mboost-dp1
Tele2
Jeg har siden 21/10-03 haft en maskine til at logge tilgængelighed på såvel mit interne samt eksterne (internet) netværk. Min konklussion er nu følgende: på de knap 1½ måned jeg har logget har jeg fanget over 100 udfald fra internet, hvor der stadig er svar på det interne netværk. Størstedelen af udfaldene er på få minutters varighed, men der findes mange, der er på over 1-2 timer. Jeg vil skyde på at siden jeg fik tele2 her til sommer har jeg haft en oppetid på ca. 98%. Ikke tilfredsstillende.
Jeg antager, at mit eget udstyr ikke fejler, idet der er fine pingtider til alle tider. Udfald sker altså efter routeren.
Er der andre, der oplever denne utilbørlige mængde af nedetid hos Tele2?
Samtidig er jeg utilfreds med driftstatus.tele2adsl.dk, der i meget ringe grad gør opmærksom på planlagt systemarbejde og udfald generelt.
Jeg antager, at mit eget udstyr ikke fejler, idet der er fine pingtider til alle tider. Udfald sker altså efter routeren.
Er der andre, der oplever denne utilbørlige mængde af nedetid hos Tele2?
Samtidig er jeg utilfreds med driftstatus.tele2adsl.dk, der i meget ringe grad gør opmærksom på planlagt systemarbejde og udfald generelt.
Helt enig.
Jeg har ikke håndfaste beviser på hvor meget tid der er blevet taget, men der har været rigtig mange udfald på et par minutter - og også nogle gange flere timer.
//Edit så lige på deres driftside at der har været problemer i et par timer idag... Det kan nok forklare hvorfor nettet har kørt af lort for mig.
Helt enig.
Jeg har ikke håndfaste beviser på hvor meget tid der er blevet taget, men der har været rigtig mange udfald på et par minutter - og også nogle gange flere timer.
//Edit så lige på deres driftside at der har været problemer i et par timer idag... Det kan nok forklare hvorfor nettet har kørt af lort for mig.
Jeg er selv tilfreds med Tele2, bortset fra at de ikke kan levere de 2048Kbps der er betalt for. Til gengæld beskriver ovenstående scenarier glimrende min routers opførsel, og selv når den "vælter" virker den indbyggede 10/100 switch upåklageligt, også selv om WAN forbindelsen er røget. Hvis jeg så forbinder min maskine direkte med modem'et, viser det sig at der ingen problemer er, og en genstart af routeren ordner problemerne med den.
Det er TDC der har indbygget en mekanisme i deres centraler der laver tilfældige periodiske forstyrrelser på alle forbindelser der ikke er deres egne ;-)
#7 -
3. dec. 2003 12:23
Oplever det samme, og jeg ved det ikke er min router den er gal med, da jeg plejer at notere tidspinktet, og min kammerat (anden lokalsion, anden forbindelse) gør det samme... vi har næsten altid de samme tidspunkter..
Så det er altså centralt problemet ligger.
Dog kommer hasigheden meget tæt på det lovede...
Så det er altså centralt problemet ligger.
Dog kommer hasigheden meget tæt på det lovede...
Kunne jeg få folk til at hente programmet ServerAlive (shareware? Måske endda freeware.. Søg på www.webattack.com) og sætte den op til at pinge Tele2's kantrouter, routeren efter samt deres egen router? Så kunne vi dele lidt log. Måske sammen gøre en lidt større indsats. Jeg har allerede gang i 4-5 medarbejdere derinde, men det går lidt trægt...
#12 -
5. dec. 2003 14:23
Jeg har en 2048/256 opkobling.
Mit internet har virket utroligt ringe de sidste par dage. Og ikke nok med det er det umuligt for mig at spille på nettet. Min ping i cs gør det umuligt for mig at spille, hvis jeg da ikke bliver kicked inden :( Og i Warcraft3: TFT som der ikke skræver så meget igen, bliver jeg diconnectet pga jeg lagger.
Det er simpelthen ikke godt nok!
Mit internet har virket utroligt ringe de sidste par dage. Og ikke nok med det er det umuligt for mig at spille på nettet. Min ping i cs gør det umuligt for mig at spille, hvis jeg da ikke bliver kicked inden :( Og i Warcraft3: TFT som der ikke skræver så meget igen, bliver jeg diconnectet pga jeg lagger.
Det er simpelthen ikke godt nok!
Det bør nævnes, at jeg d.d. blev ringet op af tele2 og jeg bliver krediteret den tid jeg har haft hos dem indtil videre, og muligvis også indtil de har fundet fejlen hos mig. Dog bør det også nævnes, at jeg har gjort opmærksom på at fejlen nok ikke ligger hos mig, idet mange af de fejl jeg beretter om er nævnt på deres driftstatus...
Men det er da en god start. Selvom den har taget godt 3 måneder at nå.
Men det er da en god start. Selvom den har taget godt 3 måneder at nå.
Min moderation defaulter til +1 Ok - så derfor kan jeg kun se gæstens indlæg når jeg åbner denne tråd.........................................
#27 -
22. jan. 2004 11:11
da vi havde tele2 var der meget
lort med at betale ................
de tog penge fra os.de gad Ik at gi os vors penge tilbage "" they where busy" ya right.....
så.det var det
lort med at betale ................
de tog penge fra os.de gad Ik at gi os vors penge tilbage "" they where busy" ya right.....
så.det var det
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund