 - Er det ikke den der er skrevet af en dansker? Så en i Go' Morgen Danmark, der snakkede om han havde skrevet en bog a la the Matrix, han havde bare skrevet den inden Matrix udkom.
Gravatar #9 - Cyrack
13. aug. 2003 16:17
Har faktisk selv gået og leget med tanken, for hvis man ser lidt nøgternt på det, så er vores hjerne blot en forbistret kompliseret mængde elektriske og kemiske signaler, så hvis det er muligt at taget et snapshot af hele hjernen i løbet af nada tid burde man kunne simulere hvad der sker i hjernen her efter, og dermed kopiere tanker og bevisthed, og dermed burde en kopiering til en stor mainframe være en forholdsvis simpel sag. Største problem er at tage "billedet" af hjernen :-/
Gravatar #10 - funkymonkey
13. aug. 2003 16:32
problemet er jo bare det som sagt er en kopi, DU vil stadig dø og din kopi vil leve videre
Gravatar #11 - vonB
13. aug. 2003 16:43
I følge Alcor der har fornøjelsen af at fryse folk ned i -196 grader, er det muligt at bevare langtidshukommelsen.. Det håber jeg fanme, ellers vil jeg have pengene tilbage..
#12 - 13. aug. 2003 18:11
Nu også med specialtilbud, så du kan bringe en hilsen til dine kommende børnebørn!!...
Man kan jo ikke lade være med at donere!
Gravatar #13 - The-Lone-Gunman
13. aug. 2003 19:08
#7/9

Det minder mig om det der sker i et X-Files afsnit (Kill Switch 5x11).

Kort handler afsnittet om at nogle personer vil oploade deres hjerne til et AI program, hvorfra de så kan reagere Internettet...

Afsnittet er rigtig godt! Se det (og alle de andre afsnit).

Mere info end mit super korte referat, spoiler.

.
Gravatar #14 - Cyrack
13. aug. 2003 21:40
#10 - funkymonkey

problemet er jo bare det som sagt er en kopi, DU vil stadig dø og din kopi vil leve videre

Og hvordan vil kopien vide at den er en kopi? Jeg tror du tænker på at din 'sjæl' vil dø. Tænk på din hjerne som en stor fil, hvordan kan de se forskel på om den er blevet klonet eller om det er den originale? Det kan den ikke! Du vil tro at du er den originale person, ligesom den der er i kroppen, eneste forskel er at dig, som er i computeren, vil vide at du er kopien, baseret på nogle oplysninger du har opsamlet tidligere...
Gravatar #15 - RedCalf
14. aug. 2003 07:07
/me tror ikke han har noget at fryse ned ;o)
Gravatar #16 - popeye_2k
14. aug. 2003 07:51
Ku være man skulle lave såen en indsamling også, jeg kunne da godt fyre små 75.000$ af på en masse pis...

og hvad folk ikke ved har det ikke ondt af jo, så om man lige fryser ens hjerne ned eller får en ny bil ligger ingen vel mærke til..

Seriøst det er sq for plat den slags, gad vide om vonB har lært et par trix af hende der samlede ind til Silikone Bryster...

men hva da op til en selv om man gide forære penge væk =)
#17 - 14. aug. 2003 09:26
#15... takker for den bemærkning ;)

Det er som om folk her på newz.dk altid har en grundlæggende mangel på humor og en default negativ holdning til alt... well well..
Hvem skal ellers sige hej til jeres børnebørn? :)
Gravatar #18 - RedCalf
14. aug. 2003 10:56
Personligt ville jeg hellere hellere sætte penge i Adopt-a-Drunk for det er noget jeg kan forholde mig til :)
Gravatar #19 - MadDoG
14. aug. 2003 12:37
Jeg vil mene at det ik er fedt at leve for evigt.. altså ja tanken kan måske få en til at ville det.. men jeg vil hellere have et fedt liv nu.. og så lade min børnebørn og lignende.. leve livet længere ud i fremtiden.. jeg kan sq ik forestille mig at skulle leve så længe... det kan jeg bare ikke... sig hvad i vil.. men jeg vil ikke donere den enkel øre...
#20 - 14. aug. 2003 13:36
Hvem snakker om at leve for evigt?
Det drejer sig jo om at se hvad der sker om 500 år!.. Hvis en person ikke tænker på det eller har drømt om det, man man nok ambitioner i hverdagen..
#21 - 14. aug. 2003 13:37
man man nok INGEN ambitioner i hverdagen..
Gravatar #22 - Yasw
14. aug. 2003 13:45
#8 - Nej, mener jeg ikke. Den er skrevet af en englænder ved navn Tad Williams. Den første bog udkom i 1996 og den fjerde og sidste i 2001. Den minder nu ikke ret meget om Matrix i den forstand.

#10 - Hvis nu kopien er 100% med dig selv, så er den vel ligeså god, eller hvad? Det er jo netop den slags tanker bøger som denne skal ligge op til :)
Gravatar #23 - funkymonkey
15. aug. 2003 20:16
ja det ved jeg skam godt, men jeg er stadig hamrende ligeglad om en kopi med de samme tanker, erindringer o.v.s. lever videre når jeg dør
#24 - 16. aug. 2003 15:44
Hvor er det lige at det med KOPIER opstår i denne her debat.. not an option.
Gravatar #25 - Yasw
16. aug. 2003 16:28
#24 - Jeg tror jeg lagde op til det i #7.
Gravatar #26 - Jay Walker
17. aug. 2003 10:02

Hvor fedt er det lige at bli' kopieret? Man ender sq da bare inde på KaZaA eller en anden P2P-tjeneste...
Og så er der sikkert en fix lille nørd der finder ud af at lave et program, så disse virtuelle personer ka' downloades og bruges som slyngler i DooM 77. :-p

Mig ik' kopieres... Mig ve' kun dø én (1) gang...

^_^™
Gravatar #27 - Cyrack
17. aug. 2003 20:11
#23 - funkymonkey

ja det ved jeg skam godt, men jeg er stadig hamrende ligeglad om en kopi med de samme tanker, erindringer o.v.s. lever videre når jeg dør

Og hvordan ved du hvem der er den ægte? Hvis din krop dør under kopieringen er der vel stadig kun én dig? Din hukommelse vil ikke kunne se forskellen, og det jeg der blev kopieret fra vil aldrig opleve andet da det er dødt, dermed er 'du' stadig i live, du er blot flyttet over i et andet medie...

[I know, nu bliver det filosofisk]
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login