mboost-dp1

SU og Skat

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
5. mar. 2011 20:52
Jeg synes nu at have det endelige bevis for at SU-styrelsen overhovedet ikke har nogen løbende kommunikation med SKAT.

SU Januar-December 2009:

- Indkomst: 150.000 kr. før SKAT
- Årsopgørelse: Fik 600 kr. udbetalt tilbage fra SKAT.

SU Januar-December 2010 (Ingen SU i Maj og Juni).

- Indkomst: 115.000 kr. før SKAT
- Årsopgørelse: Skal betale 2.647,0 kr. tilbage til SKAT.

Renteindtægter udgør 8 kr. og jeg havde intet arbejde, og ingen fradrag iløbet af 2010 (eller 2009 for den sags skyld).

Imponerede dårligt arbejde af SU styrelsen, ikke? Men så kan jeg lære at checke min forskudsopgørelse næste år, hø hø.
Gravatar #2 - Daniel-Dane
5. mar. 2011 21:07
TL;DR
Windcape failed.
Gravatar #3 - Windcape
5. mar. 2011 21:09

Jeg ender med at betale skatten med SU alligevel. Så tl;dr er at staten betaler penge til dem selv!

Hele ideen med at beskatte SU'en er fjollet...
Gravatar #4 - Daniel-Dane
5. mar. 2011 21:11
Windcape (3) skrev:
Det kan jeg skrive under på, gode mand.
Gravatar #5 - trylleklovn
5. mar. 2011 21:23
Det er vel dit eget ansvar at udfylde din forskudsopgørelse korrekt?
Gravatar #6 - arne_v
5. mar. 2011 22:41
Windcape (3) skrev:

Det gør det nemmere at styre indtægter ved siden af og fradrag på en fornuftig måde.
Gravatar #7 - Windcape
5. mar. 2011 22:47
trylleklovn (5) skrev:
Det er vel dit eget ansvar at udfylde din forskudsopgørelse korrekt?
Det havde nu ikke ændret på noget!

De havde jo stadigvæk udregnet skatten på min SU forkert!
Gravatar #8 - Windcape
5. mar. 2011 22:51
arne_v (6) skrev:
Det gør det nemmere at styre indtægter ved siden af og fradrag på en fornuftig måde.
Men når de ikke engang selv ved hvor meget de skal opkræve i SKAT, er det så ikke lidt underligt?

SU'en justeres løbende. Dvs. hvis skatten ændres i August, så ændre de SU'en for resten af året. Men med et skattestop, har jeg svært ved at tro på at det kan være grunden.

Så jeg tror simpelthen det er en administrativ fejl. Hvilket man desværre som alm. dødelig skal betale for.

Teknisk set skulle det jo havde været betalt alligevel. Forskellen er bare renterne, og det er ikke så meget.
Gravatar #9 - Alrekr
5. mar. 2011 23:12
Jeg søgte SU til august, og fik det. Min kone søgte SU i august, men fik det nægtet, fordi der var problemer med mine skattepapirer. Det blev ordnet alt sammen af en skattepige, og alt i alt går det op med 10 kr. tilovers til os - men den går altså 1700 kr i plus hos mig og minus hos konen. De har ikke styr på noget.
Gravatar #10 - arne_v
5. mar. 2011 23:22
Windcape (8) skrev:
Men når de ikke engang selv ved hvor meget de skal opkræve i SKAT, er det så ikke lidt underligt?

Det er så en fejl i systemet.

Men løsningen er ikke at gøre SU skattefrit i forhold til at håndtere anden indtægt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login