mboost-dp1

Streamer DR2?

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
5. dec. 2004 12:23
Der kommer en udsendelse på DR2 som jeg gerne vil se, men jeg kan ikke helt finde ud af om de har livestream.
Er der nogle af her der ved det?
Gravatar #2 - nightH
5. dec. 2004 13:37
tror jrg ikke lavede følgende søgning : streaming dr2
http://www.dr.dk/drsearch.php?query=streaming+dr2
og fik kun DR Friland (5 sider)
men du kan da prøve at se deres "Tip til søgning" guide selv om jeg tvivler, da den virker ret begrænset.
Gravatar #3 - buch
5. dec. 2004 14:09
synes hvertfald man burde kunne se alt deres tv nu når man betaler licens til det lort og så ikke selv kan modtage det
Gravatar #4 - BurningShadow
5. dec. 2004 14:38
Nu har jeg skrevet til dem, og det ser ud til at jeg om 14 dage for svar på om jeg kan se "Danmarks hemmelige atomforsvar" i aften :(
Gravatar #5 - carb
5. dec. 2004 14:42
DR2 kaldes ikke 'den hemmelige kanal' for ingenting;)
Gravatar #6 - buch
5. dec. 2004 14:46
#5 nej det kan vi godt blive enige om:P
Gravatar #7 - nightH
5. dec. 2004 15:25
#3 tja det har været oppe at vende flere gange her på newz, så lav en søgning hvis du vil vide mere, men jeg tvivler på at DU betaler licens (frit efter hukommelsen er du ca 15 år gammel), dine forældre gør nok.
jeg kender mange der ikke betaler licens og jeg er rørende enig med deres argumenter som kan koges ned til følgende :
1. de ser ikke DR + DR2 (flere af dem har ikke engang dem indkodet på deres tv) TV2 bliver jo betalt via reklamer.
tv3 og tv3+ gider de fleste af dem ikke glo på pga. for mange reklamer, og de betaler til deres fællesantenne(for at kunne modtage discovery, animal planet,bbc etc. etc.) så deres argument er at de betaler for hvad de ser via deres bidrag til deres fællesantenne samt at der er reklamer.
nogle af dem ser så en sjælden gang imellem noget fra DR eller DR2, og er også villige til at betale for det, forstået på den måde at de godt ville betale op til et par hundrede for de 5-10 timers tv som de ser fra de 2 stationer om året.
så kommer mit personlige dilemma : jeg er enig med dem, og ser selv sjældent DR eller DR2, men mener at DR bør forblive en Public service provider" (eller hvad det nu hedder), forstået på den måde at der skal være noget for alle (altså at man også tilgodeser programmer der kun har interesse for en lille del af befolkningen). hvis man så betalte for forbrug ville prisen for at se nogle af de "interesse-fattige" programmer blive alt for høj, medmindre man satte et loft på prisen, og så er vi tilbage hvor vi startede da det ville kræve at dem der kun ser programmer lavet til den brede befolkning ville skulle betale de penge der mangler i kassen for "interesse-fattige" programmer. dette er baseret på at der med garanti er nogle der vil finde det urimligt at når de kun ser "lægens bord" også skal betale en del af produktionsopkostningerne til "info om det grønlandske fangersamfund"

så er der andre der siger "drop licensen og opkræv der over skatten, så betaler alle"
problemet med den model er (i mine øjne) at DR desværre ikke lever op til deres forpligtelser, de sender alt for meget ulødig underholdning (importerede koncept-tv ad libitum) og for lidt (dansk)kvalitetsfjernsyn.
Gravatar #8 - buch
5. dec. 2004 15:49
jeg vil godt/de gamle betale for dr2 hvis vi kunne modtage det men det er der problemet er. vi kan bare ikke modtage det lort medmindre vi køber en boks som skulle lave noget digitalt crap med vores antenne så ville vi kunne se det men den koster bare 1400 kr. og det er ret meget at betale for noget der gør at man kan se noget man har betalt til de sidste 20 år
Gravatar #9 - amokk
5. dec. 2004 18:25
#7 og #8 check lige jeres fakta igen...

TV2 er OGSÅ betalt af licensen, og suppleret med reklamer.

Licensen forvaltes af DR men går også til alle de små lokale stationer osv.

den eneste station i DK som hverken er betalt af seere eller licens er TV Danmark...

