mboost-dp1
TDC Fibernet og Waoo. Hvilket udstyr.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej, er der nogen der ved hvilket udstyr man får hvis man vil have Waoo over TDC fibernet?
uddybning:
- Den oprindelige løsning fra Dong var en fin switch hvor man satte sin router i.
- Jeg så TDCs løsning på en messe hvor man fik en YouSee fiber til coax converter(fra Cisco) hvor efter internet forbindelsen blev koblet til coax delen. Ikke særligt lækkert, men smart nok at de kunne køre deres kabel TV over fra fiber til coax så man ikke skulle have dekoder kasser til hvert TV.
Jeg ville foretrække bare at få en ethernet port jeg kunne koble min egen router til.
uddybning:
- Den oprindelige løsning fra Dong var en fin switch hvor man satte sin router i.
- Jeg så TDCs løsning på en messe hvor man fik en YouSee fiber til coax converter(fra Cisco) hvor efter internet forbindelsen blev koblet til coax delen. Ikke særligt lækkert, men smart nok at de kunne køre deres kabel TV over fra fiber til coax så man ikke skulle have dekoder kasser til hvert TV.
Jeg ville foretrække bare at få en ethernet port jeg kunne koble min egen router til.
Jeg har ikke fra TDC, men fra Seas-Nve.
Dog stadig Waoo, men jeg tror ikke de er så meget inde over det, andet end en helpdesk eller sådan noget. Det meste varetages vidst fra din leverandør. Seas/TDC/Dong/whatever.
Anywho, vi fik en 8-ports (mener jeg) switch op, hvor der er manual med til hvor telefoni skal sidde, og alt muligt... Smed access pointet i, og voila.
Forhør dig hos TDC, om du har mere end den 1 coax mulighed. Jeg ville dog ikke få håbet for højt op.
Dog stadig Waoo, men jeg tror ikke de er så meget inde over det, andet end en helpdesk eller sådan noget. Det meste varetages vidst fra din leverandør. Seas/TDC/Dong/whatever.
Anywho, vi fik en 8-ports (mener jeg) switch op, hvor der er manual med til hvor telefoni skal sidde, og alt muligt... Smed access pointet i, og voila.
idiotiskelogin (1) skrev:Jeg ville foretrække bare at få en ethernet port jeg kunne koble min egen router til.
Forhør dig hos TDC, om du har mere end den 1 coax mulighed. Jeg ville dog ikke få håbet for højt op.
Jeg har en 4 ports switch-lignende dims hvor jeg har to udgange til Waoo TV (sikkert også flere, bruger kun to) - den har dog gigabit, hvilket er cool nok når man har 40/40 (hvilket nærmere er 55/60)
Anyway, kan tage et billede af min *dims* hvis det har interesse?
Anyway, kan tage et billede af min *dims* hvis det har interesse?
#2 Jeg tror du har ret i at det afhænger af hvilket fibernet man benytter sig af. Har også overvejet at ringe, men jeg frygter lidt at de ikke kunne svare. :) Men man kan jo prøve.
#3 Det må du meget gerne, men hvis der står et produkt navn / nummer er det også helt fint.
Fandt på deres hjemmeside en lille guide. Ved dog ikke om den er opdateret.
http://www.waoo.dk/static/pdf/Kabelguide.pdf
Tak for hjælpen
#3 Det må du meget gerne, men hvis der står et produkt navn / nummer er det også helt fint.
Fandt på deres hjemmeside en lille guide. Ved dog ikke om den er opdateret.
http://www.waoo.dk/static/pdf/Kabelguide.pdf
Tak for hjælpen
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.