mboost-dp1
Svingende hastighed på trådløst netværk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg er lige flyttet og har lige hooket mig på husets trådløse internet... Mit problem er at det er vildt ustabilt og kører som regel med 1 mbps... Nogle gange rammer den 11 mbps... Det er altid en af de to... Hvordan får jeg den til at køre med hurtigste hastighed konstant? Ved ikke helt hvilken hastighed abonnementet er men det må da være mere end 1 mb når den nogle gange er højere... Det eneste info jeg kan give er at jeg har købt en Belkin N netværksadapter... Afstanden fra min comp til router er fra kælder til første sal... Nogle gange bliver jeg også bare smidt af nettet... Nogen der kan hjælpe ud fra de sparsomme oplysninger?
Den måler du ser viser kun hastigheden mellem din pc og din trådløse router/AP.
Prøv at kør en test på http://www.speedtest.net
Ellers er der intet andet end dat flytte dig tættere på den trådløse kilde :)
eller købe en router/ap med bedre rækkevidde
Prøv at kør en test på http://www.speedtest.net
Ellers er der intet andet end dat flytte dig tættere på den trådløse kilde :)
eller købe en router/ap med bedre rækkevidde
Ok... Købte den adapter med størst rækkevidde... Hvad routerens rækkevidde er ved jeg ikke... Hvordan kan det være den hastighed ikke er konstant og svinger så meget og betyder det noget for nettets hastighed? Beklager de mange spørgsmål men er fuldstændig på bar bund med trådløst net...
Spørgsmålet er til for at blive besvaret lille ven. ^^
Den måling du ser, er baseret på signal styrken. Du kan se at de der felter er fyldt ud så og så meget. og derudfra beregner windows hastigheden. Som kun er et estimat.
Hvis signalstyrken er lav ( hvilket den er siden den siger 1mbit ) så er det fordi du er ved at være uden for rækkevidde fra din router.
Routerens rækkevidde/signal styrke er vigtigere end modtagerens sendestyrke:)
Prøv at bevæg dig tættere på routeren med din maskine :)
+ Den svinger så meget hvis du ligger lige på kanten mellem meget lav/lav målingen :)
Speedtest.net er den bedste måde at teste dit net på :)
Den måling du ser, er baseret på signal styrken. Du kan se at de der felter er fyldt ud så og så meget. og derudfra beregner windows hastigheden. Som kun er et estimat.
Hvis signalstyrken er lav ( hvilket den er siden den siger 1mbit ) så er det fordi du er ved at være uden for rækkevidde fra din router.
Routerens rækkevidde/signal styrke er vigtigere end modtagerens sendestyrke:)
Prøv at bevæg dig tættere på routeren med din maskine :)
+ Den svinger så meget hvis du ligger lige på kanten mellem meget lav/lav målingen :)
Speedtest.net er den bedste måde at teste dit net på :)
Kælder til første sal er altså også et godt stykke at skulle arbejde sig igennem, for en enkelt router. Du kan evt. købe et ekstra accesspoint, som kan køre i bridge mode og placere denne i stueetagen. Den vil kunne forlænge dit trådløse netværk blot ved at være forbundet til strøm.
Er det en stationær eller en bærbar?
Hvis det er en stationær hvor antennen sidder op af kabinettet, kan dette meget vel være grunden.
Det kan derfor være en fordel at købe en ekstern antenne (kan fås hos DX for meget billige penge).
Du kan dog prøve at bruge Denne ide.
Hvis det er en stationær hvor antennen sidder op af kabinettet, kan dette meget vel være grunden.
Det kan derfor være en fordel at købe en ekstern antenne (kan fås hos DX for meget billige penge).
Du kan dog prøve at bruge Denne ide.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.