DR2 har kun eksisteret de sidste 6-7 år...

i øvrigt er det en meget lille del af DK som ikke kan modtage DR2 via antenne, men det ville da være at foretrække, at kunne streame det eller i det mindste få et nedslag i licensen...

men så igen, hvad med dem der ikke har internet, de betaler også for DR's website

ligesom dem der ikke har parabol og ik kan tage DR2 betaler til at andre kan se det!
Gravatar #10 - buch
5. dec. 2004 18:48
#9 nej men så må man jo kigge på hvem har internet og hvem har parabol og dem der ikke har nogen af tingene skal så ikke betale for det!
Gravatar #11 - Kisbye
5. dec. 2004 18:58
#9 Nej, TV2 gik tidligere i år over til kun at være rent reklame finanseret.
Det blev gjort for at forberede at kommenende salg.
Gravatar #12 - buch
5. dec. 2004 19:00
#11 hvorfor skal vi andre så opkræves i licens?
Gravatar #13 - nightH
5. dec. 2004 19:28
#9 "Licensen forvaltes af DR men går også til alle de små lokale stationer osv.

den eneste station i DK som hverken er betalt af seere eller licens er TV Danmark..."

det vil jeg MEGET gerne se noget dokumentation på, for det bliver ikke nævnt noget sted på dr.dk/licens (som jeg kan finde ihvertfald) bortset fra det syntes jeg faktisk det er underligt at der ikke mere specifik info om hvad licensen går til (eks. 20 % går til at lave børnetv etc etc.) andet end den generelle smøre som de fyrer af her : https://www.dr.dk/licens/omlicensen.asp
og spørg mig ikke hvorfor det er en https-side, men det er åbenbart vigtigt for DR at der ikke er nogle fremmed der kan aflytte at jeg får at vide de generelle grunde til at betale licens ;-)
Gravatar #14 - Kjellerup
5. dec. 2004 22:00

Har du søgt under "licens" på tv2.dk?
Gravatar #15 - nightH
6. dec. 2004 00:39
#14 ja nu har jeg, og kan kort opsummere hvad jeg har fundet ud af :
TV2 og licens : her blev jeg forvirret, indtil jeg læste årsrapporten http://gfx.tv2.dk/info/2003aarsrapport.pdf
jeg citer :
"Som et led i privatiseringen af TV 2 blev licensen
reduceret fra 556,2 mio.kr. i 2002 til 151,1 mio.kr. i 2003,
mens driftstilskuddene til TV 2-regionerne nu overføres
direkte fra licenskontoret til regionerne. Nettovirkningen
udgør ca. -60 mio.kr."
ifølge nedstående link får TV2 70 mil. kr. i år: "Derudover får TV 2 to procent af den samlede licens - svarende til 70 mio. kr. - i 2004. TV 2-regionerne får 11 procent af licensen, mens DR får 86 procent. Den sidste procent går til lokalradio og -tv."
http://omtv2.tv2.dk/facts/article.php?id=462375
dette giver at minimum ca 12% (420 mio.)af licensen går til lokaltv/radio. det kunne være interessant at vide hvor meget DR bruger på lokale (danske) programmer.
herudaf kan man med lidt hurtig regning få følgende ca. tal :
DR: 3010 mio. tv2 regioner: 385 mio. lokaltv/radio: 35 mio.
disse tal holder meget godt hvis man læser videre på siden: "En licensbetalende husstand betaler ca. 43 kr. i licens til TV 2s hovedkanal i 2004" (43*50 = 2150 kr. licensen for 2004 er 2110 kr.) jeg har ikke kunnet finde det nogle steder, men ud fra de nedskæringer der har været i licensdelen til TV2, i forbindelse med privatiseringen af TV2, vil jeg gætte på at TV2 ikke modtager nogle licens penge i 2005.
en anden interessant side er Kulturministeriets "Privatiseringen af TV2 - Spørgsmål og svar" http://www.kum.dk/sw16498.asp
jeg kan specielt godt lide følgende linje: "Desuden sparer vi også danskerne for et trecifret millionbeløb i licens." aha, så må vi vel forvente meget mere kvalitetstv i fremtiden eftersom at licensen fortsætter med at stige (ihvertfald indtil 2007). (håbet er jo lysegrønt, jeg har dog en lurende mistanke om at det der "trecifret millionbeløb" går til at betale DR´s nye domicil.)
af andre interessante ting jeg har fundet om DR er f.eks. at alle egenproduktioner fra 2005 vil blive sendt i 16:9 format se
http://www.bfe.dk/BFE%20Bulletin/dato_for_afviklin...
der kan man også læse at forbrugerrådet presser på for at få politikerne til at komme med en dato for hvornår vi overgår til digitalt-tv.
i USA er det slut med analog tv i 2007.
sverige har som england og tyskland problemer, men har besluttet at slukke analoge sendere i 2007
i england og tyskland har man lagt digitaliseringen lidt på hylden pga. problemer.b (england overvejer at udskyde det til 2020) se http://www.tv-afdelingen.dk/nyheder.php?id=438

jeg fralægger mig et hvert ansvar for at ovenstående giver mening, har for meget om ørene lige nu og er træt ;/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login