mboost-dp1
Tendens til overskudsskat eller restskat?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Kære Newz!
Er det muligt at se ud fra en forskudsopgørelse om man får overskudsskat eller restskat?
På forhånd tak.
Er det muligt at se ud fra en forskudsopgørelse om man får overskudsskat eller restskat?
På forhånd tak.
Hurtig svar: nej
Lange svar: nej, din forskudsopgørelse er gældende fra 1/1-2012, og bestemmer kun hvad du skal betale i skat, samt hvad dit samlede fradrag er.
Lange svar: nej, din forskudsopgørelse er gældende fra 1/1-2012, og bestemmer kun hvad du skal betale i skat, samt hvad dit samlede fradrag er.
Vossen (1) skrev:Kære Newz!
På forhånd tak.
Du kan jo logisk nok ikke se, hvad din restskat/overskydende skat er for 2011 endnu, eftersom der stadig er knap en måned tilbage af den.
Men du kan optimere dine muligheder for at få overskydende skat tilbage for 2012 (altså dem du får udbetalt i starten af 2013). Hvis du f.eks. undlader at opgive befordringsfradrag, fagforeningskontingent, a-kasse-bidrag og lignende i din forskudsopgørelse for 2012, så vil du jo få et lavere fradrag i 2012 og dermed spare op i løbet af 2012 og få udbetalt disse penge, når du indgiver oplysningerne til beregning af din 2012-opgørelse i starten af 2013 :)
Men det giver jo ikke megen mening, medmindre du ligefrem ønsker, at SKAT skal spare op for dig :)
Min kæreste arbejdede 18 mdr 45 km fra byen tilbage i '07-'08 - hun indgav IKKE rubrik 52 (befordringsgodtgørelse) og hun fik først pengene i marts i år fordi jeg gik på skattekontoret - så de penge får du KUN hvis du selv beder om det ...
Jeg plejer dog at hæve min trækprocent med et procentpoint, netop for at få lidt ekstra - plejer at få mellem 8 og 14.000 hvert år tilbage i skat ...
Gør det dog ikke som en opsparing, men som et sikkerhedsnet for restskat :)
Jeg plejer dog at hæve min trækprocent med et procentpoint, netop for at få lidt ekstra - plejer at få mellem 8 og 14.000 hvert år tilbage i skat ...
Gør det dog ikke som en opsparing, men som et sikkerhedsnet for restskat :)
Må være afhængig af arbejdsplads eller noget, jeg har aldrig skulle skrive noget i befordringsgodtgørelse, SKAT har altid vidst hvor langt jeg havde til arbejde. Startede i 2006, lidt spændt på om de nu selv retter til for mit nye arbejde, har dog selv skrevet et beløb også :-)
Må være afhængig af arbejdsplads eller noget, jeg har aldrig skulle skrive noget i befordringsgodtgørelse, SKAT har altid vidst hvor langt jeg havde til arbejde. Startede i 2006, lidt spændt på om de nu selv retter til for mit nye arbejde, har dog selv skrevet et beløb også :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.